Tartalomjegyzék
- Mit jelent a hirdetéskezelés?
- Milyen célokat érhetünk el hirdetéskezeléssel?
- Milyen típusai vannak az online hirdetéseknek?
- A Meta (Facebook, Instagram) hirdetéskezelésről
- A Google Ads hirdetéskezelésről
- A TikTok hirdetésekről
- Hogyan zajlik a hirdetéskezelés a gyakorlatban?
- Hirdetéskezelés összefoglalva
- Gyakran felmerülő kérdések
Rengeteg vállalkozás számára jelentik a legfontosabb forgalmi forrást az online hirdetések. Hiszen a megfelelően menedzselt hirdetések rendkívüli megtérülést biztosíthatnak, emellett nagyon gyorsan elindíthatóak. Szóval tökéletes támogatást jelentenek akár kezdő, akár már régebb óta működő vállalkozások számára is.
Biztosan te is találkoztál már hirdetésekkel a Facebook, vagy az Instagram felületét böngészve, esetleg a Google keresési találatai közt. Ezek a legnépszerűbb formái az online hirdetéseknek, azonban számtalan más platform és lehetőség elérhető manapság. Többek közt hirdethetünk Pinteresten, Viberen, vagy TikTokon is.
A hirdetéskezelés ezen platformok menedzselését jelenti, azzal a céllal, hogy minél nagyobb megtérülést érjünk el a hirdetési kampányaink segítségével.
Ebben a bejegyzésben a legnépszerűbb platformokat fogom bemutatni, valamint általános áttekintést adok azzal kapcsolatban, hogyan érdemes belevágni kezdőként a különböző felületek használatába.
Mit jelent a hirdetéskezelés?
Kezdjük az alapokkal. Ahogy a bevezetőben írtam a hirdetéskezelés az a folyamat, amelynek során a hirdetési platformokat menedzselve és azok lehetőségeit kihasználva, igyekszünk támogatni az üzleti céljaink megvalósulását.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy például a Google Ads, vagy a Meta hirdetéskezelő segítségével hirdetési kampányokat készítünk, majd folyamatosan optimalizáljuk ezeket. Így lépésről lépésre haladva juthatunk el egy-egy nagyon jó megtérülést biztosító változatig, amely képes a lehető legkisebb költséggel a legtöbb konverziót hozni számunkra.
Azonban ahhoz, hogy idáig eljussunk elég sok feladatot kell előzőleg elvégeznünk. Meg kell ismernünk a piacot és a versenytársakat, létre kell hoznunk a szükséges hirdetési fiókokat, fel kell vázolnunk legalább egy egyszerűbb stratégiát és még sorolhatnám.
Ezen lépések mindegyikéről szó lesz a későbbiekben, de előbb ismerjük meg, hogy milyen célokat érhetünk el hirdetéskezelés segítségével.

Milyen célokat érhetünk el hirdetéskezeléssel?
A legtöbbek számára végső soron az számít, hogy mennyi vásárlót, mekkora árbevételt, vagy mennyi leadet hoz egy-egy kampány. Azonban emellett számos más üzleti cél megvalósulását is támogathatjuk a segítségükkel, nézzük ezek közül a legfontosabbakat.
1. Online értékesítés
A legfontosabb pont, hiszen végső soron a legtöbb kampány célja az értékesítés növelése, legyen az közvetlen, a kampány hatására létrejövő eladás, vagy a jövőben lezajló értékesítés. Erre szinte kivétel nélkül minden a későbbiekben felsorolt eszközzel képesek vagyunk. Sőt a legtöbb eszköz felületén ez az alapértelmezett cél.
2. Bolti értékesítés
Nem csak online felületekre, hanem fizikai üzletbe is terelhetünk forgalmat a legtöbb platform segítségével. Tehát boltok, éttermek, szállodák, szórakozóhelyek és számos más üzlettípus számára hasznos lehet a hirdetéskezelői segítség.
3. Lead generálás
Lead generálásról akkor beszélünk, ha egy látogató érdeklődik a termék, vagy szolgáltatás iránt és megadta az elérhetőségeit kapcsolatfelvételi céllal. Tipikusan komplexebb szolgáltató és gyártó cégek esetén releváns ez a cél.
