Tartalomjegyzék
Azt hiszem a Facebookot ma már senkinek sem kell bemutatnom. A közösségi oldal az életünk részévé vált. Az azonban kevesekben tudatosul, hogy ez az egyik legfőbb marketingcsatorna számtalan vállalkozás számára. Ennek egyik oka a sok közül, hogy a Facebook hirdetési rendszerének sokszínűségével talán csak a Google megoldásai vetekednek. A vállalkozások legszélesebb köre megtalálhatja a számításait a Facebook felületén.
A folyamatosan változó Facebook algoritmus megnehezíti, hogy organikus módon érjük el a célcsoportunkat, azonban a hirdetési oldalon egyre több lehetőséget biztosítanak az üzleti partnerek számára. Szinte havi rendszerességgel érkeznek az újabb eszközök a Facebook hirdetéskezelőjébe.
Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy továbbra is a Facebook vezeti a toplistát az aktív felhasználók számát tekintve. Magyarországon sincs ez másképp, naponta több millió ember csekkolja a Facebook hírfolyamot. Biztos lehetsz benne, hogy az ideális vásárlóid Facebook felhasználók.
Ha már az előnyöknél tartunk, akkor azt is érdemes kiemelnem, hogy milyen gyorsan belekezdhetsz a Facebook hirdetések futtatásába. A Facebook amennyire csak lehet megkönnyíti a dolgunkat.
Ebben a cikkben bemutatom számodra, hogy hogyan készítheted el hirdetésed a nulláról. Megismerjük a Facebook hirdetések hierarchiáját, a Hirdetéskezelő felületét, a hirdetéscsoportok és hirdetések alapbeállításait, valamint néhány hasznos tippet is adok. Kezdjünk is bele!
Mielőtt belekezdesz: Facebook hirdetési fiók létrehozása
Ahhoz, hogy bele tudj kezdeni a Facebook hirdetések létrehozásába, ahhoz Facebook hirdetési fiókra lesz szükséged. Azonban, ha a vállalkozásod minden Facebookhoz kapcsolódó eszközét egy helyen szeretnéd kezelni és a legtöbbet hoznád ki a Facebook által nyújtott lehetőségekből, akkor javaslom egy vállalkozáskezelő fiók létrehozását.
A Facebook vállalkozáskezelőjét használva mindent egyetlen felületen a kezelhetsz legyen szó hirdetésről, Instagram profilról, Facebook oldalról, beérkező üzenetekről, vagy éppen analitikáról.
Facebook vállalkozáskezelő fiók létrehozása
Korábban egy egész bejegyzést írtam a vállalkozáskezelő létrehozásáról és használatáról, így ebben a cikkben csak a leglényegesebbeket írom le. Ha szeretnéd lépésről lépésre végigkövetni a profil létrehozását és testreszabását, akkor itt találod a bejegyzést.
A fiók létrehozásához kövesd a következő lépéseket:
- Nyisd meg a https://business.facebook.com/ weboldalt, majd a kattints a „Fiók létrehozása” gombra
- A megjelenő űrlapon add meg az email címed és jelszavad
- A második űrlapon adj nevet a vállalkozáskezelő fióknak
- Ezt követően add meg a neved és a munkahelyi email címed
- A harmadik, egyben utolsó űrlapon a vállalkozás adatait kell megadnod
Ezt az öt lépést követve létrehoztad a saját Facebook vállalkozáskezelő fiókodat. Ha szeretnéd testreszabni a fiókot, akkor javaslom az idevágó bejegyzésem elolvasását. Folytassuk a Facebook hirdetési fiók hozzáadásával.
Facebook hirdetési fiók létrehozása
Ahhoz, hogy létrehozhasd az első Facebook hirdetéseidet, ahhoz szükséged lesz még egy hirdetési fiókra is. Ez a vállalkozásod profilján belül egy különálló egységet alkot.
