Tartalomjegyzék
- Mi az az email marketing?
- Milyen érvek szólnak az email marketing mellett?
- Hogyan kezdj bele az email marketingbe?
- 1. A megfelelő email marketing szoftver kiválasztása
- 2. A feliratkozói adatbázisod növelése
- 3. Szegmentáld a listád
- 4. Készítsd el az első leveleidet
- 5. Mérj és elemezz
- 6. Automatizálj
- Email marketing összegezve
- Gyakran ismételt kérdések
Az email marketing az egyik legszélesebb körben alkalmazott online marketing eszköz, köszönhető ez annak, hogy egyben ez a legköltséghatékonyabb vevőszerző és lead generáló eszköz a vállalkozások döntő többsége számára.
A megfelelően megtervezett email marketinggel közvetlenül elérheted azokat, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, úgy, hogy itt nincs semmiféle algoritmus, vagy rangsor ami korlátozna.
Mindezt minimális költségekkel teheted meg. Úgy kommunikálhatsz akár egy több tízezres feliratkozói lista tagjaival, hogy az email szoftver előfizetési díján kívül ez semmibe sem kerül neked.
Ha szeretnéd megismerni, hogy hogyan érdemes belekezdened az email adatbázisod felépítésébe, valamint magába az email marketingbe, akkor olvass tovább!
Mi az az email marketing?
Röviden megfogalmazva az email marketing egy olyan folyamat melyben emailben küldött üzenetekkel kommunikálsz az adatbázisod tagjai felé, azért, hogy informáld, edukáld és vásárlásra bírd őket.
(Az adatbázis azon emberek sokasága, akik valamilyen formában feliratkoztak a listádra)
Konyhanyelven ez azt jelenti, hogy a weboldalad segítségével begyűjtöd az érdeklődő látogatók email címét és egyéb információt. Ezt az adathalmazt felhasználva pedig emailen keresztül kommunikálhatsz velük.
Számos lehetőséged van kiaknázni ezt a páratlan lehetőséget.
Többek közt küldhetsz egyszerű hírleveleket, melyekben bemutathatod új termékedet, szolgáltatásodat, vagy akár egy bejegyzésedet. Automatikusan értesítheted azokat, akik vásárlás nélkül hagyták el a weboldalad. Automata email folyamokat készíthetsz azoknak, akik épp most iratkoztak fel a listádra, vagy akár a vip ügyfeleidnek. Számtalan tényező szerint szegmentálhatod a listád, így teljesen személyre is szabhatod az ajánlataidat.
Ez a néhány példa csak a jéghegy csúcsa, a lehetőségeknek csak a fantáziád és a választott email marketing szoftver képességei szabhatnak határt.
Milyen érvek szólnak az email marketing mellett?
A Tiktok és az Instagram világában sokan szeretik temetni az emailt, ám nem is állhatnának távolabb a valóságtól. Egy megfelelően felépített adatbázissal és jól megtervezett kommunikációval a kétszámjegyű megtérülés egy átlagos célnak mondható. Számos érvet fel lehet hozni az email marketing mellett, nézzük a legfontosabbakat!
Alacsony költségek
Kezdjük egy kiemelt fontosságú kérdéssel. Mennyibe is kerül neked mindez?
Egy profi email kampányhoz nem lesz másra szükséged, mint feliratkozói listára, egy email marketing szoftverre és egy jó stratégiára. Ezek közül az egyetlen ami pénzbe kerül az a szoftver.
A szoftverek általában havidíjas konstrukcióban érhetőek el és jellemzően a listád méretétől és/vagy a havonta kiküldött emailek számától függ, hogy mekkora ennek a havidíjnak az összege. Később bemutatok egy eszközt ami 1000 feliratkozóig és/vagy havi 12000 kiküldött levélig ingyenes.