4. Mikrokonverziók növelése
Mikrokonverzióról akkor beszélünk, mikor egy látogató a fő konverziós célt ugyan nem teljesíti, de valamilyen más, számunkra hasznos cselekvés viszont végbemegy. Ilyen többek közt az ha valaki feliratkozik a hírlevelünkre.
5. Márkaismertség növelése
Mivel milliós tömegeket érhetünk el a különböző online platformokon, így könnyedén használhatjuk hirdetéseinket arra, hogy növeljük ismertségünket a felhasználók körében.
6. Kapcsolódási pontok kiépítése
Erről még tapasztaltabb hirdetők is szeretnek elfeledkezni. Rengeteg olyan iparág van, ahol számos alkalommal kell találkozni egy fogyasztónak a márkával, amíg végül eljut a vásárlásig. Tipikusan ilyenek a nagy értékű termékek és szolgáltatások, ahol hosszabb ideig tart egy-egy döntés meghozatala.
Hirdetéseinkkel újabb kapcsolódási pontokat hozhatunk létre, edukálhatjuk, tájékoztathatjuk a potenciális vásárlót a vásárlási folyamat korábbi fázisaiban.
7. Retargetálás
Retargetálásról akkor beszélünk ha olyan felhasználókat célzunk, akik már valamilyen módon kapcsolatba léptek már a vállalkozásunkkal. Jártak a weboldalunkon, megnézték egy Youtube videónkat, kedvelték egy bejegyzésünket Instagramon, vagy valamilyen más releváns tevékenységet végeztek.
Ezeket a felhasználói csoportokat jellemzően jóval könnyebben és alacsonyabb költséggel tudjuk vásárlóvá konvertálni.

Milyen típusai vannak az online hirdetéseknek?
Alapvetően három fő csoportba szoktuk sorolni az online hirdetési lehetőségeket. Nézzük ezeket részletesen.
Közösségi média hirdetések
Ahogy a neve is mutatja, a közösségi média felületeken elhelyezett különböző hirdetési típusokat soroljuk ide, formátumtól függetlenül. Tehát minden a Facebook, Instagram, Tiktok, Snapchat és további közösségi oldalon megjelenített hirdetés ide sorolható.
Jellemző, hogy alacsonyabb költséggel tudunk nagy elérést generálni, tehát nagy tömegekhez juttathatjuk el a kívánt információt, viszonylag költséghatékonyan.
Legfőbb hátránya, hogy megszakítás alapú. Ez azt jelenti, hogy megszakítjuk a felhasználó tevékenységét, hiszen nem azért nyitotta meg például az Instagram appot, hogy reklámokat nézegessen. Így kevésbé pontosan célozható, mint egy keresőhirdetés.
Keresőhirdetések
A keresőhirdetések a keresési találatok közt megjelenő hirdetési típusok. Tipikusan a Google Ads szoftverét szokás ez alatt érteni, de más keresők találatai közt is megjelenhetünk, például a Microsoft Bing felületén.
Itt a legfőbb előny, hogy abban a pillanatban kerülhetünk a felhasználó elé, mikor épp egy számunkra releváns kifejezésre keres. Tehát azonnal megoldást nyújthatunk a felmerült problémára, kielégíthetjük a felmerült igényt.
Itt a legfőbb hátrány, hogy jellemzően jóval magasabb kattintásonkénti költségekkel kell számolni, mint a közösségi média hirdetések esetén.
Programmatic hirdetések
A programmatic, vagy programozott hirdetés egy olyan kategória amit jellemzően csak nagyobb cégek, vagy nagyobb tőkével rendelkező vállalkozások vesznek igénybe.
A programmatic hirdetések gyakorlatilag egy aukciós rendszerre hasonlítanak. Egy nagy méretű adatbázist kell elképzelni, számos különböző paraméterrel rendelkező weboldal hirdetési felületeivel. A megbízó meghatározza, hogy milyen kreatívot, milyen feltételek mellett szeretne elhelyezni. A rendszer pedig legtöbbször automatizáltan, vagy minimális emberi beavatkozás mellett elhelyezi a megbízó hirdetéseit.
Egyébként némely keresőhirdetést és közösségi média hirdetési típust is ide lehetne sorolni, viszont programmatic alatt jellemzően az erre specializálódott saleshouse-ok szolgáltatásait szoktuk érteni.

A Meta (Facebook, Instagram) hirdetéskezelésről
Ismerjük meg kicsit részletesebben a két legnépszerűbb hirdetési platformot. Kezdjük a Meta hirdetéskezeléssel.
