WordPress keresőoptimalizálás

WordPress keresőoptimalizálás (WP SEO) – Részletes útmutató

Szűcs Máté marketing szakértő
Szűcs Máté

Szűcs Máté

A WordPress egy rendkívül közismert és közkedvelt tartalomkezelő rendszer. A világ weboldalainak több, mint harmada erre a rendszerre épül. Valószínűleg már te is találkoztál vele, vagy az is lehet, hogy WordPress alapú weboldalad van.

A WordPress rendkívül jó alapokat nyújt ahhoz, hogy könnyedén belefoghassunk a keresőoptimalizálásba és ezzel értékes forgalmat szerezzünk a Google, vagy épp a Bing találatai által.

Számos olyan alapvető beállítás van egy ilyen weboldalon amit érdemes elvégeznünk, valamint több hasznos bővítmény is elérhető, amely segítségünkre lesz abban, hogy a tartalmaink minél előkelőbb helyen jelenjenek meg a találati listákban. Ebben a bejegyzésben ezeket fogom részletesen bemutatni.

Egy elég hosszú bejegyzés fog következni, ami elsősorban WP felhasználóknak szól, vagy azoknak akik WordPress alapú weboldalt szeretnének majd a közeljövőben.

Keresőoptimalizálás alapok

Mielőtt a WordPress keresőoptimalizálással foglalkoznánk előbb érdemes egy rövid kitérőt tennünk és megismerkednünk a SEO, avagy a keresőoptimalizálás alapjaival.

A keresőoptimalizálás (angolul: search engine optimization, vagy SEO) egy olyan folyamat, melynek során weboldalunkat optimalizáljuk, fejlesztjük azzal a céllal, hogy többször jelenjünk meg a keresési találtok közt, ezzel forgalmat szerezve a különböző internetes keresőkből.

Szóval a keresőoptimalizálási folyamat során azon dolgozunk, hogy minél feljebb tornázzuk a weboldalunkat a számunkra releváns keresések során.

Ehhez viszont az kell, hogy a weboldalunk könnyen feldolgozható legyen a keresőrobotok számára, technikai szempontokból megfeleljen a standardoknak, valamint hogy értékes tartalommal rendelkezzen és bizonyított legyen az autoritása egy-egy témában.

Ez csak a jéghegy csúcsa, ugyanis számos tényező befolyásolja hogy milyen pozíciót érünk el egy-egy keresés során. Ezeket a tényezőket három nagy kategóriába szokás sorolni. Technikai SEO, On-page SEO és Off-page SEO kategóriákra. Nézzük ezeket egyesével.

200+ ingyenes marketing eszköz
Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.​

Technikai SEO

Minden olyan tényezőt ide sorolunk, amely a weboldal technikai aspektusait érinti. Az ide sorolt tényezők biztosítják azt, hogy a weboldal könnyen feldolgozható a keresőmotorok számára, megfelelő felhasználói élményt nyújt és megfelel a Google általános iránymutatásnak.

Többségében egyszer elvégzendő feladatokról van szó. Ide tartoznak többek közt a következőek:

  • A weboldal reszponzív felépítése.
  • A weboldal gyors betöltési sebessége.
  • Az oldaltérkép beküldése a keresőmotorok számára.
  • Az SSL tanúsítvány és a HTTPS protokoll megléte.
  • Megfelelés a Google Core Web Vitals nevű kritériumainak.

Nem fogunk rögtön a Google első helyére kerülni ezen feltételek teljesülését követően, de kritikus hogy teljesüljenek, mivel gyakorlatilag az alapot nyújtják a későbbi WordPress keresőoptimalizálási tevékenységünknek. Tehát ha kész a WP alapú weblapunk, akkor itt érdemes kezdeni a SEO optimalizálást.

On-page SEO

Az On-page SEO a weboldal tartalmának fejlesztésével foglalkozó tényezőket foglalja magába. A tartalom minősége az egyik legfontosabb tényező a rangsorolási faktorok közt. Itt rengeteg kisebb kategóriát találhatunk.

  • Kulcsszavak mennyisége, pozíciója.
  • Az adott oldal url elérhetősége.
  • Az oldal főcíme.
  • Belső és külső linkek a tartalomban.
  • A tartalom hossza.
  • Felhasznált képek tulajdonságai.
  • A tartalom frissessége.

Szóval összességében mindig arra kell törekednünk, hogy adott témában a lehető leghasznosabb, legjobb minőségű tartalmat készítsük el, amivel biztosan értéket tudunk nyújtani a látogatók számára.

Off-page SEO

Off-page SEO alatt azokat a tényezőket értjük, melyek a weboldalunkon kívülről gyakorolnak hatást a weboldalunk teljesítményére.

Itt leginkább a weblapra mutató linkeket és azok tulajdonságait szoktuk menedzselni. A linkek azért fontosak, mert ezekkel képesek lehetünk bizonyítani a keresőmotorok számára a weboldal relevanciáját és autoritását egy adott témát illetően.

Fontos, hogy honnan érkezik az adott link, mennyire releváns a küldő oldal, mekkora az adott oldal autoritása, vagy hogy milyen szöveg szerepel az adott hivatkozáson.

WP SEO

Megfelelő-e a WordPress keresőoptimalizálási célokra?

A válaszom egyértelmű igen. Az évek során számtalan WP alapú weboldal, számtalan tartalmát sikerült a Google első néhány találata közé emelnünk (elég ha csak megnézed, hogy ez a weboldal hány kifejezésre rangsorol 1-3. helyeken).

Nézzük milyen előnyök szólnak a WordPress mellett SEO-t tekintve.

A WordPress egy rendkívül könnyen kezelhető felhasználói felülettel rendelkezik. Ebből következik, hogy laikusként is neki tudunk kezdeni a weboldalunk optimalizálásának és a tartalom fejlesztésének. Nem kell programozói tudás ahhoz, hogy módosítsuk a weblapunk főbb tulajdonságait.

Számos bővítmény is segíti a munkánkat, amelyeket telepítve és megfelelően beállítva nagyon komplex módosításokat végezhetünk el egyetlen kattintással. Ezen beállítások mindegyike jóval körülményesebb lenne más CMS rendszereket, vagy egyedi fejlesztésű weblapot használva.

Kiváló szöveges szerkesztőfelülettel rendelkezik a WordPress, így a tartalmak írását is egyszerűsíthetjük. Ha a Microsoft Word-öt, vagy a Gooogle Docs-ot képes vagy használni, akkor ez is menni fog.

Negyedik nagy előny az automatizálhatóság. Rengeteg WordPress keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatot automatizálhatunk, így egyszeri beállítást követően rendszeresen elvégez helyettünk a rendszer olyan teendőket, mint a képek tömörítése.