A hirdetési fiók célja, hogy összefogja a hirdetésekkel kapcsolatos legfontosabb elemeket és azt egy könnyen kezelhető felületen tegye elérhetővé a felhasználó számára. Itt hozhatod létre a kampányaidat, láthatod a hirdetések teljesítményét, vagy kezelheted a számlázási beállításaidat.
Ide kattintva érheted el, vagy a vállalkozáskezelőn belül a hirdetéskezelő menüpontot megnyitva. Régebbi, még nem frissített felülettel rendelkező vállalkozáskezelő esetén rögtön a profil megnyitása után, a főképernyőn hozzáadhatod a hirdetési fiókodat a vállalkozásod profiljához.
Facebook Pixel telepítése
Már csak egy dolgunk maradt mielőtt belekezdenénk a hirdetések felépítésébe. Ez nem más, mint a Facebook követőkód, azaz a Facebook Pixel telepítése.
Ez egy olyan néhány soros kódrészlet, amit a weboldalad forráskódjában kell elhelyezned. Segítségével képes leszel a weboldaladon történő eseményeket átadni a Facebook rendszerének, így még hatékonyabb hirdetéseket létrehozva.
A Facebook Pixel olyan információkat képes rögzíteni, mint hogy ha valaki a weboldaladon járt, rákattintott egy bizonyos linkre, vásárolt, vagy valamit a kosarába tett.
Értelemszerűen enélkül nem lenne egyszerű a hirdetések teljesítményét megmérnünk, de az így begyűjtött információt később felhasználhatod többek között célcsoportok létrehozására is.
A Facebook Pixel kódrészletét bemásolhatod a weboldalad forráskódjába, de én javaslom, hogy ehhez használj olyan címkekezelőt, mint például a Google Tag Manager megoldása.
Ha WordPress weboldalad van, akkor még könnyebb dolgod van, mert számtalan bővítmény lesz a segítségedre a követőkód telepítésében és konfigurálásában. Ilyen a PixelCaffeine, vagy a PixelYourSite plugin is.
A Facebook hirdetések felépítése
A Facebook hirdetések sajátos hierarchia szerint épülnek fel. Ha már készítettél Google Ads hirdetést, akkor ismerős lesz a helyzet. Itt is három szintről beszélünk, ezek a következőek:
- Kampány
- Hirdetéssorozat
- Hirdetés
Facebook kampány
A kampány a legfelső szintű elem, minden hirdetéscsoport és az azok alatt található hirdetések mind egy-egy kampány részei. Gyakorlatilag egy nagy összefoglaló kategória, ahol az ugyanazzal a céllal létrehozott, ugyanabba a kategóriába tartozó hirdetéseket és hirdetéscsoportokat soroljuk.
A hirdetés létrehozásának első pontja lesz kampány szinten kiválasztani azt a legfőbb célt, amit el szeretnél majd érni a hirdetéseiddel.
Facebook hirdetéscsoport
Eggyel szűkebb kategória a hirdetéscsoport. Itt már jóval több beállítással találhatod szemben magad.
Olyan kritikus beállításokat tudsz ezen a szinten megadni, mint a büdzsé, a célzott felhasználók köre, a hirdetések elhelyezése, vagy az ütemezés. Ezeket a későbbiekben egyesével végignézzük.
Facebook hirdetés
A legkisebb egység. Itt arról a kreatívról van szó, amit végül a felhasználók láthatnak, ez lehet kép, videó, carousel és még sok más formátum.
Facebook hirdetési kampány beállításai
Az első hirdetési kampányod elkészítésének első lépéseként nyisd meg a korábban említett hirdetéskezelő felületet. Itt vagy a szürke színű „Hirdetés létrehozása„, vagy a zöld színű „+ Létrehozás” gombra kell kattintanod.
A megjelenő felületen a majdani hirdetéseiddel elérendő fő célt, azaz a kampánycélt kell kiválasztanod.
A lehetséges célok három kisebb kategóriára vannak bontva ezek az, „Ismertség„, Megfontolás” és „Konverzió” neveket kapták. Mindegyik alatt több választható lehetőséget láthatsz. Értelemszerűen egy lehetőséged kell kiválasztanod.