De most feltételezzük, hogy ennél nagyobb listád van, vagy több mailt küldesz. Első körben 5-10 ezer forintos havidíjakkal kell számolnod, mely általában lineárisan növekszik az előbb említett két tényező függvényében. Egy nagyobb 10000 fő feletti adatbázis esetén már nagyobb költséggel kell számolnod. Itt már jellemzően havi 50 ezer forint feletti összegekkel kell számolnod.
De ezen kívül és a ráfordított időn kívül más költséged nem lesz. Itt a szoftver licencdíján kívül nem kell azért fizetned, hogy elérd a saját közönséged.
Tiéd a teljes kontroll
Az email marketinget tekintve nem sok dolog van, ami felett ne gyakorolhatnál teljes irányítást. Többek közt te határozod meg, hogy milyen szoftvert használsz, milyen tartalmat teszel a levelekbe, hogyan nézzenek ki a levelek, kiknek küldöd ki a levelet, mikor küldöd ki és hogy milyen változók alapján célzol.
Van ugyan néhány előírás, amit be kell tartanod, de ha nem spamelsz, akkor nem kell különösebb problémáktól tartanod.
Félelmetes mértékű megtérülés
Nem vicceltem mikor kétszámjegyű megtérülésről beszéltem. Gondolj csak bele, azon kívül, hogy kifizeted egy email szoftver havidíját (már ha van), csak az idődet kell beletenned az adatbázis felépítésébe és a levelek, automatizációk elkészítésébe. Itt nincs hirdetési költség, kattintásonkénti költség, vagy megtekintésenként elszámolt költség.
Ennek köszönhetően brutális megtérüléssel kalkulálhatsz, ha időt fektetsz az email marketingbe. A Constant Contact felmérése szerint 1 befektetett dollárra átlagosan 42 dollárnyi bevételt hoz az email.
Egy másik felmérés szerint, amit a McKinsey tanácsadó cég készített az email marketing használata 40-szer több lead-et konvertál vásárlóvá, mint a Facebook, vagy a Twitter.
Széleskörű célzási lehetőségek
Rengeteg információt begyűjthetsz a listád tagjairól. Rögzítheted, hogy hogyan lépnek interakcióba az üzeneteiddel, például mikor és milyen eszközről nyitják azt meg, vagy hogy kattintanak-e valamire és ha igen akkor mire.
Az üzeneteken kívül a webes analitikát is segítségül hívhatod, így még több adatot kötve egy-egy felhasználóhoz. Többek közt rögzítheted, hogy mit és mikor vásárolt, milyen oldalakon járt, hová kattintott, vagy hogy mennyi időt töltött az egyes oldalakon.
A begyűjtött információ alapján pedig teljesen testreszabott üzeneteket és ajánlatokat küldhetsz a feliratkozóidnak.
Az email adatbázisod a tied
Idővel az email marketing adatbázisod, azaz a feliratkozókat tartalmazó listád a legértékesebb marketing eszközöd lesz. Csupa olyan ember elérhetőségeit és adatait fogja tartalmazni akik érdeklődnek irántad és az iránt amit kínálsz számukra. Egy-egy hírlevéllel rengeteg embert mozgathatsz majd meg és vehetsz rá a vásárlásra. Gondolj csak bele, mekkora összegeket kellene ehhez Facebook, vagy Instagram hirdetésekre költeni.
Ha már a közösségi médiáról van szó, itt algoritmus, vagy egyéb korlátozó tényező sincs, ami korlátozná az elérésed.
Könnyen mérhetőek az eredmények
Az email marketingben feketén-fehéren mérhető az, hogy egy konverziót egy adott emailnek köszönhetsz-e. A mai email szoftverek már néhány kattintással összeköthetőek a webes analitikai szoftverekkel, így az emailek olvasóit követheted a weboldaladra is, ennek köszönhetően láthatóvá válik, hogy mit is eredményez egy-egy email.
