Google Kulcsszótervező
Szűcs Máté
Szűcs Máté

Google Kulcsszótervező használata – Kulcsszókeresés egyszerűen

Tartalomjegyzék

A megfelelő kulcsszavak megtalálása és felhasználása a digitális marketing számtalan területén alapvető fontosságú. Gondoljunk csak egy Google Ads kampányra, keresőoptimalizálásra, vagy akár egy weboldal elkészítésére.

Szerencsére ma már olyan ingyenes eszközök állnak rendelkezésünkre a kulcsszavak felkutatásához, mint a Google Kulcsszótervező szoftvere.

Azt hiszem, hogy a legtöbb marketingszakember eszköztárában az egyik legalapvetőbb eszköz, hiszen sokoldalúan felhasználható. Megismerheted vele egy-egy kulcsszó havi nagyságrendbeli keresési számát, új kulcsszóötleteket találhatsz, vagy azt is megtudhatod, hogy mennyibe kerül átlagosan egy kattintás az adott szóra.

Vágjunk is bele, ismerjük meg a Google Kulcsszótervező használatát!

Hozzáférés a Google Kulcsszótervezőjéhez

A Google Kulcsszótervező eszköze teljesen ingyenes, de ahhoz hogy elérhesd szükséged lesz egy Google Ads fiókra. Nem kell egy forintot sem hirdetésre költened, egyszerűen csak regisztrálnod kell egy fiókot.

A regisztrációhoz látogass el a Google Ads regisztrációs felületére, amit itt érhetsz el: https://ads.google.com/home/

Google regisztráció
A Google Ads regisztrációs felülete

A Google nagyon agresszíven promózza a hirdetési lehetőségeit, így lehet, hogy egy olyan felület fog megjelenni amin egy kampányt szeretne felállítani a rendszer. Még egyszer leírom, nem szükséges kampányt indítanod, vagy pénzt költened a Google Kulcsszókereső használatához.

Google hirdetés kezdés
Ha ez a felület jelenik meg, akkor ugord át, vagy kezdj rögtön a kulcsszótervezőnél (a linket lejjebb találod)

Mivel folyamatosan változik ez a felület, ezért azt javaslom, hogy ugord át a kampánykészítési varázslót, vagy jelentkezz ki és be újra, ahhoz, hogy a hagyományos Google Ads felület fogadjon.

Ha közvetlenül a kulcsszótervezőhöz ugranál akkor kattints ide.

Ha megvagy a bejelentkezéssel, akkor a felső menüsorban keresd meg a “Tervezés” oszlopot, az alatt pedig a “Kulcsszótervező” szót és kattints rá.

Hogyan használd a Google Kulcsszótervező eszközét?

A kattintás után egy új felület jelenik meg előtted, két lehetőséggel. Az egyik az “Új kulcsszavak keresése” lehetőség, a másik pedig a “Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése

Kezdjük az előbbivel.

Két lehetőséget is felajánl a Google Kulcsszótervező eszköze

Új kulcsszavak keresése

Ahogy a neve is mutatja ez az eszköz leginkább új kulcsszavak felkutatásához lesz segítségünkre.

Ha rákattintasz, akkor a felület átalakul és ezt az eszközt helyezi fókuszba.

A kékkel aláhúzott mezőbe írhatod a kifejezéseket

Érdemes ebben az esetben a Google instrukciót követni és olyan kulcsszavakat beírni, amelyek nagyon szorosan kapcsolódnak a vállalkozásodhoz. Gondolj a termékeidre, szolgáltatásaid, vagy azok fő előnyeire.

Nem csak egy szót adhatsz meg. A cikk írásának pillanatában maximum tíz szót írhatsz be. Ha entert nyomsz a megadott kulcsszó után, vagy szóközt ütsz akkor a rendszer a következő szóra ugrik.

Szavak helyett a weboldaladat is használhatod, ehhez a “Kezdés webhellyel” lehetőséget kell kiválasztanod.

URL alapján is kérhetsz javaslatokat

Ha megvannak a kulcsszavak, akkor nyomj a “Találatok lekérése” gombra.

A keresés találatai

Mint láthatod én a “keresőoptimalizálás” és ‘SEO” szavakhoz kapcsolódó javaslatokat kértem és összesen 442 találatot adott a Google Kulcsszótervező.