Hogy miben különböznek ezek? Nézzük dióhéjban.
- Márkaismertség: A lehető legszélesebb kör elérésére fókuszáló kampányok esetén érdemes használni. Nagyszámú felhasználóhoz juttatja el a hirdetésed, melyet a tapasztalatok szerint gyakran ismétel.
- Elérés: Hasonlóképp a nagymértékű elérésre fókuszál, általában lokális ismertség növelése fókuszáló kampány során szokás használni.
- Forgalom: Ezzel a beállítással azokhoz juttathatod el a hirdetésed, akik nagyobb valószínűséggel kattintanak arra.
- Aktivitás: Egy-egy poszton, tartalmon, vagy magán a Facebook oldalon növelheted vele az interakciók számát.
- Alkalmazástelepítések: Itt az URL-k mindig alkalmazásboltokra mutatnak. A végcél az alkalmazás telepítésének elérése.
- Videómegtekintések: Ezen típus alapja videós tartalom, melyet hirdetésként juttathatsz a felhasználók elé.
- Érdeklődőkeresés: Leadek generálására használható kampánytípus.
- Üzenetek: A kampánytípus célja, hogy rávegye a látogatókat a Facebookon belüli üzenetküldésre.
- Konverziók: Az előzetesen kijelölt konverziós cél elérése a kampány célja.
- Katalógus alapján történő értékesítés: Az előzetesen előkészített termékkatalógust használja alapként a kampánytípus.
- Bolti forgalom: Hagyományos bolti értékesítést támogató kampánytípus.
Mi most egy „Forgalom” típusú kampányt fogunk lépésenként végigvinni. Jellemzően a „Konverziók” és az „Aktivitás” típus mellett a leggyakrabban alkalmazott kategória.
Mielőtt a hirdetéssorozatokkal folytatjuk, nézzük meg azokat a lehetőségeket melyeket a kampánycél beállítása után láthatsz.
- Kampány neve: Ez elég egyértelmű. Adj logikus, könnyen elkülöníthető nevet a kampányodnak.
- Speciális hirdetéskategóriák: Ez akkor lehet érdekes, ha társadalmi kérdéssel, vagy politikával kapcsolatban hirdetnél.
- Kampány adatai: Ha meggondolnád magad megváltoztathatod a kampány célját.
- Kampány költési limitje: Beállíthatsz egy maximum értéket aminél többet nem fog elkölteni a rendszer.
- A/B teszt: Tesztelheted és összehasonlíthatod kampányaid, hirdetéssorozataid és hirdetéseid különböző verzióit. Ez a későbbiekben lesz fontos, mikor már több hirdetéssel rendelkezel. Megvizsgálhatod, hogy melyek a legjobban teljesítő verziók.
- Kampány költségkeret-optimalizálása: Ezzel a beállítással gyakorlatilag átadod a kontrollt a pénzügyek felett a Facebook mesterséges intelligenciájának. Ezzel a lehetőséggel a Facebook automatikusan elosztja és módosítja a költésed, úgy hogy a legjobban teljesítő hirdetéssorozatok és hirdetések kapják a legnagyobb szeletet
Egyelőre csak nevezd el a kampányod és a speciális beállításokat hagyd kikapcsolva. Ezekkel elég ha a későbbiekben fordítasz figyelmet, mikor már van tapasztalatod a Facebook hirdetések menedzselésében.
Haladjunk tovább a hirdetéssorozatokkal.
Hirdetéssorozatok beállításai
A következő szint a hirdetéssorozatok beállításait tartalmazza. Itt menedzselhetjük többek között azt, hogy kiket is akarunk megcélozni a hirdetéseinkkel, mekkora büdzsét allokálunk, vagy hogy milyen felületeken jelenjenek meg a majdani Facebook hirdetéseink.
Nézzük egyesével a beállítási lehetőségeket.
Forgalom
Kezdésként ki kell választanod, hogy hová szeretnéd irányítani a forgalmat. Ez természetesen kampányonként változhat. Választhatsz webhely, alkalmazás, Messenger, vagy Whatsapp felületek közül.