Teljes automatizálhatóság
A bejegyzés későbbi részében erről részletesen is beszélni fogok, de a mai modern email szoftverekkel úgynevezett automatizációkat, vagy flow-kat építhetsz. Így bizonyos feltételek teljesülése esetén egy-egy előre elkészített emailt, vagy email sorozatot küldhetsz egy feliratkozó számára.
Hogy ez mire lehet jó?
Ha valaki félbehagyott egy vásárlást, akkor küldhetsz neki egy emlékeztető emailt. Ha ügyfelednek születésnapja van, küldhetsz neki egy ajándék kupont. Üdvözölheted az új feliratkozóid és ismertetheted velük a legfontosabb tudnivalókat. Rendelés után automatikusan elküldheted a szállításhoz szükséges nyomkövetési információkat és az e-számlát.
A lehetőségeknek csak a képzeleted szab határt. Egy-egy ilyen automatizmust egyszer elkészítve, akár évekig is termelheti számodra az extra profitot.
Speciális közönség
Ha valaki önként feliratkozik a listádra, az már valamiféle elkötelezettséget jelent. Már találkoztak a márkáddal, jó eséllyel elolvasták egy cikked, letöltötték egy tartalmad, szóval egy, vagy több ponton már érintkeztek a vállalkozásoddal.
Gondolj bele mennyivel könnyebb egy olyan emberből vásárlót faragni, aki már tud a létezésedről, sőt talán kedveli és érdeklődik az iránt amit nyújtani tudsz számára.
Hogyan kezdj bele az email marketingbe?
Most, hogy a miértet már ismerjük, nézzük meg a hogyant is. Röviden bemutatom, lépésről lépésre, hogy hogyan is érdemes egy email adatbázist felépíteni és használni.
1. A megfelelő email marketing szoftver kiválasztása
Ahhoz, hogy tömegesen emaileket küldj, automatizálj és kezeld az adatbázisod értelemszerűen szükség lesz egy szoftverre, ami mindezt tudja. Manapság már tetszőleges folyót lehet rekeszteni az email marketing szoftverekkel, rengeteg lehetőség közül választhatunk. Én azonban mindig ugyanazt a két szoftvert szoktam ajánlani. Ezek a MailerLite és az ActiveCampaign. Kezdjük a MailerLite-tal.
MailerLite
A MailerLite az egyik, ha nem a legjobb ár/érték arányú szoftver a piacon, rengeteg lehetőséged biztosít már induláskor, akár ingyen is.
Húzd és vidd elven működő vizuális szerkesztőfelületet biztosít, ahol bármiféle programozói, vagy grafikai tudás nélkül összerakhatod a leveleidet. Tetszőleges automatizációkat építhetsz, számtalan tulajdonság alapján szegmentálhatod a listádat, A/B tesztelheted a leveleid és néhány kattintással összekötheted a szoftvert a weblapoddal.
Ezt szinte mindegyik prémium email marketing szoftver tudja, úgyhogy felmerülhet a kérdés, hogy miért erre esett a választás.
Az indok az árazásban rejlik. 1000 feliratkozóig és/vagy havi 12000 kiküldött emailig teljesen díjmentes a szolgáltatás. Ezt követően is elég lineárisan nő a szolgáltatás ára, szóval az adatbázisod növekedésével együtt, nem fognak túlzottan megugrani a költségek.
Azoknak akik most ismerkednek az email marketinggel, vagy csak egy kis méretű listájuk van, szerintem jelenleg nincs jobb alternatíva.
Ingyenesen kitanulhatod olyan funkciók használatát, amelyekért máshol havonta tízezreket is elkérnek egy kezdő csomagban.
ActiveCampaign
A másik eszköz aminek a használatát javasolni szoktam az az ActiveCampaign. Ez egy egészen más kategóriát képvisel, mind tudásban, mind árazásban.
Az ActiveCampaign email szoftverét azoknak ajánlom, akik nagyobb méretű listákkal rendelkeznek és elég magas szinten áll a marketingtevékenységük ahhoz, hogy kiaknázzák a szoftverben rejlő lehetőségeket.