A WordPress keresőoptimalizálás menete

Most hogy megismertük az alapokat, nézzük milyen témaköröket fogunk érinteni a bejegyzés további részeiben, azaz hogyan is zajlik a WordPress keresőoptimalizálás folyamata.

Megfelelő alapok biztosítása: A WordPress SEO folyamata már azelőtt elkezdődik, hogy felvázolnánk a weboldalt. Kezdésként ugyanis megfelelő tárhely szolgáltatóra és domainre lesz szükségünk. Ha ez megvan, akkor a WordPress telepítését követően helyesen kell megválasztanunk a használt sablont és bővítményeket, valamint céltudatosan kell felépítenünk a weboldalunkat.

Alapvető WordPress beállítások: Van néhány teendőnk amit mindenképp érdemes beállítani a WP kezelőfelületén, ezekkel folytatjuk.

Google Search Console és Google Analytics integráció: Legalább erre a két szoftverre szükségünk lesz ahhoz, hogy mérni tudjuk a WordPress weboldalunk keresőoptimalizálási teljesítményét.

Rank Math SEO beállítások: A Rank Math (szerintem) a jelenleg elérhető legkomplexebb és legjobb WordPress keresőoptimalizálást támogató bővítmény. Rengeteg funkcióval segíti majd a munkánkat, ezeket is megismerjük.

Tartalom keresőoptimalizálása: Említettem, hogy a tartalom kiemelt szerepet kap SEO téren, szóval ebben a kategóriában is megismerjük a lehetőségeinket.

Kódbázis optimalizálása: Végül haladóbb technikákat is megnézünk arra, hogy hogyan tudjuk tovább javítani a technika SEO-val kapcsolatos mutatóinkat.

Linképítés: Ha mindent megtettünk a weboldalon on-page és technikai SEO tekintetében, akkor az off-page tényezőket is optimalizálnunk kell, itt jön képbe a linképítés.

WordPress SEO optimalizálás

Alapvető feladatok – Tárhely, domain és kódbázis

Ahogyan említettem a WordPress weboldal keresőoptimalizálása már azelőtt elkezdődik, hogy feltelepítettük volna a WordPress szoftverét. Első lépésként megfelelő tárhelyet és domain kell választanunk.

Szempontok a tárhely kiválasztásához

Fontos, hogy megfelelő alapokat biztosítsunk a weboldalunk számára, ezzel biztosíthatjuk a stabil működést és a későbbi technikai SEO zökkenőmentességét.

Választhatunk osztott tárhelyet, vagy VPS-t, de saját szerverrel is elindulhatunk. Bármelyik mellett is döntünk ugyanazokat a szempontokat kell figyelembe vennünk.

Megfelelő hardveres felszereltség: Alapvető hogy a weboldalunk a lehető leggyorsabban töltsön be és ebben nagy szerepe van a weboldalt kiszolgáló szervernek. Ezt úgy tudjuk biztosítani, ha olyan szolgáltatót választunk amely garantáltan megfelelő hardveres erőforrásokat biztosít.

Ez a legtöbb közismert szolgáltató esetében nem fog problémát okozni az MHosting, a DigitalOcean, vagy a Kinsta szolgáltatásait választva biztosan nem fogsz problémákba ütközni.

Arra is érdemes felkészülni, hogy lehetnek kiemelkedő időszakok a weboldal forgalmát tekintve és ezekben az időpontokban is ki kell tudnia szolgálnia a szervernek a megnövekedett igényeket. Szóval nem érdemes a lehető legkisebb csomagot választani, hogy legyen egy kis mozgástér.

Megfelelő szoftveres körülmények: A WordPress-nek van egy elég részletes követelmény listája. Ezek nélkül nem fog megfelelően működni a weboldalunk, igazából a legtöbb esetben egyáltalán nem fog működni.

Ha nincsenek meg a szükséges szoftveres körülmények, azt vagy a WordPress jelezni fogja valamilyen formában. A követelmények egyébként megtalálhatóak ezen az oldalon.

SSL és HTTPS támogatás: A HTTPS protokoll biztosítja, hogy a látogató böngészője a weboldalad tároló szerver közti kommunikáció titkosított és biztonságos legyen. Ez is egy szempont a keresőmotorok szemében.

A legtöbb szolgáltató nem csak biztosítja a HTTPS protokoll elérhetőségét, hanem ingyenes SSL tanúsítványt is ad, sőt automatikusan beállítja ezt számunkra.

Domain választás szempontjai

A domain választással kapcsolatban él az a közkeletű hiedelem, hogy mindenképp kulcsszót kell tartalmaznia a domainnek. Szeretném ezt eloszlatni. A tapasztalat azt mutatja, hogy hangyányi előnyt kapsz azért ha egyezik a domain neve és egy keresési kifejezés, de ezért nem éri meg egy márkanév, vagy jól eltalált kombináció helyett egy bonyolult, kulcsszavakat tartalmazó domain nevet választani.

Ezen kívül csak általános tanácsokat tudok adni a választással kapcsolatban, ugyanis itt a felhasználói szempontok fognak dominálni. Tehát minél egyszerűbb egy domain nevet leírni, vagy kiejteni, annál valószínűbb hogy a felhasználó a megfelelő oldalra navigál és nem fog hibára futni.

Tehát a legfontosabb javaslataim domain név választással kapcsolatban.

  • Lehetőleg legyen rövid.
  • Legyen könnyen kiejthető és leírható.
  • Ne tartalmazzon különleges karaktereket.
  • Olyan domain nevet válassz ami akkor is releváns lesz, ha a későbbiekben nyitnál más iparág felé. Ne skatulyázd be magad.
  • Ne legyen hasonló más, jogvédett nevekhez, márkanevekhez.

Tiszta kódbázis

Valószínűleg első ránézésre komplikált dolognak tűnik laikusként, hogy egy weboldal kódbázisát tisztán tartsuk, de nem kell bonyolult dologra gondolni. A lényeg hogy ne szemeteljük tele a WordPress-t felesleges bővítményekkel, sablonokkal és törekedjünk amennyire lehet egyszerű, logikus felépítésű aloldalakra.

Anélkül hogy nagyon a szakzsargonba mennék, minél egyszerűbben feldolgozható egy weboldal kódja, annál kisebb az esélye hogy hibákba futunk. Tehát valószínűbb, hogy a keresőmotor fel tudja azt dolgozni, valószínűbb hogy gyorsabb lesz a betöltési sebesség és valószínűbb, hogy nem fogunk hibákat tapasztalni a weboldal működése közben.