Mivel mi most a példa szerint egy landing page-re szeretnénk terelni az embereket ezért a webhely opciót kell kiválasztanunk.
Költségkeret és ütemezés
Következő lépés a hirdetésekre fordítandó keret meghatározása.
Rögtön egy fontos döntést kell meghoznod. Választanod kell, hogy napi költségkeretet határozol-e meg, vagy a hirdetések teljes élettartamára vonatkozóan adsz-e meg egy összeget. Nézzük a különbséget.
Napi költségkeret: Ebben az esetben egy olyan költségkeretet kell meghatároznod, amelyet a nap folyamán a Facebook viszonylag egyenletesen fog elkölteni.
Itt megadhatsz egy kezdő és egy befejezési dátumot is. Értelemszerűen a kezdő napon fog elindulni a kampányod és a befejezési dátumon ér véget (persze, ha akkora költségkeretet adsz meg ami addig elegendő lehet).
Befejezési dátumot nem muszáj megadnod. Ebben az esetben a hirdetéseid addig futnak amíg tart a költségkereted, vagy amíg manuálisan le nem állítod azokat.
Figyelem! Előfordulhat, hogy a Facebook többet költ el egy-egy nap, mint az adott költségkeret. Ez teljesen normális. Ha az algoritmus úgy látja, hogy jó esélye van a hirdetésednek elérni a meghatározott célt, akkor növelheti a költést. Ezeket az extra ráfordításokat a rendszer kiegyensúlyozza, így egy adott időintervallumban nem fogsz többet költeni, mint a napi költségkeretek összege.
Költségkeret teljes élettartamra: Itt a költségkeret mellett kötelező megadnod egy kezdő és egy befejezési dátumot is. A Facebook hirdetési rendszere az adott időintervallumon belül egyenletesen fogja elosztani a megadott összeget.
Itt is előfordulhat napi szintű túlköltés, de a rendszer ezt ebben az esetben is kiegyensúlyozza.
Itt kapsz egy extra lehetőséget is, ugyanis napokra és órákra bontva is ütemezheted a hirdetéseid. Például beállíthatod, hogy csak hétköznap fussanak a hirdetéseid, vagy hogy csak 9-től 5-ig legyenek láthatóak.
Célközönség
Talán a legkomplexebb beállítás mind közül. Itt tudod meghatározni, hogy kik lássák, valamint, hogy kik ne lássák a hirdetéseidet.
A Facebook hirdetési rendszere rengeteg lehetőséget kínál a különböző célcsoportok meghatározására. Először nézzük milyen beállításokkal biztosít a felület, majd ezután megmutatom, hogyan hozhatsz létre saját célközönségeket.
Az alapbeállítások a hely, életkor, nem, nyelvek, részletes célzás és a kapcsolatok.
Azt hiszen a hely életkor és nem változók nem szorulnak különösebb magyarázatra. Alapvető demográfiai változók szerint szűkíthetjük a megcélzott társadalmi csoportot.
A részletes célzás már eggyel komplexebb megoldás. Itt különböző érdeklődési körök, foglalkozás, iskolázottság, vagy éppen családi állapot szerint szűrhetsz. Érdemes a tallózás gombra kattintanod és átfutnod az egyes kategóriákat, mivel nagyon sok célzási lehetőséget kínál a rendszer.
A kapcsolatok lehetőség segítségével pedig olyan személyeket adhatsz hozzá, vagy vehetsz ki a célcsoportodból, akik valamilyen formában már érintkeztek egy adott online felület valamelyikével. Például kedvelték az Facebook oldalad, vagy használták az alkalmazásodat.
Mielőtt továbblépünk ismerkedjünk meg a Vállalkozáskezelőn belül található Célközönségek menüvel. Ide navigálva három lehetőséget láthatsz magad előtt, ezeket fogjuk most részletesen megvizsgálni.