Mindent tud amit a MailerLite, sőt mindent amit a legtöbb hasonló szoftver. Azonban az ActiveCampaign egy robosztus CRM-et is tartalmaz, így a végletekig szegmentálhatod a feliratkozóid, mesterséges intelligenciát használ a kampányok optimalizálásához, rengeteg extra lehetőséget biztosít automatizációk építéséhez, email mellett SMS marketing eszközöket is tartalmaz, de például a Facebookból beérkező adatokat is felhasználhatod kampányaid tökéletesítésére.
Amilyen funkciót egy email marketing szoftverhez valaha kitaláltak, az jó eséllyel itt megtalálható.
Viszont ez a rengeteg lehetőség az árazásban is megjelenik. Itt a listád mérete mellett 4 különböző csomag közül választhatsz.
Az ActiveCampaign esetében egy ezer fős listánál (ami a MailerLite-nál ingyenes) havonta minimum 25 dollárt ki kell fizetned, de ha az összes funkciót használni szeretnéd ennél a feliratkozói számnál, akkor ez 129 dollárodba fog kerülni havonta.
Ez a két szoftver csak egyszerű javaslat. Az évek során számos más email marketing eszközt kipróbáltam, de végeredményként ezt a két opciót szoktam javasolni. Ha szeretnél még több alternatívát megvizsgálni, akkor javaslom, hogy nézd meg a ConvertKit, a Drip, a GetResponse, vagy a Constant Contact weboldalát, ezek is mind kiváló eszközök.
2. A feliratkozói adatbázisod növelése
Ha megvan a szimpatikus szoftver, akkor bele is kezdhetünk a következő lépés megvalósításába, ami nem más, mint a listaépítés.
A listaépítés folyamata során fogjuk begyűjteni a felhasználók email címét és egyéb elérhetőségeit. Ez az adatbázis fogja nyújtani az email marketinged alapjait, hiszen a későbbiekben ezeket az embereket tudod majd elérni.
Számtalan módja van annak, hogy email címeket gyűjts a weboldaladon járó látogatóktól, most ezek közül fogok bemutatni néhányat.
Optin formok
Az optin form annak az egyszerű űrlapnak a megnevezése, aminek kitöltésével a felhasználó beregisztrálhat a listádra. Jellemzően egy email cím és név mezőnél nem tartalmaz többet, de kvázi akármilyen adat megadását kérhetjük.
Azt szoktam javasolni, hogy két-három mezőnél többet ezek az űrlapok ne tartalmazzanak, ezzel is megkönnyítve a feliratkoztatást. A későbbiekben már úgy is könnyebb lesz extra információt szerezni a feliratkozóról, ezért nem érdemes megnehezíteni a csatlakozás folyamatát.
Ezeket az űrlapokat egyszerű html kóddal is beillesztheted a weblapodba, de ha például WordPresst, vagy más CMS-t használsz, akkor nagyon könnyű dolgod van, mert vizuálisan is elhelyezheted ezeket.
Érdemes lehetőséget biztosítani a feliratkozásra legalább a főoldalon, a bejegyzéseidben és egy külön erre a célra szabott oldalon.
Minden egyes kitöltő elérhetősége az adatbázisodban fog landolni és innentől emailben is kommunikálhatsz velük, egészen addig míg le nem iratkoznak a listádról.
Lead magnetek
A legtöbbször nem lesz elegendő az, ha csak egyszerűen lehetőséget biztosítasz a feliratkozásra. Manapság már kevesen vannak azok, akik csak úgy megadják az elérhetőségeiket. Ez úgy orvosolható leginkább, ha érdekeltté tesszük a felhasználót a feliratkozás megtételére és itt jönnek képbe az úgynevezett lead magnetek.