Tehát WordPress keresőoptimalizálás terén a következőket tehetjük a WP weboldalunk kódbázisának tisztán tartása érdekében.

  • Lehetőleg minél egyszerűbb sablont használjunk a weboldalunkon. Minél komplexebb a sablon, annál inkább bonyolítja a kódbázist.
  • Használjuk a beépített Gutenberg szerkesztőfelületet, vagy egy olyan oldalépítőt, mint az Elementor, ahelyett hogy sablonokat testreszabva készítenénk el a weboldalunkat alkotó aloldalakat.
  • Kerüljük az egymásba ágyazott elemeket. Például ha Elementort használunk, akkor kerüljük az egymásba ágyazott oszlopokat, vagy szekciókat.
  • Használjunk minél kevesebb bővítményt. Ha van rá lehetőség, akkor több kisebb bővítményt inkább váltsunk ki egy nagyobb, robosztusabb pluginnal. Továbbá érdemes megvizsgálni különböző alternatívákat egy-egy bővítményre, tesztelve azt hogy milyen teljesítményt nyújtanak ezek.
WordPress keresőoptimalizálsá

Alapvető WordPress keresőoptimalizálási beállítások

Az alapok megvannak, nézzük azokat a beállításokat melyeket minden WordPress keresőoptimalizálási folyamat részét képezik. Ezeket minden új WP alapú honlap esetén el szoktam végezni.

keresőmotor láthatóság

Keresőmotor láthatóság

A Beállítások menü, Olvasás almenüjének alján találhatjuk a Keresőmotor láthatóság feliratú négyzetet. Itt tudjuk engedélyezni, vagy tiltatni, hogy a keresőmotorok robotjai bejárják weboldalunkat.

Ha ezt a négyzetet bepipáljuk, akkor kitiltjuk a weblapunkról ezeket a robotokat, így nem fogunk megjelenni a Google, Bing és más keresők találatai közt.

Felmerülhet a kérdés, hogy mégis miért ne akarná valaki, hogy ingyenes forgalmat generáljon neki a Google. Azért lehet fontos ez a funkció, mert lehet hogy valaki épp egy privát projekten dolgozik és nem szeretné ha rátalálnának az oldalra, vagy mondjuk nem akar megjelentetni egy félkész weboldalt, amin még épp dolgoznak a fejlesztők.

Szóval ha nem hasonló esetekkel van dolgunk, akkor innen vegyük ki a pipát.

https protokoll

HTTPS protokoll bekapcsolása

Már a WordPress telepítése során bekapcsolható a https használata, illetve a jobb tárhelyeken automatikusan aktiválásra kerül az SSL tanúsítvány. Azonban előfordulhat, hogy elsiklottál efelett, vagy csak később kerül beállításra az SSL tanúsítvány.

Ekkora kézzel kell módosítanod a weboldal címét a Beállítások menü, Általános almenüjében. Itt írhatod át az esetleges http előtagot https-re.

közvetlen hivatkozás

Közvetlen hivatkozások

Ha szeretnéd, hogy a weboldalad tartalmainak elérhetőségei emberek és robotok számára is könnyen olvasható legyenek akkor a Beállítások menü, Közvetlen hivatkozások almenüjét is meg kell látogatnod.

Itt tudod beállítani, hogy az egyes url-eket milyen metódus szerint generálja a WordPress rendszere. Itt javasolt a Bejegyzés címe lehetőséget választani ahhoz, hogy egy véletlenszerű számsor helyett könnyen feldolgozható url-eket kapjanak a tartalmaid.

Alapértelmezett kategória

Inkább hasznos mintsem fontos, de előfordulhat, hogy egy bejegyzést elfelejted besorolni egy kategóriába, így a bejegyzést nehezebb lesz megtalálni a weboldaladon. Emellett kap egy Uncategorized címkét is, ami nem a legjobb megoldás.

Ennek elkerülése érdekében beállíthatsz egy kategóriát, amibe automatikusan besorolja a WP a bejegyzést, akkor ha nem választottál kategóriát. Ezt a funkciót a Beállítások menü, Írás almenüjében találhatod meg.

Google Search Console és Google Analytics fiókok létrehozása

A Google biztosít számunkra két nagyon hasznos ingyenes analitikai eszközt. Ahhoz hogy ezeket az eszközöket használhassuk egy-egy fiókot kell létrehoznunk, amihez egy Google fiókra lesz szükségünk. A Google Search Console felületét itt érheted el, míg az Analytics felületét itt.

Regisztrálj egy-egy fiókot. Az integrációt egy bővítmény segítségével fogjuk elvégezni a bejegyzés egy későbbi részében, most csak az a fontos, hogy rendelkezz ezekkel a szoftverekkel, hogy a későbbiekben zökkenőmentes legyen a telepítés folyamata.

Nem ezeknek a szoftvereknek a használatáról szól ez a bejegyzés, de azért leírnám, hogy mire valóak.

Google Search Console

A Google Search Console egy szoftver amely a weboldalunk Google keresőjében elért eredményeit jeleníti meg számunkra könnyen feldolgozható formában. Emellett számos javaslatot nyújt a weboldalunk teljesítményének javítására.

Megnyitást követően azonnal láthatóvá válik, hogy a korábbi időszakban mekkora forgalom érkezett a weboldalunkra a Google keresőjéből. Emellett azt is megmutatja számunkra, hogy milyen kifejezések esetén jelenik meg a weboldal és átlagosan milyen pozícióban.

A bal oldali menüsávban számos további funkciót láthatunk. Például az Oldaltérkép menüt, ahol a később elkészítésre kerülő oldaltérképünket tudjuk majd beküldeni. Itt láthatjuk még a Linkek menüt, amely az oldalunkra hivatkozó domaineket listázza. Továbbá az Oldalak menüben láthatjuk, hogy mely weboldalunkat alkotó oldalakat dolgozta fel a Google keresőrobotja.

Összességében egy olyan vezérlőpultról van szó, amelyben minden kiemelten fontos a SEO-hoz kapcsolódó tevékenységünket láthatunk.

Google Analytics

A Google Analytics az egyik legrobosztusabb analitikai szoftver a piacon. Teljesen ingyenesen használható és néhány másodperc alatt integrálható a weboldalunkba.

Nem is igazán tudom, hogy melyik funkciót emeljem ki a rengeteg közül.

A legfontosabb feladata, hogy láthatóvá teszi, hogy kik és mennyien látogatják a weboldalunkat. Tehát látni fogjuk honnan érkeztek a látogatók, milyen demográfiai tulajdonságokkal rendelkeznek és hogy mennyi időt töltöttek az oldalon.