A Meta sokak számára ismeretlen név lehet, azonban a Facebook és Instagram anyavállalatáról van szó. A két közösségi média óriás mellett a céghez tartozik még többek közt a Messenger, vagy a WhatsApp szoftvere is.
Az aktív felhasználók számát tekintve még mindig a Facebook vezeti a világranglistát, természetesen Magyarországon is rengetegen használják a közösségi oldalt. Ebből következik, hogy jó eséllyel megtalálhatod a célcsoportod tagjait az itt futtatott hirdetések segítségével.
De ugyanez igaz a Meta csoport másik fő tagjára is, az Instagramra.
Mindkét felületen egyre csökken az organikus elérés, ami azt jelenti, hogy egy-egy egyszerű bejegyzéssel csak a követőid egy kis részét tudod elérni.
Korlátozott helyekért vetekszenek a tartalmak készítői, így valahol érthető, hogy csak a legrelevánsabb, legjobb minőségű posztok kerülnek előre a feed-ben és ha biztosra akarunk menni, akkor sajnos fizetnünk kell.
És igazából itt jönnek képbe a Meta hirdetési megoldásai. Rengeteg eszközt kapunk a Facebook és az Instagram felületén is arra, hogy hirdessünk. Számos formátum és célzási lehetőség közt biztosan találunk optimális megoldásokat. De nézzük részletesebben a főbb előnyöket.

Nagyfokú kontroll
A hirdetések elkészítéséhez és menedzseléséhez a Facebook hirdetéskezelőjét használjuk. Ha ismered ezt a szoftvert, akkor tudhatod, hogy ez már magában garancia a fentebb is említett rengeteg célzási lehetőségre és formátumra.
Képes leszel meghatározni az olyan általános demográfiai változókat, mint az életkor, a nem, vagy a földrajzi lokáció. Ezek mellett olyan komplexebb beállításokra is lehetőséged van, mint az érdeklődési kör, vagy a munkakör megadása.
Egyedülálló nyomkövetés
A Facebook és az Instagram nem csak a közösségi oldalak felületén követi a látogatókat, hanem minden olyan weboldalon, ahol be van ágyazva a követőkódjuk. Emellett feltöltött adatokat is képes befogadni és feldolgozni a hirdetéskezelő.
Ez sokak számára meglepetés lehet, hiszen ilyenkor jövünk rá, hogy a Facebook akkor is követ minket ha nem akarjuk. Elég ha egy olyan weboldalon jársz, ahol be van illesztve egy like gomb, vagy egy Facebook Pixel követőkód.
Mit is jelent ez? Többek közt azt, hogy hirdetéseiddel megcélozhatod például azokat akik a weboldaladon, vagy annak egy aloldalán jártak, vagy például egy bizonyos tevékenységet végeztek ott (vásároltak, kattintottak, stb.). De akár az email adatbázisodat is használhatod alapként egy célcsoport létrehozásához.
Könnyen használható kezelőfelület
A Hirdetéskezelő egy igazán egyszerűen kezelhető felületet biztosít a felhasználók számára, ahol lépésenként haladhatunk végig a szélesebb körű beállításoktól kezdve a finomhangolásig. Laikusként sem túl nagy kihívás elsajátítani a használatát.
Hatalmas felhasználói bázis
Akármelyik felületet is használod biztos lehetsz benne, hogy tömegeket tudsz elérni. Két top 5-ös közösségi média platformról beszélünk, olyan felületekről amelyeket itthon is milliónyian használnak napi szinten.
Robosztus analitika
A Meta elég komoly analitikai arzenált biztosít a hirdetők számára, így bejelentkezést követően azonnal láthatjuk a legfontosabb mérőszámokat és természetesen teljesen testreszabhatjuk a felületet. Ha ez nem elég, akkor ki is exportálhatjuk az adathalmazunkat, hogy külső eszközökkel végezhessünk további elemzéseket.
Könnyen szabályozható költés
Valós időben szabályozhatjuk a költésünket. Tehát ha úgy látod, hogy egy kampány nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, akkor akár azonnal leállíthatod. Fordított esetben egy nagyon jól teljesítő kampányhoz viszont átcsoportosíthatod a büdzsét egy részét.
Hogyan kezdj bele a Meta hirdetéskezelésbe?