A lead magnet nem más, mint valami, amit felajánlasz a feliratkozásért cserébe. Vállalkozásodtól függően ez rengeteg dolog lehet. Lehet például valamilyen letölthető tartalom, például egy pdf dokumentum, vagy videó. Lehet egy ingyenes próbaverzió, ha szoftverről van szó. Egy webáruház esetén felajánlhatsz egy kupont, vagy valamilyen extra ajándékot. A lehetőségek szinte végtelenek.
Azt szoktam javasolni, hogy legalább egy lead magnetet készíts el és ajánl fel a feliratkozásért, mert ez nagyban meg fogja gyorsítani a listád növekedését.
Popupok
A popup, vagy felugró ablak is nagyon jól használható a látogató feliratkozóvá konvertálására. Számos megjelenési formát ölthetnek a popupok, így rengeteg lehetőséged van kikísérletezni a számodra működő formulát.
A leggyakrabban használt formátum az úgynevezett exit-intent popup. Ez akkor jelenik meg a felhasználó számára, mikor épp megpróbálja elhagyni a weboldalt.
Gyakori még a viselkedés alapú popupok használata, melyek bizonyos feltételek teljesülése esetén jelennek meg és jellemzően nagyon testreszabottak. Ilyen például a több cikk elolvasása után megjelenő ablak, a kosárelhagyásra figyelmeztető popup, a görgetésre megjelenő változat, vagy az oldal alján/tetején fixen elhelyezett kisméretű sávok.
A popupok önmagukban való alkalmazását nem szoktam javasolni. Érdemes őket egy-egy lead magnettel kombinálni a maximális teljesítmény érdekében.
Különálló landing page
A legtöbb weboldal nem épp úgy van felépítve, hogy a feliratkoztatás legyen a kiemelkedő, központi cél. Egy főoldalon például általában rengeteg információ található és egyszerűen észrevehetetlen egy-egy kis rajta elhelyezett űrlap, egy termékoldalra értelemszerűen nem sokan tesznek űrlapokat, de ilyen példa a webshopok kategória oldala is.
Ezt a problémát landing oldalakkal szoktuk a leggyakrabban feloldani. Azaz egy olyan aloldallal, ami csak erre az egy célra van kihegyezve, az oldal egyetlen célja, hogy rávegye a látogatót a feliratkozásra. Érdemes az oldalt jól elérhetővé tenni, például egy linket tenni a főmenübe.
A külön oldalra helyezett űrlapnak van még egy nagy előnye, mégpedig az, hogy ha nagyon elszánt vagy, akkor akár hirdetésekhez is felhasználhatod az elkészült oldalt. Így például Facebook, vagy Instagram hirdetésekből érkező látogatók feliratkoztatására is használhatod őket.
3. Szegmentáld a listád
Ahogy korábban már írtam, email marketinget használva lehetőséged van arra, hogy a listád tagjait, különböző jellemzőik alapján, különböző üzenetekkel érd el. A szegmentálás gyakorlatilag ezt teszi lehetővé.
Egy email marketing szoftvert használva kiválaszthatsz bizonyos tényezőket, melyek alapján megcélzod a feliratkozók egy csoportját, így jóval személyre szabottabban kommunikálva, mintha mindenkinek ugyanazt a levelet küldenéd.
Néhány ötlet arra, hogy milyen szegmentumokat alakíts ki:
Új feliratkozók: Ők azok akik frissen iratkoztak fel a listádra és még semmilyen levelet nem kaptak tőled.
Vásárló/nem vásárló: Ez is elég egyértelmű, érdemes elkülöníteni azokat akik vásároltak és azokat akik még nem.
Földrajzi lokáció: Ez főleg akkor lehet érdekes, ha több országba is értékesítesz.
Érdeklődési kör: A weboldaladon végzett tevékenységük alapján behatárolhatod, hogy melyik feliratkozót mi érdekelheti, például milyen bejegyzéseidet olvasták, mennyi ideig voltak az egyes oldalakon, vagy hogy mely termékeket nézték meg.