Egyéni célközönség
Ha jobban elmélyedsz majd a Facebook hirdetések világában, akkor ezt a felületet nagyon sokszor fogod látni. Nagyon sok lehetőséget kapunk a Facebooktól, ahhoz hogy egy igazán testreszabott célközönséget hozhassunk létre. Ahhoz, hogy ezt a lehetőséget teljesen ki tudd aknázni, ahhoz megfelelően telepített és beállított Facebook Pixelre lesz szükséged.
Egyéni célközönség létrehozásához használhatsz saját listákat, vagy Facebookos forrásokat.
Saját listák
Itt a két legfontosabb elemet emelném ki, ez a „Webhely” és az „Ügyféllista” lehetőségek.
Webhely: Azokból készíthetsz egyéni listát, akik valamilyen módon interakcióba léptek a weboldaladdal. Ennek legalapvetőbb formája, ha a weboldalad látogatóit célzod meg. De sokkal finomabb beállításokat is végezhetsz, például célozhatod a kosárelhagyókat, vagy a vásárlókat is. A későbbiekben, ha remarketing hirdetéseket készítesz, akkor ez a célközönség sokat fog segíteni a remarketing listáid létrehozásában.
Ügyféllista: Itt a birtokodban lévő felhasználói listákat tölthetsz fel és használhatsz célközönségként. Mire kell itt gondolni? Például CRM rendszeredből, vagy SQL adatbázisodból exportálhatod a vásárlók listáját, vagy feltöltheted az email rendszeredben tárolt feliratkozók adatait is.
Facebookos források használata
Itt olyan felhasználókra alapozhatsz listát, akik interakcióba léptek a Facebook oldaladdal, vagy valamilyen Facebookos tartalmaddal. Nézzük itt is a leggyakrabban használtakat.
Instagram-fiók: Azokat célozhatod, akik valamilyen formában interakcióba léptek az Instagram fiókoddal, vagy az ott megosztott tartalmakkal. Ahhoz, hogy ezt a célzási módot használhasd Business, vagy Creator típusú Instagram fiókra lesz szükséged, azaz az egyszerű személyes profilokkal ez a lehetőség nem elérhető.
Facebook oldal: Hasonló az előbbi lehetőséghez, de itt értelemszerűen a Facebook oldaladhoz kapcsolódóan célozhatsz.
Videó: Ez egy kiemelkedően hatékony célcsoport alkotási módszer. Megcélozhatod azokat akik aktivitást mutattak valamely videós tartalmaddal kapcsolatban. Célozhatsz többek közt aszerint, hogy az adott videó hány százalékát tekintette meg a felhasználó.
Vásárlás: Kissé hasonló a weboldaladat érintő célzáshoz, azzal a különbséggel, hogy itt azokat célozhatod, akik a Facebook, vagy Instagram felületén vásároltak tőled.
Hasonmás célközönség
Jóval egyszerűbb lehetőség, mint az előbb taglalt viszont hatalmas potenciál rejlik benne. A hasonmás közönségek lényege, hogy egy kiválasztott csoporthoz hasonló közönséget hoz létre anélkül, hogy bármilyen egyéb teendőd lenne annak létrehozásával.
A facebook algoritmusa megvizsgálja a megadott közönség jellemzőit és olyan felhasználókat keres, akik nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. Gyakorlatilag olyan, mintha megsokszoroznád egy kiválasztott, egyébként már jól működő célcsoportod tagjait.
Összesen három opciót kell beállítanod.
Az első a forrás kiválasztása. Itt azt a közönséget kell megadnod amelyhez hasonlót szeretnél elérni.
Második lépésként azt a földrajzi helyet kell megadnod, amelyen belül ezeket a személyeket keresed.
Befejezésként pedig a közönség méretét kell kiválasztanod 1% és 10% között. Ez azt jelenti, hogy az adott földrajzi hely lakosságának 1% és 10% közötti szeletét keresi meg számodra a Facebook. Minél kisebbre állítod az értéket annál kisebb, de pontosabban kiválasztott csoportot hozhatsz létre.