Írtam egy-egy bejegyzést a Facebook és az Instagram hirdetéskezelésről is. Egy 3500 és egy 3000 szavas útmutatóról van szó, amelyekben lépésről lépésre végigvezetlek a folyamatokon.
Szóval ha te magad kezdenél bele a Facebook és Instagram hirdetések használatába, akkor az útmutatókat eléred a lenti hivatkozásokon keresztül:
Facebook hirdetéskezelés útmutató
Instagram hirdetéskezelés útmutató

A Google Ads hirdetéskezelésről
A Google Ads használatáról is írtam egy hasonlóan részletes útmutatót, amit ide kattintva találhatsz meg. De ettől függetlenül szeretnék egy kis betekintést nyújtani ebbe az eszközbe is, szóval nézzük mit érdemes tudni a Google Ads-ről.
A Google Ads használatával hirdetéseket jeleníthetünk meg a Google, valamint a Google partnerek online felületein. Ez leggyakrabban a Google keresési találatainak listáját szokta jelenteni, azonban sok más felület is rendelkezésünkre áll, például a YouTube, vagy a GMail.
A Google Ads rendszerét használva szöveges és vizuális készítéseket készíthetsz. Ezeket a hirdetéseket a legapróbb részletekig testreszabhatod, majd meghatározhatod, hogy milyen körülmények között és milyen tulajdonságokkal rendelkező felhasználók számára jelenjen az meg.
Ez azt jelenti, hogy megfelelő célzás mellett, egy nagyon pontosan leszűkített felhasználói réteghez juttathatod el a hirdetésed a megfelelő időben. Tehát, ha egy felhasználó érdeklődik az általad kínált termék, vagy szolgáltatás iránt akkor könnyen elérheted őt egy Google keresés során.
Nézzük, hogy miért érdemes épp a Google Ads szoftverét használni.

A legnépszerűbb keresőmotorok a Google kezében vannak
Valószínűleg nem mondok újdonságot azzal, hogy a Google-t emberek milliárdjai használják nap, mint nap. Azonban direkt írtam többes számot, mivel a YouTube keresője egyes mérések szerint ma már a második leggyakrabban használt keresőmotor.
A keresési piac több, mint 70%-át birtokolja így a Google. Szinte nem létezik olyan felhasználói csoport amit ne tudnál elérni a Google Ads-en keresztül, lézerpontos célzást biztosítva a hirdetéseid számára.
Széleskörű felhasználhatóság
Akármilyen típusú vállalkozást is vezetsz itt biztosan megtalálhatod a cégedre szabott megoldást. Mind a hirdetési típusok, mind a hirdetések helyeit tekintve sok lehetőség áll rendelkezésedre.
Készíthetsz például kizárólag szöveget tartalmazó hirdetést, videós tartalmat, vagy képes hirdetést is. Melyeket olyan helyeken jeleníthetsz meg, mint a Google keresője, a Google Maps, vagy a Youtube.
Kisebb büdzsével is belekezdhetsz a használatába
Nyilván nehezebb kisebb büdzsével felvenni a versenyt a nagyobb hirdetőkkel szemben, de közel sem lehetetlen. Már néhány tízezer forinttal is indíthatsz kampányokat és ha sikerül jó minőségi mutatót elérned, akkor egész jó megtérüléssel is számolhatsz.
Gyorsan érhetőek el eredmények
Ez az egyik fő pont, ami miatt legtöbbször a Google Ads kampányokkal szoktuk kezdeni a forgalomszerzést új ügyfelek számára.
Gondolj csak bele, a keresőoptimalizálás komplexitásához és akár több hónapos megtérüléséhez, vagy a közösségi média nehézségeivel szemben mennyire egyszerű dolgod van.
Beregisztrálsz, feltöltesz némi pénzt, készítesz egy landing oldalt, néhány hirdetést és indíthatod is az első kampányodat. Néhány órán belül a keresési találatok tetején találhatod magad.
Egyenlő feltételek
Hiába versenyzel olyan vállalkozásokkal akik esetleg nagyobb büdzsével rendelkeznek, itt kiegyenlítheted az előnyüket.
A Google algoritmusa számára nem a felajánlott összeg nagysága az egyetlen tényező. Ha hajlandó vagy tanulni, gyakorolni és időt fektetni a hirdetéseid optimalizálásába, akkor akár egy multit is lenyomhatsz mikrovállalkozásként

A TikTok hirdetésekről
A TikTok rengeteg potenciállal rendelkezik, de egészen más skilleket igényel, mint a „hagyományos” hirdetési platformok. Ugyanis itt eredeti videós tartalom nélkül nem sokra fogunk menni.