Extra adatok: Ha az űrlapodon több adatot is bekérsz a klasszikus név, email cím kettősön kívül, akkor akár erre is szűrhetsz. Gyakori például a vállalkozás típusa, a feliratkozó foglalkozása, vagy az iparág szerinti szűrés.
Megnyitások száma, aránya: Szegmentálhatsz az alapján is, hogy mennyi és mely leveleidet nyitotta meg a feliratkozó.
Kattintások száma: Hasonló a megnyitásokhoz, itt azonban azt vesszük alapul, hogy mire és hányszor kattintottak.
Kosárelhagyók: Webshopok számára ez fontos lesz. Célozhatod azokat, akik vásárlás nélkül hagyták el a webáruházad.
4. Készítsd el az első leveleidet
Most, hogy készen áll az infrastruktúrád és megjöttek az első feliratkozók is ideje elkészítened az első néhány leveledet. Igen, érdemes lehet többet is készíteni, ugyanis beidőzítheted azokat későbbi, adott időpontban történő kiküldésre.
Szinte végtelen lehetőségeid vannak az emailek tartalmát tekintve, szóval adok néhány tippet arra, hogy milyen leveleket érdemes elkészítened az elsők között.
Hírlevelek: A legalapvetőbb a kategória. Általában egyetlen levél alkotja és kevés kivétellel a teljes adatbázist célozza. Ez a klasszikus levél amiben valamilyen ajánlatot, vagy újdonságot mutatsz be. Például egy új termék bevezetésére hívhatod fel a figyelmet, akcióról tájékoztathatod az olvasókat, vagy megoszthatod egy-egy bejegyzésed.
Automata emailek: Ezekről bővebben is szót fogok ejteni a későbbiekben. Ezek azok a levelek, melyek automatikusan elküldésre kerülnek az adatbázis egy tagja számára, mikor teljesül egy feltétel. Ilyen például, ha valaki feliratkozott, ha felvette a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, vagy elér egy bizonyos értékhatárt a vásárlásaival.
Tranzakciós emailek: Ezek azok az automata emailek, melyek nagyon szorosan kapcsolódnak a vásárlásokhoz. Tipikusan ilyen a vásárlást követő számlát és szállítási információt tartalmazó levél.
5. Mérj és elemezz
Ahogyan a legtöbb marketingeszköz és csatorna esetén, úgy az email marketing folyamatok is számos mérőszám mentén elemezhetőek. Nyilván a saját stratégiád fogja meghatározni, hogy mi az amit kiemelten figyelni fogsz és mi az amit elvársz, azonban van néhány olyan mérőszám, amit mindig érdemes figyelembe venni, most ezekről szólok néhány szót.
Adatbázis mérete: Alapvető mérőszám ami megmutatja számunkra, hogy mennyi feliratkozónk van. Érdemes folyamatosan figyelemmel követni a változásait.
Megnyitási ráta: Megmutatja számunkra, hogy a kiküldött emailek hány százalékát nyitották meg, például egy 20%-os ráta azt jelenti számunkra, hogy ha 100 feliratkozónak küldtünk mailt, azt 20 megnyitotta. Értelemszerűen minél nagyobb érték elérésére kell törekedni.
Kattintási ráta: Hasonló a megnyitási rátához, azonban azt méri, hogy a címzettek mekkora százaléka kattintott a levelekben található linkek bármelyikére.
Konverziók: A konverziók számát természetesen az email marketing tevékenységünk során is mérjük, hogy tudjuk mely emailek eredményeztek vásárlást számunkra.
Leiratkozások száma: Fontos figyelembe venni, hogy egy-egy email hatására mennyien iratkoznak le a listádról. Ez egy természetes folyamat, azonban ha a lista méretéhez képest kiemelkedő számot tapasztalsz, akkor érdemes megvizsgálni, hogy mi lehet a kiváltó ok.