Mentett célközönség
Erről a lehetőségről már beszéltünk fentebb, ez az a lehetőség ahol te magad adod meg a különböző jellemzőket. Ha végeztél a beállításokkal, akkor el tudod menteni a közönséget és később újra fel tudod használni azt, ezzel időt spórolva.
Elhelyezések
Most, hogy megvagyunk a büdzsével és a célcsoport kiválasztásával azt is meg kell határoznunk, hogy hol fognak megjelenni a hirdetéseink. Alapvetően két opció közül választhatsz, ezek az automatikus és a manuális elhelyezések.
Automatikus elhelyezés esetén a Facebook algoritmusa dönti el, hogy hol jelenjen meg a hirdetésed. Manuális beállítás esetén te választhatod ki a hirdetési helyeket a megjelenő listából.
Az elhelyezést nagyban meghatározza, hogy milyen kreatívot fogsz a későbbiekben készíteni, így ha mondjuk csak 1:1-es méretarányú képeket használsz, akkor nem javaslom az Instagram sztorikban való megjelenítést.
Az elején amíg megtanulod a Facebook hirdetéskezelő használatát, ne bajlódj az elhelyezésekkel. Nézd meg milyen kreatívok esetén, mely felületek teljesítenek jól. A későbbiekben ráérsz kísérletezni, mikor már nagyobb tapasztalattal rendelkezel.
Optimalizálás és megjelenítés
Ez a menüpont nem szól másról, mint az algoritmus finomhangolásáról. Gyakorlatilag támpontokat adhatsz a rendszernek az elvárt végkimenetel alapján.
Kiválaszthatod, hogy mi alapján optimalizálja a hirdetések megjelenítését a rendszer. Ez esetünkben lehet a landing oldalra terelt forgalom nagysága, a hirdetés lekattintása, elért csoport nagysága, vagy megtekintések száma.
A további beállítások módosítását első körben nem javaslom. A licitstratégia módosítása például egy olyan haladóknak ajánlott beállítás, amelynek a működése csak nagyobb büdzsék esetén hoz számottevő változást.
Facebook hirdetések beállításai
Elérkeztünk a legkisebb egységhez, magához a felhasználó előtt megjelenő Facebook hirdetéshez. Elsőre bonyolultnak tűnhet a rengeteg beállításai lehetőség, de hidd el, néhány hirdetés elkészítése után már izommemóriából fog menni a kattintgatás. Fussuk át gyorsan a beállítási lehetőségeket, majd beszéljünk róluk részletesebben is.
Hirdetés neve
Ez úgy gondolom elég egyértelmű. Javaslom, hogy használj valamilyen logikus felépítést, amiről azonnal felismerheted, hogy melyik Facebook hirdetésről van szó. Ez azért fontos, mert később, mikor már napi szinten fogod menedzselni a fiókodat, valószínűleg két, vagy három számjegyű hirdetés lesz előtted és nehéz lesz navigálni köztük.
Facebook hirdetés identitása
Itt tudod kiválasztani a hirdetésed mögött megjelenő Facebook, vagy Instagram oldalt. Ezen oldal nevében fog a hirdetésed a kiválasztott felületeken megjelenni. Itt kiválaszthatod bármely vállalkozáskezelődben hozzáadott profilod.
Hirdetés beállításai
Itt két nagyon fontos beállítást is találhatunk. Az egyik a doboz tetején található legördülő menü. Itt tudod kiválasztani, hogy új hirdetést szeretnél-e létrehozni, egy meglévő tartalmat használnál fel, vagy egy korábban elkészített sablont használnál-e fel.
A másik fontos beállítás a formátum. Itt tudod kiválasztani, hogy milyen típusú tartalmat szeretnél megjeleníteni. Alapvetően négy lehetőséggel fogsz találkozni, ezek a kép alapú Facebook hirdetés, a videós hirdetés, a galéria, vagy a kollekció.
Hirdetés kreatív tartalma
Ez az a menüpont ami meghatározza a hirdetésed megjelenését. Bizonyos határok közt szabad kezet kapsz a megjelenített tartalmat illetően.