Egy táblázatot láthatsz magad előtt. Minden sorban egy-egy kapcsolódó kulcsszót láthatsz mellettük pedig a következő tulajdonságokat:

  • Keresések/hó
  • Verseny
  • Hirdetésmegjelenítési arány
  • Google Ads elhelyezés árajánlatok
  • Fiók állapota

A táblázat felett releváns kulcsszavakat javasol a Google Kulsszótervezője. A táblázattól jobbra finomíthatsz a keresésen. Ha pedig kipipálod egy kulcsszó előtt található négyzetet, akkor listát készíthetsz a kulcsszavakról.

Javaslom, hogy töltsd le a generált kulcsszavakat, ezt a jobb felül található “Kulcsszóötletek letöltése” gombra kattintva teheted meg.

Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése

Ennek a használatát akkor javaslom, ha már van egy kulcsszólistád és szeretnél többet megtudni a listában található szavak teljesítményéről.

Keresési mennyiségek eszköz felülete

Itt kézzel is felviheted a szavakat, vagy egy már korábban elkészített listát is feltölthetsz, ezt követően a Google Kulcsszótervező rendszere egy előrejelzést mutat számodra az adott kulcsszavakat illetően.

Ez az eszköz egyértelműen a Google Ads felhasználóira van kihegyezve.

Az érdemi információt az “Előzménymutatók” fül jelenti azok számára akik keresőoptimalizálási céllal keresnek kulcsszavakat, itt ugyanis látható az elmúlt hónapok keresési átlagait. A pontos számok kinyeréséről később szót ejtek.

Az előzménymutatók fül

Pontosítsuk a találatokat

Kanyarodjunk vissza a keresési találatokhoz és szűrjük ki azokat a találatokat melyek a legrelevánsabbak lehetnek számodra.

Az alapbeállítások

Az oldal tetején találhatsz négy extra beállítási lehetőséget, ezek a következőek:

Területek

Itt értelemszerűen azt a földrajzi területet érdemes választani, amelyet célozni szeretnél

Nyelv

Itt is hasonlóan érdemes eljárnod, válaszd a célzott terület nyelvét

Keresési hálózatok

Ezt akkor érdemes átállítanod a “Google” alapbeállításról, ha a Google partnereinél is szeretnél hirdetni.

Dátumtartomány

Itt tudsz módosítani az időintervallumon.

Szűrők

A következő nagyon fontos szekció a szűrő. A Google Kulcsszótervezőjében számos szempont szerint szűkítheted a találatokat.

A szűrési lehetőségek

Kulcsszó

Beállíthatod, hogy a kulcsszótervező csak olyan találatokat jelenítsen meg, melyek tartalmaznak egy bizonyos szót.

Verseny

Csak meghatározott nehézségű kulcsszavakat jelenít meg a rendszer számodra. Itt a nehézséget a Google Ads vonatkozásában kell értékelni, azaz hogy mennyien célozzák a adott kifejezést.

Hirdetésmegjelenítési arány

Újabb Google Ads fogalom. Az általad készített hirdetések megjelenésének aránya az összes megjelenéshez viszonyítva.

Oldal tetejére vonatkozó ajánlatok

Az oldal tetején megjelenített hirdetések áraival kapcsolatos mérőszámok.

Tervben / Saját fiókban szereplő kulcsszavak kizárása

Duplikáció elkerülése érdekében kizárhatod a már használatban lévő kifejezéseket.

Organikus megjelenítési arány / átlagos pozíció

Megmutatja, hogy a keresések közt organikusan mekkora arányban jelenik meg a hirdetésed és átlagosan milyen pozíciót foglal el.

A keresés kiszélesítése

Ezzel a funkcióval a Google által relevánsnak ítélt kifejezéseket adhatsz a listádhoz egyetlen kattintással.

A kulcsszavak finomítása

Viszonylag új funkció. Használatával tovább bonthatod a találatokat olyan, az algoritmus által meghatározott kategóriák szerint, mint a márkázott kulcsszavak, vagy nemek.

Hogyan válasszunk kulcsszavakat?

Most, hogy már tudod használni a Google Kulcsszótervező szoftverét nincs más hátra, mint megtalálni a megfelelő kulcsszavakat. De milyen is a jó kulcsszó?

Akár keresőoptimalizálási céllal, akár a Google Ads kampányod számára keresel kulcsszavakat a Google Kulcsszótervezővel alapvető, hogy a kifejezésnek relevánsnak kell lennie az adott témában.