Emellett használatával az is kiderülhet, hogy a weboldalon belül hogyan navigáltak egyik oldalról a másikra, valamint hogy milyen tevékenységeket végeztek. Tehát láthatjuk ha rákattintottak egy linkre, görgettek, vagy ha kitöltöttek egy űrlapot.

Ebből következik, hogy az is mérhetővé válik ha egy látogató vásárol a weblapunkon, így számszerűsíthető lesz a weboldalunk üzleti teljesítménye.

rank math seo

Rank Math SEO bővítmény

A Rank Math a jelenleg legtöbb funkcióval rendelkező WordPress keresőoptimalizálást támogató bővítmény. Már az ingyenes változatában is olyan komplex funkciókat nyújt, amelyeket a másik népszerű SEO bővítmény a Yoast csak a prémium, fizetős változatban ad.

Rengeteg előny szól a használata mellett, ezek közül a legfontosabbak:

  • Telepítő varázsló: Nagy segítség azoknak akik nem különösebben értenek az on-site és technikai SEO beállításokhoz. A bővítmény a telepítést követően végigvezet a beállításokon és optimális alapbeállításokat állít be.
  • Automata SEO audit: Egy weboldal SEO auditálása igen időigényes folyamat. A plugin ezt is meggyorsítja számunkra, hiszen a legfontosabb, mindig vizsgált tényezőket szinte azonnal elénk tárja.
  • Integrált analitikai vizualizáció: Az már nem nagy újdonság, hogy egy WordPress SEO bővítményt összeköthetsz különböző analitikai eszközökkel. A Rank Math annyival tud többet, hogy képes a harmadik féltől származó adatokat vizualizálni, így akárhányszor belépsz az adminfelületre, azonnal láthatod többek között a helyezéseidet, vagy az átkattintási mutatódat.
  • Szövegek és képi tartalmak elemzése és javaslattétel azok optimalizálására: Nagy segítségedre lesz abban, hogy könnyen fejleszteni tudd a készülő tartalmaid.
  • Közösségi oldalakon történő megjelenés testreszabása: Beállíthatod az előnézeti képeket és szövegeket, amelyek akkor jelennek meg ha a tartalmaid megosztják Facebookon, vagy Twitteren.
  • Keresési találatokban megjelenő „snippet” testreszabása: Hasonlóképp a keresési találati oldalon megjelenő kártyát is testreszabhatod
  • Teljes Schema integráció: A plugin használatával könnyedén felparaméterezheted a tartalmaidat, hogy még több információt tudj átadni a keresőrobotoknak.
  • Beépített 404 monitor: A Rank Math automatikusan figyeli az esetlegesen felmerülő 404-es hibákat, így azokat azonnal kezelheted.
  • XML oldaltérkép generálás: Automatikusan elkészíti weblapod oldaltérképét.
  • Beépített átirányítás funkció: A különböző átirányítások kezeléséhez sem lesz szükséged újabb pluginre. 301, 302, 307, 410 és 451-es átirányításokat is aktiválhatsz.
  • 5 válaszható fókusz kulcsszó: Regisztráció után bejegyzésenként akár 5 különböző kulcsszót is vizsgálhatsz a bejegyzéseidben és oldalaidon, így megkönnyítve tartalmaid keresőoptimalizálását.
  • Kiemelkedő gyorsaság: A konkurenciához képest nagyon alacsony az erőforrás igénye a pluginnak. Továbbá a szükségtelen funkciók kikapcsolhatóak, tovább csökkentve az amúgy is alacsony szükségleteket.
Rank Math telepítő varázsló

A Rank Math telepítése

Bekapcsolást követően a Rank Math végigvezet egy telepítési folyamaton, így lépésről lépésre testreszabhatod a legfontosabb beállításokat.

  1. Lépés – Haladó mód kiválasztása: Ha szeretnél minél több beállítást testreszabni, akkor a folyamat elején válaszd a Haladó módot, majd kattints a Varázsló indítása gombra.
  2. Lépés – Alapvető adatok megadása: Következő lépésként ki kell választanunk a vállalkozásunk típusát, majd a weboldalunk nevét kell megadnunk. Lejjebb görgetve a weboldaunk logóját kell kiválasztanunk, majd a közösségi megosztás előnézeténél is hasonlóképp kell eljárnunk. Itt azt a képet tudjuk beállítani ami akkor jelenik meg alapértelmezetten, mikor valaki egy közösségi oldalon osztja meg egy adott tartalmunkat.
  3. Lépés – Analitika: Ha készítünk egy ingyenes Rank Math fiókot és hozzáférést adunk a Google analitikai szoftvereihez, akkor a Rank Math automatikusan beköti őket a weboldalunkba. Ennek az a legfőbb előnye, hogy nem kell manuálisan bekötnünk az analitikát, valamint a legfőbb adatokat láthatjuk a WordPress vezérlőpultján, anélkül, hogy elhagynánk a weboldalunkat.
  4. Lépés – Webhelytékép: Itt tudunk úgynevezett webhelytérképet, vagy oldaltérképet generálni. Ez azért fontos, mert ez a térkép tartalmazza a weboldalunkat alkotó legfontosabb tartalmi egységeket (oldalak, bejegyzések stb.) és ezt átadva például a Google rendszerének, jóval könnyebb dolga lesz a weboldalunk feldolgozása során. Így végső soron megkönnyíthetjük a tartalmaink keresési találatok közé kerülését. Itt egyébként érdemes az oldalakat, bejegyzéseket és kategóriákat mindenképp kijelölni.
  5. Lépés – Optimalizálás: Három opciónk van itt. Az elsővel elrejthetjük a kereső elől azokat a kategóriákat és címkéket, amelyek mögött nincs tartalom. Ezt érdemes bekapcsolni. Ezt követi a nofollow hivatkozások alkalmazása. Ez egy bonyolultabb kategória és nem javaslom a használatát. A lényege, hogy azt jelezzük a keresőrobot számára, hogy ne vegye figyelembe az adott linket. A harmadik opció pedig abban segít, hogy ha külső hivatkozást helyezünk el a weblapon, akkor azt új lapon nyissa meg. Így a weboldalunk egy lapon mindig nyitva marad.

Ezzel készen is vannak az alap beállítások. Jobb alul találhatsz egy Speciális beállítások gombot, ezzel nyithatod meg a további lehetőségeket.

Szerepkezelő: Ezzel a funkcióval tudod szabályozni, hogy a különböző jogosultsági szintekkel rendelkező felhasználók a Rank Math mely funkcióihoz férjenek hozzá.

404 hibanapló: Ezzel a funkcióval rögzíthető egy naplóba az, ha 404-es hibára fut egy felhasználó a weboldaladon.