Itt tudod feltölteni a megjelenítendő képet, képeket, vagy videót. Itt kell megadnod a megjelenítendő szövegetek, a CTA gombot, vagy a célzott weboldalt is.
Nyelvek
Itt más nyelveken megjelenítendő változatokat készíthetsz a hirdetésedből, gyakorlatilag egy fordítást adhatsz meg, amivel egy más nyelven beszélő célcsoportot célozhatsz.
Követés
Itt választhatod ki az a Facebook Pixelt, amivel szeretnéd a hirdetéshez kötödő eseményeket rögzíteni, de itt adhatod meg azokat a paramétereket melyekkel a webanalitikádat támogathatod.
Előnézet
A jobb oldalon a készülő hirdetés előnézetét láthatod. Ez folyamatosan frissülni fog attól függően, hogy az előző beállításokban mit is adsz meg. Lehetőséged van választani a nézetek közt, így minden általad kiválasztott felületen láthatod, hogy hogyan fog megjelenni a hirdetésed.
Közzététel
Ha elkészítetted az első hirdetésed, akkor nincs más dolgod, mint megnyomni a „Közzététel” gombot.
Gratulálok! Elkészítetted az első Facebook hirdetésedet! Ne lepődj meg, nem fog azonnal aktiválódni a hirdetés, egy kis átfutási idő minden esetben van. Ezalatt a Facebook algoritmusa megvizsgálja, hogy minden rendben van-e a Facebook hirdetéseddel, majd a megadott feltételek alapján aukcióra bocsátja azt.
Tippek a sikeres Facebook hirdetések létrehozásához
Most, hogy már létre tudod hozni a saját hirdetéseidet nézzük néhány egyszerű módszert a jobban teljesítő hirdetések érdekében.
Mérj és elemezz!
Sok tapasztaltabb hirdető sem fordít elegendő figyelmet a teljesítmény mérésére és részletes kielemzésére, pedig ez alapvető fontosságú nem csak a Facebook hirdetések esetén, hanem úgy általában minden online marketing tevékenység során.
Fordíts egy kis időt a Facebook Analytics és a Google Analytics megismerésére. Már abból is rengeteget tanulhatsz, ha csak a legalapabb mérőszámokkal megismerkedsz és követed azok változását. Ilyen a Facebook analitikájában például a CPA, a CPC, a hirdetéseid elérése, a hirdetések frekvenciája, a megjelenések, míg a Google analitikájában a konverziók, mikrokonverziók, az oldalon eltöltött idő, vagy az ott végzett tevékenységek.
Kísérletezz a hirdetéstípusokkal!
Néhány évvel ezelőtt nem volt más lehetőségünk Facebook hirdetések terén, mint minél kreatívabb képeket készíteni a lehető legmeggyőzőbb szövegekkel. Manapság a hirdetőket hirdetéstípusok egész garmadája várja. Mit nem adtam volna anno ennyi különböző lehetőségért…
Alapvetően mindig azt javaslom, hogy a kezdő hirdetők egy hirdetéstípust válasszanak és azt próbálják meg tökélyre fejleszteni, mielőtt továbblépnének és más opciókkal próbálkoznának.
A leggyakoribb választás értelemszerűen a kép alapú Facebook hirdetéseké. Ha van minimális szépérzéked, találtál néhány használható sablont, vagy értesz valamilyen képszerkesztő szoftverhez, akkor viszonylag gyorsan készíthetsz jó minőségű kreatívokat.
Azonban ha már van néhány jól teljesítő kampányod, akkor érdemes lehet megismerkedni már lehetőségekkel is.
A Facebook ma már lehetőséget biztosít videós hirdetések készítésére, melyek egyébként jó alapot nyújtanak egy-egy remarketing célcsoport létrehozására.
Carousel hirdetést is létrehozhatunk, mely egy több képből álló, galériaszerű hirdetési típus.
Vagy például ott van a lead generálásra kihegyezett hirdetéstípus, mellyel a Facebook elhagyása nélkül szerezheted meg a felhasználók elérhetőségeit.