A TikTok Ads segítségével az alkalmazás felületén belül több helyen és több formátumban jeleníthetünk meg hirdetéseket. Többek közt a For you videók közt jeleníthetünk meg videókat, vagy képeket. Shopping hirdetések segítségével akár live videókban is megjeleníthetjük termékeinket. De olyan egyedi formátumokat is biztosít a TikTok, mint a Playable Ads, ami kvázi egy az alkalmazáson belül játszható játékként funkcionál.
Szóval már az alapfunkciókkal elég sok lehetőségünk van a célközönségünk előtt megjelenni a TikTok-ra szabott tartalmainkkal, de van egy magasabb szint is a TikTok hirdetési felületén.
Az ún. menedzselt fiókok még több lehetőséggel rendelkeznek. Ezek a fiókok jellemzően a legnagyobb márkákhoz és cégekhez tartoznak és különálló sales kapcsolattartóval rendelkeznek. Nekik lehetőségük nyílik TopView hirdetések készítésére, mely az alkalmazás megnyitásakor megjelenő formátum, emellett márkázott effekteket és challengeket készíthetnek.
Ha a tizenéveseket, vagy a fiatal felnőtteket akarod elérni, akkor a TikTok Ads segítségével ezt nagyon könnyen elérheted. Sokszor költséghatékonyabb lehet, mint más platformok, mivel magyar nyelvterületen még mindig viszonylag kevesen hirdetnek a felületen és még kevesebben vannak azok, akik igazán minőségi videós tartalommal teszik ezt.
Itt is rengeteg lehetőséged van a célcsoport pontos kijelölésére. A hagyományos demográfiai változók mellett érdeklődési kör, vagy geolokáció alapján is célozhatsz. Akár a Meta hirdetéskezelőjében, úgy itt is létrehozhatsz hasonmás célközönségeket és a már meglévő kontaktjaidat is felhasználhatod. Még egy hasonlóság, hogy itt is egy követőkód (pixel) segítségével tudja majd a TikTok analitikája összekötni a kampányokat a weboldaladon zajló eseményekkel, tehát könnyen láthatóvá válik, ha a egy-egy hirdetésnek köszönhetően érkezik konverzió.
Hogyan zajlik a hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Akármelyik platform mellett is teszed le a voksod a hirdetéskezelés folyamata hasonlóképp zajlik. Nyilván vannak különbségek az eszközök lehetőségei és tulajdonságai közt, de a hirdetéskezelést jellemzően ugyanazon elgondolás alapján szoktuk végezni.
Stratégia felállítása
Nem érdemes csak úgy nekiesni a hirdetéskezelésnek előzetes információk és célok nélkül. Fontos, hogy az üzleti céljainkkal összhangban lévő eszközöket és taktikákat alkalmazzunk.
Egy jól összerakott stratégia többek közt célkitűzéssel kezd, majd a megalkotásához minél több információt gyűjtünk. Tehát piackutatással, versenytárselemzéssel, interview-k készítésével kezdünk, hogy minél jobban megismerjük a vállalkozás teljes környezetét.
Ezt követik az olyan feladatok, mint a szoftverek kiválasztása, a büdzsé, vagy az ütemezés meghatározása.
Technikai setup
Akármilyen eszközzel is dolgozunk a technikai setup a következő lépés. Természetesen a regisztráció az első folyamat, majd az adott hirdetéskezelő eszköz beállításainak testreszabása.
Ha ez megvan, akkor a jóval komplexebb mérést és analitikát támogató beállításokkal folytatjuk. Facebook esetén például telepítenünk kell a Pixel mérőkódot a weboldalunkra, be kell állítani az úgynevezett server side trackinget, aminek a segítségével még több információt nyerhetünk ki, megkerülve egyes alkalmazások korlátjait.
Google Ads esetén át kell emelnünk a konverziós eseményeket Google Analytics-ből, vagy ha ezek még nincsenek létrehozva, akkor ezeket is el kell készítenünk Google Tag Manager használatával.
Kampány setup
Ha végre adottak a technikai körülmények, akkor a hirdetési kampányok alapjainak elkészítésével folytatjuk. Tehát felvázoljuk az egyes hirdetéscsoportokat és megadjuk ezek beállításait.