Átirányítás: Ezzel a funkcióval átirányíthatóak a weboldalad url-jei, így ha például törölsz egy oldalt, akkor annak az elérhetőségét továbbirányíthatod egy másik lapra a weboldalon belül.

Schema markup: Ez is egy haladóbb téma. A lényeg, hogy a Rank Math felcímkézi a tartalmaid és így extra információkat tud átadni a Google számára. Ezeket az információkat felhasználva pedig további eszközökhöz juthatsz a találati listában, például kattintható harmonika blokkokhoz.

A Mentés és folytatásra kattintva befejeződik a folyamat.

Rank Math vezérlőpult

Vezérlőpult

Itt tudod szabályozni, hogy mely funkciók legyenek bekapcsolva. Egyesével kikapcsolhatóak ugyanis azok a funkciók amelyekre nincs szükségünk, ezzel egyrészt erőforrásokat takaríthatunk meg, másrész megkönnyíthetjük a saját dolgunkat, mert nem kell átlépdelnünk olyan elemeket amelyekre semmi szükség.

Nézzük egyesével a lehetőségeinket:

404 hibanapló: Ezt már említettem, a 404-es hibákat rögzítő napló.

ACF: Az Advanced Custom Fields bővítménnyel kompatibilis a Rank Math, szóval ha használod ezt a bővítményt egyedi tartalmi kategóriák létrehozásához, akkor ezt kapcsold be.

AMP: Az AMP a Google egy speciális megoldása. Nagyon gyorsan betöltődő mobil oldalakat lehet vele létrehozni, de túl sok kompromisszumot kell cserébe kötni, így nem is nagyon terjedt el. Ha használsz AMP bővítményt, akkor kapcsold be.

Analitika: Ha korábban csatlakoztattad a telepítés során a Search Console-t, valamint a Rank Math fiókodat, akkor itt láthatod majd a begyűjtött adatokat, vizualizált formában.

bbPress és BuddyPress: WordPress fórum bővítmények, ha használod bármelyiket, akkor kapcsold be.

Content AI: A Rank Math mesterséges intelligencia alapú tartalomfejlesztő szolgáltatása. A Content AI javaslatokat tesz a tartalmaid javítására, például kulcsszavakat, fejléceket, használandó kifejezéseket javasol. Használata azonban pénzbe kerül, bekapcsolást követően ötször használhatod ingyenesen, ezt követően elő kell fizetned rá.

Kép SEO: Segít a képi tartalmak keresőoptimalizálásában. Ritkán használható, de érdemes bekapcsolni.

Instant indexelés: A Bing és Yandex keresőkbe automatikusan beküldésre kerülnek legújabb tartalmaink, így ezen két böngésző gyorsan feldolgozza a weboldalunkon bekövetkező változásokat. Sajnos a Google-nél ez nem érhető el.

Webcím számláló: A bejegyzések listáját egészíti ki némi extra információval, például a kifelé mutató linkek számával.

Helyi SEO: Tartalmaz néhány funkciót ami segít a lokális SEO optimalizálásban.

News sitemap, podcast, video sitemap: Ezt a három Pro funkciót együtt említem. Az ingyenes változatban egyik sem érhető el. A funkciójuk nagyon hasonló, újabb különálló oldaltérképeket készítenek és segítenek a tartalmak Schema alapú címkézésben.

Átirányítás: Korábban említettem, weboldalon belüli átirányításokat kezelhetsz vele.

Strukturált adatok: Erről is volt szó. Segít extra információk átadásában, ezzel javítva a SEO teljesítményünket.

Szerepkezelő: Ezt is megbeszéltük, szabályozhatod a felhasználók hozzáférését.

SEO Analyzer: Egyszerű, automata WordPress SEO elemző eszköz.

Webhelytérkép: Ezt is bekapcsoltuk a telepítés során, oldaltérkép generáló funkció.

Google Web Stories: Újabb Google funkció amit senki sem használ akit ismerek. A Google próbálkozása volt arra, hogy Instagram szerű sztorikkal dobja fel a keresési találatokat. Ha használod az ehhez fejlesztett bővítményt, akkor kapcsold be.

WooCommerce: Ha WooCommerce alapú webáruházad van, akkor ez hasznos lehet. Extra funkciókkal segíti a webshopod rangsorolását.

Analitika

Második menüpontunk a Rank Math menüjében. Eléggé magától értetődő a funkcionalitása, szóval nem különösebben mennék bele.

Itt láthatod a különböző Google Search Console-ból begyűjtött adatokat, szóval a fontosabb mutatószámokat meg tudod tekinteni anélkül, hogy elhagynád az oldalt.

Némelyik grafikon és funkció csak a fizetős változatban elérhető, de úgy gondolom, hogy ettől függetlenül ez az egyszerűsített analitika így is sokaknak nyújt majd segítséget.

Általános beállítások

Mielőtt elkezdjük elemezgetni a beállítási lehetőségeket egy rövid információ. Mivel mindegyik beállítás alatt részletesen ki van fejtve, hogy mit takar az adott beállítás így nem mennék végig mindegyiken. A Rank Math fejlesztői valószínűleg jobb munkát végeznek az egyes funkciók kifejtésével.

Minden funkciócsoport fejlécében találsz egy Tudj meg többet feliratú linket. Erre kattintva tudsz még több információt szerezni az egyes funkciókról.

Nézzük a leglényegesebb beállításokat.

Linkek: A mellékletek átirányítását érdemes bekapcsolni, ezzel a bejegyzésekbe ágyazott mellékletek nem kapnak egy-egy új oldalt, hanem a megnyitásukkal automatikusan a bejegyzés oldalon találja majd magát a látogató.

„Árva” mellékletek átirányítása: Ide a fődomaint szoktam beírni, tehát ha valaki olyan mellékletet nyitna meg ami nincs sehova sem beágyazva, akkor a főoldalra navigálja a rendszer.

Külső hivatkozások megnyitása új lapon: Ezt a telepítés során már bekapcsoltuk.

Kenyérmorzsa-navigáció és képek menüket változatlanul hagyom.

Webmester eszközök: Itt tudjuk hitelesíteni a weboldalunkat a különböző keresőmotork számára. Érdemes legalább a Google és Bing hitelesítést elvégezni.

Robots.txt, Egyéb, Blocks, .htaccess menüket nem módosítom.

404 hibanapló: Itt az egyszerű mód bőven elegendő a napló méretét pedig a weboldaltól függően módosítom. Ha gyakran fordulnak elő 404-es hibák akkor érdemes növelni a számot ennek megfelelően.

Analitika és átirányítás menüket változatlanul hagyom.

Címek és meta

A címek és meta menü számos a weboldalunk egészére és nagyobb egységeire kihatással lévő beállítást tartalmaz. Elég változatos az itt elhelyezett lehetőségek köre, szóval nézzük egyesével az almenüket.