Tesztelj folyamatosan!
A megtérülő Facebook hirdetések létrehozásának egyik legfontosabb mozzanata az A/B tesztelés.
Ez az a folyamat melyben egy hirdetés két különböző, kissé módosított változatát állítjuk szembe egymással. Például két azonos szöveggel ellátott hirdetés közül az egyiken megváltoztatjuk a kép egy elemét, vagy a CTA gomb feliratát.
Ezt követően a két hirdetést futtatjuk és vizsgáljuk azok teljesítményét. Értelemszerűen a jobban teljesítő változatot tartjuk meg, majd újabb módosításokat hajtunk végre és így tovább…
A tesztelés sohasem áll le, de menet közben lesz néhány hirdetésünk mely kiemelkedően fog teljesíteni és jó alapot fog nyújtani a további változatok számára.
Ismerkedj meg a remarketing fogalmával
A remarketing egy olyan folyamatot jelent melyben azokat célzod akik valamilyen formában már kapcsolatba léptek a vállalkozásoddal. Ez rengeteg alakot ölthet, célozhatod azokat akik a weboldalad egy bizonyos aloldalán jártak, kosárba raktak egy terméket, vásároltak, vagy kitöltöttek egy űrlapot.
A remarketing kampányok alkalmazása szinte mindig nagy lökést jelent a kezdő hirdetők számára. Egy olyan célcsoportot veszel célkeresztbe akik már valamilyen szinten ismerik a márkádat, jobb esetben már vásároltak is tőled, vagy valamilyen interakcióba léptek vele. Sokkal jobb eséllyel indulsz, mint egy újonnan indított hideg csoportot célzó Facebook hirdetés esetében.
Ajánlott cikk: Facebook marketing útmutató
Nincs más hátra, kezdj hozzá!
Örülök, hogy veszed a fáradtságot és végzel egy kis kutatómunkát mielőtt belekezdesz a Facebook hirdetéseid elkészítésébe. Láthatod, hogy rengeteg beállítási lehetőség áll rendelkezésedre, viszont maga a felület viszonylag könnyen átlátható és logikus felépítésű, így különösebb tapasztalat nélkül is bele lehet vágni a hirdetéskészítésbe.
És épp erre szeretnélek megkérni. Kezdj bele! Készíts egy hirdetéskezelői fiókot és kezdj el megismerkedni a felülettel. Ha már átfésülted a beállításokat és telepítetted a Facebook Pixelt akkor pedig kezdj bele a hirdetések létrehozásába.
Az interneten számtalan oktatóanyagot találhatsz a Facebook hirdetéseket illetően amiket szabadidődben feldolgozhatsz, de a tapasztalatot semmi sem fogja helyettesíteni.
Remélem sikerült némi hasznos tudást átadnom számodra. Ha kérdésed van a Facebook hirdetéseket illetően, akkor azt várom lentebb a kommentekben, vagy emailben. Ha tetszett iratkozz fel hírlevelünkre, ahol hasonló hasznos tippeket és oktatóanyagokat küldünk rendszeresen.
Gyakran ismételt kérdések
Miért érdemes Facebookon hirdetned?
A Facebook jelenleg a legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező közösségi média oldal. Magyarországon több, mint 7 millió felhasználója van az alkalmazásnak. Hirdetéseiddel könnyedén elérheted őket.
Mennyibe kerül Facebookon hirdetni?
Ez rengeteg tényezőtől függ. Egy-egy kattintás ára néhány 3-4 forinttól, akár százas nagyságrendig is terjedhet a körülményektől függően. Előzetes tesztelést követően könnyedén meghatározhatjuk a napi büdzsédet.
Mennyiért vállalják az ügynökségek Facebook hirdetések kezelését?
Általában egy egyszeri nagyobb „setup” díjjal kell számolni. Ez magában foglalja az előkészületeket. Majd ezt követően havidíjas konstrukcióban, jellemzően 40-50 ezer forinttól indulóan szoktak a hazai ügynökségek szolgáltatást nyújtani.