6. Automatizálj
Az email marketing egyik legnagyobb előnye, hogy rengeteg folyamatot le lehet automatizálni. Ez azt jelenti, hogy automatikusan, bármiféle beavatkozás nélkül küldhetsz ki emaileket. Egyszer felépítve egy ilyen folyamatot, az állandóan működhet anélkül, hogy be kellened abba avatkoznod.
Ezek az úgynevezett automatizmusok általában több emailből állnak és valamilyen feltétel teljesüléséhez van kötve az indulásuk. Ilyen például, ha valaki vásárlás nélkül hagyja el a webshopod, vagy ha megnyit bizonyos leveleket.
Nézzünk néhányat a leggyakrabban használt automatizmusok közül.
Üdvözlő folyamat: Az ebben az automatizmusban található emaileket az új feliratkozók kapják. Az első email általában egy köszönő email, amiben megköszönjük a feliratkozást az ezt követő levelek pedig alapvető információkat tartalmaznak, például bemutatják a termékpalettát, vagy a legnépszerűbb bejegyzéseket.
Visszajelzés gyűjtő automatizmus: Ezen folyamat feladata, hogy visszajelzést gyűjtsön a megvásárolt termékről, a vásárlási folyamatról és összességében az ügyfél tapasztalatairól. Általában egy-egy vásárlást követő néhány napon belül kerül kiküldésre az első levél, ilyenkor még friss a vásárlás élménye.
Kosárelhagyó folyamat: Ez a webshopok kedvence, szinte mindig nagy mértékű extra profitot generál. Nagyon egyszerű a felépítése. Ha a vásárló betett egy terméket a kosarába, de nem vásárolta meg azt, akkor rövid időn belül küldünk neki erről egy értesítést. Ha nem reagál és/vagy nem fejezi be a vásárlást, akkor megismételhetjük a folyamatot és küldhetünk némi ösztönzőt, például egy limitált ideig használható kupont.
Születésnapi email: Ez értelemszerűen akkor működik, ha begyűjtöd az ügyfél születési idejét. A feliratkozó születésnapján küldhetsz neki egy „ajándékot” például egy levásárolható kupont, vagy egy ajándék terméket a következő vásárlása mellé.
Termékmegtekintés alapú flow: Használhatod kiindulási tényezőként azt, hogy ha valaki megnézi egy, vagy néhány termékedet, vagy ha meghatározott időt tölt a termékoldalakon. Az érdeklődő, de nem vásárló látogatókat egy kis „támogatással” akár vásárlóvá is konvertálhatod ezen a módon.
Email marketing összegezve
Nagyon örülök annak, ha elolvastad ezt a bejegyzést, mert ez azt jelenti, hogy Te egy olyan ember vagy aki felismerte az email marketingben rejlő potenciált.
Láthatod, hogy számtalan lehetőséget tartogat, mindenki megtalálhatja benne a számára megfelelő megoldásokat és emellett kiemelkedően költséghatékony.
Végszóként már csak egy dolgot tudok neked javasolni, mégpedig azt, hogy kezdj bele minél hamarabb. Minden nap amikor nem biztosítasz lehetőséget a feliratkozásra, potenciális ügyfeleket veszítesz, akiket könnyedén elérhettél volna, közvetlenül egy-egy emaillel.
Gyakran ismételt kérdések
Mi az az email marketing?
Az email marketing egy olyan folyamat melyben emailben küldött üzenetekkel kommunikálsz az adatbázisod tagjai felé, azért, hogy informáld, edukáld és vásárlásra bírd őket.
Milyen előnyökkel jár az email marketing?
Az email marketing költséghatékonyságot tekintve verhetetlen. Rendkívül alacsony költségekkel jár a használata. Nincsenek külső tényezők, mint például egy algoritmus, ami nehezítené a használatot. Továbbá rendkívül jól testreszabhatod a kommunikációdat.
Hogyan kezdjek bele az email marketingbe?
Két dologra van szükséged az induláshoz. Egy email marketing szoftverre és egy megfelelően felépített stratégiára. Ezeket részletesen megismerheted a cikkben.