Globális meta: A weboldal egészére vonatkozó metaadatok testreszabásának helye.

Kereső robotok: Itt tudjuk megadni, hogy milyen formában dolgozhatják fel weboldalunk tartalmát a keresőrobotok. Ha szeretnénk engedélyezni, hogy bejárják az oldalunkat, akkor az Index-et kell választanunk.

Üres kategória- és címkearchívumok noindex-re állítása: Az üres archívumokat elrejti a Google és más keresők elől. Ezt érdemes bekapcsolni.

Elválasztó karakter: Itt javasolt a rövid kötőjelet kiválasztani, ez a standard.

OpenGraph bélyegkép: Itt érdemes egy releváns képet beállítani, például a weboldal logóját.

Helyi SEO: Az itt található beállítások segítenek abban, hogy át tudjuk adni a vállalkozásunkkal kapcsolatos legfontosabb adatokat a keresők számára. Eléggé magától értetődő a feladatunk, ugyanis a lehető legtöbb mezőt ki kell töltenünk a menüponton belül.

Közösségi meta: Hasonló az előző menüponthoz, viszont itt nem vállalkozási adatokat, hanem a közösségi profiljaink elérhetőségét kell megadni.

Szerzők és Egyéb oldalak: Itt be tudunk állítani különálló archívumot szerzők és dátum szerint. Ennek nem javaslom a használatát. Az egyetlen kivétel ha híroldalt üzemeltetsz, akkor hasznos lehet.

Bejegyzés típusok: Itt egyesével tudod menedzselni a weboldalon található különböző bejegyzés típusok metaadatait. Alapvetően a bejegyzések és oldalak alapbeállításait találhatod itt. Az alapbeállítások általában megfelelőek, mivel jellemzően egyénileg módosítjuk az oldalak és bejegyzések tartalmát.

Kategóriák és címkék: Az előbb említett beállítások a kategória és címke oldalakra szabva.

Webhelytérkép beállítások

Az oldaltérképpel összefüggő beállítások gyűjtőoldala.

Általános: Itt az oldaltérképben megjelenő oldalak számát érdemes megnövelnünk 3 számjegyűre, ha ez nem lenne alapértelmezetten megadva. A képeket is érdemes hozzáadni az oldaltérképhez, továbbá az oldal alján a Jelzés a keresőmotoroknak funkciót is fontos bekapcsolni.

HTML oldaltérkép: Ezt a beállítást nem szoktam használni. Ha bekapcsolod, akkor egy a weboldalad felületén elhelyezhető vizuális webhelytérképet generál a Rank Math.

Bejegyzés típusok: Egyesével szabályozhatod, hogy melyik bejegyzés típus kerüljön be az oldaltérképbe. Az oldalak és bejegyzések mindenképp szükségesek. Ha van több bejegyzés típusod, akkor egyénileg kell eldöntened, hogy szeretnéd-e az adott típust felfedni a keresőmotorok számára.

Kategóriák és címkék: A kategóriákat érdemes lehet beküldeni, míg a címkékből általában elég sok van, így nem igazán javasolt a beküldésük.

Instant indexelés

A Microsoft és a Yandex képes arra, hogy fogadja a weboldalad módosításait, így értesítheted ezeket a keresőmotorokat arról, ha frissült a website tartalma.

A Beállítások menüben tudod ezt a funkciót konfigurálni, ezt követően automatikusan beküldi a tartalmaid a Rank Math, nem sokkal a frissítés után.

Ha manuálisan küldenél be tartalmat, akkor az URL-ek beküldése fülön keresztül tudod ezt megtenni. Az Előzmények oldalon pedig a funkcióval kapcsolatos előzményeket láthatod.

404 Hibanapló

Itt egyszerűen azt listázza a szoftver, ha egy látogató 404-es hibába futott a weblapon. Ha találat szerint sorba rendezed, akkor kiszűrheted a leggyakrabban hibát okozó url-eket. Ezeket közül azokat, amelyek törölt tartalomra mutatnak, vagy egy meglévő url elgépelt változatai, érdemes átirányítani egy működő aloldalra, így megmenthetjük az adott munkamenetet.

Átirányítás

Itt tudsz átirányításokat készíteni. Azaz ha valaki beír egy a weboldaladdal kapcsolatos url-t a böngészőjébe, akkor az adott oldal meglátogatása előtt átirányíthatod egy másik tartalomra.

Ez többek közt akkor jöhet jól, ha törölsz egy oldalt és szeretnéd, hogy az oda érkező látogatókat ne egy 404-es hiba fogadja.

A listaszerű felületen láthatod az aktív átirányításokat. Az oldal tetején az Új hozzáadása opcióval tudsz új átirányítást hozzáadni az átirányítandó és a cél oldal elérhetőségének megadásával.

SEO Analyzer, Állapot, Segítség

Ezek a menüpontok WordPress SEO szempontjából jelenleg nem relevánsak.

Az első egy SEO elemző eszköz, az Állapot a weboldalunk infrastruktúrájáról ad információt, a Segítség pedig gyakorlatilag egy súgó menü.

Tartalom optimalizálása

Most hogy letudtuk az alapbeállításokat ismerjük meg a tartalom optimalizálásának legfontosabb tényezőit. Ha megnyitsz egy bejegyzést, vagy egy oldalt, akkor a Rank Math elhelyez egy új elemet az oldalsávban. Ez új lehetőségeket biztosít a tartalom fejlesztéséhez.

Rengeteg iránymutatás létezik azzal kapcsolatban, hogy hogyan is optimalizáljuk egy-egy bejegyzésünket SEO szempontból. Ezek közül fogom most a legfontosabbakat kiemelni.

WordPress oldalsáv
A Rank Math oldalsáv a szerkesztőfelület jobb oldalán jelenik meg.

Kulcsszó kiválasztása

Mielőtt egy szót is gépelnél meg kell határoznod, hogy milyen téma köré szeretnéd építeni a bejegyzést. Tehát meg kell határoznod azt a kulcsszót, vagy kifejezést amelyre rangsorolni szeretnél. A cél az, hogy ha valaki beírja az adott kifejezést a keresőbe, akkor a te bejegyzésed jelenjen meg a találati lista tetején.

Ha megvan a kulcsszó, akkor írd be a Kiemelt kulcsszó mezőbe.

Javaslatok

Az új panel legnagyobb részét a javaslatok teszik ki. Itt több kategóriára bontva olyan javaslatokat biztosít számunkra a Rank Math, melyeket alkalmazva jobb minőségű bejegyzést készíthetünk. Ezekről részletesebben fogok beszélni, úgyhogy ugorjunk a következő funkcióra.