Fontos, hogy megfelelő keresési volument tudjon felmutatni a kulcsszó. Google Ads esetén alacsony értékeket mutató kifejezéseknél sokszor előfordul, hogy egyáltalán meg sem jelenik a hirdetés. Keresőoptimalizálási szempontból pedig el kell döntened, hogy megéri-e a befektetett munkát egy olyan kulcsszó ami havonta csak 100, vagy kevesebb látogatót hozhat.

Kapcsolódjon hozzá “vásárlási igény“. Általánosságban minél nagyobb egy kattintás ára a Google Ads rendszerében és minél erősebb a verseny, annál biztosabb lehetsz benne, hogy egy olyan kulcsszót találtál ami gyakran vezet vásárlásokhoz.

Az organikus verseny milyensége. Ez SEO szempontból fontos számunkra. Ha találtál egy potenciális kulcsszót a Google Kulcsszótervező segítségével, akkor viszonylag gyorsan megállapíthatod a keresőoptimalizálási esélyeidet egy egyszerű keresés segítségével. Csak nézd meg, hogy kivel kell versenyezned az első három egyikéért.

Néhány extra Google Kulcsszótervező tipp

Mutatok néhány módszert arra, hogy hogyan préselj ki még több információt a Google Kulcsszótervezőjéből.

Pontos keresési volumen megjelenítése

A találati listában a kulcsszótervező sajnos nem mutatja meg, hogy mennyien keresnek egy-egy kifejezésre, mindössze egy intervallumot láthatsz.

De ha szeretnéd megismerni a pontos értéket, arra is van lehetőség egy egyszerű módszerrel.

Először is á pipáld ki azt a kulcsszót amelynek a valós keresési volumenére kíváncsi vagy (többet is kijelölhetsz).

Az előbukkanó sávban válaszd a “pontos egyezés” lehetőséget, majd kattints a “Kulcsszavak hozzáadása” gombra. Ezzel a kifejezést hozzáadtad a tervedhez.

Az oldalsávban kattints a “Terv megtekintése” gombra és már láthatod is a kulcsszóval kapcsolatos extra információkat.

Egy teendőnk van még a max. CPC értéket állítsd a lehető legmagasabbra. Az így megjelenő “Megjelenítések” érték lesz a közel valós havi keresések száma.

Ismerd meg a felhasználók által feltett kérdéseket

Nagyon hasznos lehet az, ha tudod, hogy egy témával kapcsolatban milyen kérdések merülnek fel az emberekben. Nagyon jó alapot tudnak ezek adni egy-egy bejegyzéshez, vagy landing oldalhoz.

Nagyon egyszerűen kiszűrheted a kérdéseket és az információ keresési szándékot a kulcsszólistádból.

Mindössze a “Szűrő hozzáadása” gombra kell kattintanod és azon belül a “Kulcsszó” lehetőséget választanod. Az itt megjelenő mezőbe pedig kérdőszavakat kell írnod. Ki, mi, hogyan, stb.

Használd a versenytársaid kulcsszavait

A Google Kulcsszótervező nagyon jó abban, hogy a megadott kifejezésekhez hasonlóakat ajánljon fel számodra, azonban a profi kampányok és tartalom megtervezéséhez ennél többre lehet szükséged. Éppen ezért szétnézünk a versenytársak háza táján is.

Ehhez a kulcsszókereső eszközön belül a “Kezdés webhellyel” funkciót fogjuk használni.

Ide beírhatod a konkurensed weboldalának URL címét, de használhatod valamelyik aloldalt is, ha például egy hirdetéscsoportot hoznál létre.

Ha túl sok olyan találatot kapsz, ami a konkurens márkanevét tartalmazza, akkor érdemes elővenned a szűrő funkciót és kizárnod a márkanevet.

Végső gondolatok

A Google Kulcsszótervező egy nagyszerű eszköz, melynek hasznát veheted mind PPC kampányaid, mind a keresőoptimalizálási tevékenységed, mind szövegírás során.

A Google egyre több funkciót zsúfol az eszközbe, így évről évre nő az elérhető új funkciók száma, ezzel is segítve a marketingesek munkáját.

Természetesen nem ez az egyetlen kulcsszókereső eszköz és valószínűleg nem is a legjobb én mégis úgy gondolom, hogy minden marketinges eszköztárában ott a helye és érdemes némi időt szánni a Google Kulcsszótervező megismerésére.

Tetszett a cikk?
Iratkozz fel hírlevelünkre és olvass még több hasonló tartalmat!

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pocket
small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk nyújtani