Kreatívok elkészítése
A kreatívok elkészítése már a stratégia felvázolása után megkezdődik, azonban addig nem vesszük hasznukat, míg a technikai és kampány setup a végéhez nem ért. Épp ezért itt emelném ki, hogy természetesen megfelelő kreatívok nélkül nincs jól teljesítő kampány.
A megfelelően végzett kutatómunka nagyban javíthatja az esélyeinket arra, hogy már elsőre jól teljesítő kreatívokat készítünk.
Folyamatos tesztelés
Ez a feladat teszi ki a hirdetéskezelés legnagyobb részét. Szinte lehetetlen rögtön tökéletes kreatívokkal és perfekt beállításokkal indulni. A kampány futtatása során beérkező adatokat felhasználva viszont képesek vagyunk arra, hogy lépésről lépésre egyre jobb változatokkal álljunk elő.
Minden egyes beállítási lehetőséget és akár több kreatívot is tesztelhetünk egymás ellen és így a jobban teljesítő változatokat meghagyva, majd azokat újra tesztelve eljuthatunk néhány kiemelkedően teljesítő változathoz.
Riportolás
Fontos hogy a történéseket értelmezhető formában átadjuk. Így jellemzően egy havi rendszerességű konzultáció kereteiben átnézzük a fiók teljesítményét, megválaszoljuk a kérdéseid és megbeszéljük, hogy hogyan tudnánk még többet. kihozni a hirdetési fiókból.

Hirdetéskezelés összefoglalva
Az online hirdetések rengeteg lehetőséget biztosítanak arra, hogy viszonylag könnyedén támogathasd a vállalkozásod üzleti céljainak megvalósulását. Soha nem volt még olyan könnyű több ezer, tízezer, vagy akár milliónyi ember elé kerülni, mint manapság egy-egy hirdetési kampány segítségével.
Ha vállalkozó vagy és szeretnél még több forgalmat terelni a weboldaladra, akkor a Google, vagy a Meta hirdetései ma már szinte megkerülhetetlenek. A weboldalad indulása után akár negyed órával már ezreket terelhetsz a weblapra.
Ha te magad kezelnéd a hirdetéseidet, akkor a bejegyzésben többször említett útmutatóimat ajánlom első lépésként. Ezek tartalmazzák az alapokat az induláshoz.
Ha minket bíznál meg hirdetéskezeléssel, akkor csak írj egy üzenetet emailben, vagy a kapcsolatfelvételi űrlapunkon keresztül és beszéljük meg hogyan is tudjuk támogatni vállalkozásod fejlődését.
Gyakran felmerülő kérdések
Mit jelent a hirdetéskezelés?
A hirdetéskezelés az a folyamat melynek során a hirdetési platformokat menedzselve és azok lehetőségeit kihasználva, igyekszünk támogatni az üzleti céljaink megvalósulását.
Melyek a legfontosabb hirdetési platformok?
A két legjelentősebb a Meta hirdetéskezelője és a Google Ads. Az előbbi segítségével olyan felületeken hirdethetünk, mint a Facebook, vagy az Instagram. Az utóbbi pedig a Google keresési találatok, a YouTube, vagy a GMail felületeihez ad hozzáférést.
Milyen költségmodellek vannak az online hirdetéseknél?
A leggyakoribb költségmodellek a CPC (kattintásonkénti költség), CPM (ezer megjelenítésenkénti költség), CPA (megszerzési költség, például konverziónkénti költség), és a CPL (lead alapon történő fizetés). A választás a kampány céljától függ.
Hogyan válasszak megfelelő célzást a hirdetésekhez?
A célzás kiválasztásánál figyelembe kell venni a demográfiai jellemzőket (kor, nem, hely), érdeklődési köröket, vásárlási szándékot, és viselkedési adatokat. Fontos tesztelni a különböző célzási beállításokat, hogy megtaláld a leghatékonyabbat.
Hogyan mérjem az online hirdetések hatékonyságát?
A legfontosabb mérőszámok közé tartozik a kattintási arány (CTR), konverziós arány, megjelenítések száma, költség-per-kattintás (CPC), költség-per-megszerzés (CPA) és a ROI (befektetésarányos megtérülés). Ezek segítenek felmérni a hirdetések hatékonyságát és megtérülését.