Megjelenés a Google-ben

Az Előnézet alatti tartalomra kattintva tudjuk szabályozni, hogy milyen tartalmak jelenjenek meg a Google találati listájában, ha a bejegyzésünk helyezést ér el. Három mező található itt.

A cím mezőben azt a kiemelt címet tudjuk megadni, amit a Google a találat első sorában jelenít meg a látogatók számára. Ide érdemes a bejegyzés címével megegyező, vagy nagyon szorosan kapcsolódó tartalmat írni. Hiszen fontos, hogy ha rákattint egy látogató a találatra, akkor ne egy teljesen idegen bejegyzés címet és tartalmat lásson.

Egyébként ne lepődj meg, van hogy ezt a címet a Google önkényesen átírja.

A közvetlen hivatkozás a bejegyzésünk url elérhetősége, ezzel később fogunk foglalkozni.

A meta leírás fog még megjelenni a találati listában. Itt érdemes egy rövid, figyelemfelkeltő összefoglalót írni a bejegyzésedről. Ennek a tartalmát is elég gyakran átírja a Google, de ettől függetlenül fontos, hogy kitöltsd.

A bejegyzés url-je

Az url az az egyedi azonosító, amit a böngészőbe írva elérhető a bejegyzésed. Ezt a szerkesztőfelület URL szekciójában tudod módosítani.

Általános tanács, hogy érdemes minél egyszerűbb url-eket használni, próbáld néhány szóban maximalizálni. Az egyes szavak közé pedig kötőjelet kell tenni. Ami még fontos, hogy érdemes elhelyezni benne a korábban kiválasztott kulcsszót.

Kulcsszavak

Fontos, hogy a kiemelt kulcsszó többször is szerepeljen a szövegben, erre a Rank Math is felhívja a figyelmünket. Egészen pontosan a kulcsszó felbukkanásának arányát mutatja, aminél a hüvelykujj szabály 1-1,5% a teljes szöveghez viszonyítva.

Én nem javaslom, hogy mindenáron törekedj az arány elérésére. Sokkal fontosabb, hogy olvasható és értékes legyen a szöveg, minthogy feleslegesen tele legyen kulcsszóval. A Google elég jó munkát végez a bejegyzések feldolgozása során, alacsonyabb kulcsszó sűrűséggel sem fogsz különösebb problémákba ütközni.

Amit még kiemelnék, hogy javasolt a bejegyzés elején legalább egyszer használni a kiszemelt kulcsszót. Ha az első bekezdésben, vagy az első 10%-ban megemlíted az pozitív hatással lesz a bejegyzésed teljesítményére, hiszen így kiemelhetjük a kifejezés fontosságát.

Fejlécek

Fejlécekkel kapcsolatban hasonlóak az irányelvek, mint a kulcsszavak esetén. Érdemes legalább egy olyan bekezdés fejlécet használni, ami tartalmazza a kulcsszót.

Mielőtt nekikezdesz a bekezdés megírásának célszerű megvizsgálni, hogy az adott kifejezéssel kapcsolatban milyen releváns kereséseket végeznek a felhasználók. Ha ezek illeszkednek a bejegyzés témájába, akkor egy-egy fejlécet és bekezdést érdemes ezeknek szánni.

Amit még fontos lehet tudni, hogy a fejléceket hat kategóriába oszthatjuk H1-től H6-ig. A H1 mindig a bejegyzés címét takarja, a H2 az egyes bekezdések fejléce, míg H3-tól kezdve az egyre kisebb fontosságú fejlécekre alkalmazzuk ezeket.

Azt hogy egy bejegyzés melyik kategóriába esik, a WordPress bejegyzés szerkesztőfelületén tudod szabályozni az adott fejléc beállításai közt.

A szöveg hossza

Egy SEO szempontból értékelhető tartalom valahol 600-700 szó környékén kezdődik. Ez alatt nem igazán érdemes nekikezdeni a szövegírásnak.

A szöveg hosszára vonatkozóan a legjobb indikátor az, hogy a Google milyen hosszúságú tartalmakat rangsorol az első néhány pozícióban. Ez jó kiindulópont, hiszen nagyságrendileg tudni fogod, hogy mit is kell alkotnod.

Tagolás

A szövegünket nem csak hasznosság és tartalmassá kell tennünk, hanem könnyen olvashatóvá is. Olyan felépítést kell alkalmaznunk, amit könnyen fel tudnak dolgozni a látogatók.

Ennek legjobb módja, ha egyrészt témákra bontod a bejegyzésedet és minden témát egy-egy bekezdésben fejtesz ki.

A másik pedig, hogy logikusan, néhány mondatonként entert ütve kisebb, könnyebben átlátható egységekre bontod a szöveget. Sokkal könnyebb több kisebb szövegrészletet elolvasni és feldolgozni, mint egy idokolatlanul hosszú tartalmat.

Ezzel gyakorlatilag mintha kapaszkodókat biztosítanál az olvasókat és blokkról blokkra haladva vezetheted a tekintetét.

Linkek a tartalomban

Tovább növelhetjük a bejegyzésünk értékét ha releváns tartalmakra linkelünk. Ezek a linkek lehetnek belső linkek, azaz hivatkozások melyek a weboldalunkon belüli tartalomra mutatnak. Illetve lehetnek külső linkek, melyek a weboldalunkon kíváli tartalomra mutatnak.

Itt sem kell túlzásokba esni, de egy-egy releváns bejegyzés, vagy egyéb tartalom linkelésével tovább fejlesztheted a bejegyzésed.

Amit fontos megemlíteni, hogy ha egy a weblapon kívülre mutató hivatkozást használsz, akkor érdemes beállítani, hogy új lapon nyíljon meg kattintást követően a tartalom.

Kategóriák

A WordPress keresőoptimalizás során sok egyébként bonyolult dolgot tehetünk meg egyszerűen, köszönhetően annak, hogy a WP blog platformként kezdte. Ilyen a tartalmak kategorizálásáa.

A bejegyzéseket ún. kategóriákba gyűjthetjük. Egy-egy ilyen kategóriába a hasonló tematikába sorolható bővítményeket tömörítjük. Számos előnye van a kategorizálásnak a könnyebb átláthatóságtól kezdve, a növekvő oldalon töltött időn át, egészen addig, hogy külön gyűjtőoldalakat készíthetünk egy-egy kategória számára.

Bejegyzések frissessége

Azzal hogy publikáljuk a bejegyzésünk még nem ér véget a WordPress keresőoptimalizálás folyamata. A tartalmainkat ugyanis frissen kell tartani, azaz időnként aktualizálni kell a bejegyzést és további releváns információval bővíteni.

Egy elavult, akár évekkel ezelőtt íródott bejegyzést kevésbé fog előnyös helyen megjeleníteni a Google, mint azt amit mondjuk legalább néhány havi rendszerességgel frissítenek.

Média fájlok használata

Nagy hasznát vehetjük a képeknek, videóknak és egyéb médiafájloknak egy-egy bejegyzésben. Jó kiegészítője lehet egy-egy illusztráció, vagy fotó a leírtaknak.

Képek esetén érdemes a témára releváns fájl nevet megadnunk, továbbá alt címkével ellátni a képet, hogy a képolvasó szoftverek és keresőrobotok is értelmezni tudják azt.

Fontos a kép megfelelő méretének a kiválasztása, egy feleslegesen nagy képpel csak azt érjük el, hogy lassabban fog betölteni a weboldalunk.

wp rocket

Kódbázis optimalizálása

A kódbázis optimalizálása egy elég komplex téma és rendkívül széles skálán mozog a folyamat menete. A teendők köre függ többek közt a weboldalad kiszolgáló szervertől, az alkalmazott WordPress bővítményektől, vagy épp az egyes oldalak felépítésétől.

Tehát weboldalról weboldalra változik, hogy mit is kell tennünk annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt tudjuk kihozni a weboldalból, anélkül hogy csökkentenénk a felhasználói élményt. Épp ezért csak általános iránymutatást fogok adni a kódbázis optimalizálással kapcsolatban, hiszen konkrétumot csak akkor tudnék mondani, ha látnám a weboldalad mögött álló infrastruktúrát.

Általánosságban elmondható, hogy érdemes beruházni egy prémium teljesítmény optimalizáló bővítményre. Én személy szerint a WP Rocket-et használom, de a NitroPack-kel is jó eredményeket lehet elérni.

Ha jól választottál tárhely szolgáltatót, két számjegy alatt tartod a WP bővítmények számát és amennyire lehet egyszerűsítetted az egyes aloldalak felépítését, akkor már van egy nagyon jó kiindulópontod. A Google Pagespeed tesztjén egy ilyen jellegű oldal általában 80-90 pont körül áll. A fenti bővítmények segítéségével pedig simán feltornázható ez az érték 95-100-ra is.

Funkcionalitást tekintve négy nagy feladatkörrel rendelkeznek ezek a bővítmények.

Cache, avagy gyorsítótár: Gyorsítótárat képeznek, tehát a látogató böngészőjének nem kell újra letölteni a korábban letöltött tartalmakat. Ezzel rendkívül gyors ismételt oldalbetöltést tudunk elérni.

Fájl optimalizálás: A weboldalunkat alkotó különböző html, css és javascript fájlokat tömöríti és optimalizálja, hogy minél kevesebb erőforrást igényeljenek.

Média optimalizálás: Hasonlóképp a weboldalunkat alkotó fájlokhoz, a médiafájlokat is optimalizálják ezek a bővítmények.

Adatbázis optimalizálás: A weboldalunk mögött álló adatbázist is karbantartják ezek a bővítmények.

WordPress SEO

Linképítés

A linképítés lényege, hogy növeljük az autoritásukat a Google szemében. Ezt leginkább úgy tudjuk megtenni, ha a weboldalunkra mutató linkeket szerzünk más weboldalakról. Tehát a keresési találatokban elért helyezésed egyik legfontosabb tényezője az, hogy mennyi és milyen minőségű link mutat a weboldalad egyes oldalaira.

Elég sok különböző módja van annak, hogy linkeket szerezz. Többek közt elhelyezheted a weboldalad hivatkozásait nyílt felületeken, például üzleti adatbázisokban, közösségi média oldalakon, fórumokban, vagy más weblapok komment szekciójában.

Készíthetsz egy kiemelkedő minőségű tartalmat, amely adott témában annyira értékes, hogy mások különösebb ráhatás nélkül is linkelni fognak a tartalomra.

Írhatsz vendégcikkeket releváns weboldalakra, egy, vagy néhány hivatkozásért cserébe.

Készíthetsz komplex vizuális tartalmakat, például infografikákat, amelyeket híroldalak előszeretettel használnak. Ez is mind egy-egy értékes hivatkozáshoz juttathat.

Vásárolhatsz is linkeket, de ez a Google előírásaival ellentétes.

Tetszett a cikk?
Iratkozz fel hírlevelünkre és olvass még több hasonló tartalmat!

Végszó

A WordPress nagyon jó alapokat nyújt ahhoz, hogy a magas helyezéseket érjünk el a Google találati listáján, azonban ahogyan a cikkből is látható, a WordPress csak egy eszköz a sok közül. Ahhoz hogy folyamatosan eredményeket érj el, ahhoz jobban el kell mélyülnöd a témában, hiszen akár WP-ről beszélünk, akár nem, egy weboldal keresőoptimalizálásához a SEO mindhárom területén jártasságot kell szerezni.

Első lépésként javaslom, hogy ismerkedj meg a WordPress alapbeállításaival, majd folytasd a SEO bővítmények megismerésével. Ha ez megvan, akkor jöhet a tartalomkészítés.

Ha sikerült néhány megfelelő minőségű tartalmat készíteni, akkor érdemes ezeket linkekkel megtámogatni.

Ezt a folyamatot ismételve, valamint releváns szakmai útmutatókat olvasva lépésről-lépésre növelheted a tudásod a témában, és lépésről-lépésre növelheted a WordPress webhelyed által generált ingyenes, organikus forgalmat.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angolul: search engine optimization, vagy SEO) egy olyan folyamat, melynek során weboldalunkat optimalizáljuk, fejlesztjük azzal a céllal, hogy többször jelenjünk meg a keresési találtok közt, ezzel forgalmat szerezve a különböző internetes keresőkből.

Mi a WordPress keresőoptimalizálás célja?

Minél előkelőbb pozíciót szerezni a számunkra releváns keresések során, továbbá minél többször a keresőt használó felhasználók elé kerülni.

Szűcs Máté marketing szakértő
Szűcs Máté
Szia. Szűcs Máté vagyok, a Features.hu alapítója. Már lassan tíz éve foglalkozom online marketinggel, ezalatt megfordultam ügynökségeknél, kis-, és középvállalkozásoknál és startupnál is. A tapasztalataimra alapozva indítottam el a Features.hu-t 2018-ban, először csak blogként, majd ügynökségi formában is. Az itt megjelent bejegyzéseimmel szeretnék segíteni abban, hogy közelebb kerülj üzleti céljaid megvalósításához.
Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:
200 Ingyenes marketing eszköz

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. 200 eszköz havidíj nélkül.