Facebook vállalkozáskezelő

Facebook vállalkozáskezelő (Business Manager) létrehozása és kezelése

Ebben a cikkben:

Több Facebook, Instagram, vagy hirdetési fiók menedzselése nem egyszerű feladat. Idővel, ahogy nő a vállalkozásod biztosan szembetalálod magad ezzel a problémával. De a megfelelő eszközöket (mint amilyen a Vállalkozáskezelő) használva könnyedén leegyszerűsítheted a közösségi média kezelésének folyamatát.

Használatával, minden Facebookhoz kötődő felületet és eszközt egy helyen, átláthatóan kezelhetsz és rengeteg időt spórolhatsz magadnak.

Facebook vállalkozáskezelő

Mi is az a Facebook vállalkozáskezelő?

A Facebook hivatalos megfogalmazásában “A Vállalkozáskezelő a Facebook eszköze, amely a vállalkozásod szervezésére és kezelésére szolgál.”

Gyakorlatilag egy olyan felületről beszélünk, ahol a teljes Facebook marketingaktivitásodat kezelheted. Mindent egy helyen láthatsz és menedzselhetsz, ide értve az üzleti Facebook oldalaidat, az Instagram profiljaidat, az ezekhez tartozó hirdetési fiókokat, a Facebook képpontjaidat, a feltöltött kreatív tartalmakat, az egyedileg készített célcsoportjaidat és még sok minden mást.

Egyszerű módja annak, hogy egyetlen eszköz segítségével, biztonságosan és könnyedén irányíthasd és átláthasd a Facebookhoz kötödő minden erőforrásodat.

Hogy vizuálisan is érzékeltessem. Így néz ki, egy kiemelkedően sok felülettel rendelkező vállalkozáskezelő. Legfelül láthatod a legfrissebb értesítéseket. Alattuk helyezkednek el a kezelt Facebook oldalak. Ezek alatt pedig a hirdetési fiókokat láthatod. Bal szélen láthatod az egészet összefogó fiók nevét, logóját és a hozzárendelt személyek számát, míg jobb szélen a legfrissebb történéseket láthatod.

Miért érdemes a vállalkozáskezelőt használnod?

Számtalan indok szól amellett, hogy elkezd használni a business managert. Nézzük a legfontosabbakat.

1. Elválaszthatod egymástól a privát és üzleti fiókokat

Sajnos még mindig rengetegszer látni azt, hogy egy személyes fiókkal létrehozott üzleti Facebook profilon keresztül menedzselnek vállalkozásokat. Gyakori praktika, hogy a cégen belül valaki létrehoz egy fake profilt, mindenki megkapja a hozzáférést és ezen keresztül menedzselik a vállalkozás Facebook jelenlétét.

Ez a gyakorlat több sebből vérzik.

Egyrészt a Facebook felhasználási feltételeivel ellentétes, tehát bármikor bannolhatják a fiókot, így elveszítve a hozzáférést a fiókhoz. Másrészt IT-biztonsági szempontból nem a legjobb megoldás, írom is hogy miért.

2. Sokkal biztonságosabb megoldás

A vállalkozáskezelőn keresztül könnyen menedzselheted azt, hogy ki fér hozzá az erőforrásokhoz, illetve a jogosultsági szinteket is ellenőrizheted. Ha az előző bekezdésben említett módon menedzselitek a fiókot, akkor ez a lehetőség nem áll a rendelkezésetekre. Gondolj csak bele, hogy mekkora kockázatot rejt az, hogy ha egy ex-alkalmazottad hozzáfér a hirdetési fiókodhoz, vagy az üzleti Facebook profilodhoz.

Ez itt nem fordulhat elő. Könnyedén menedzselheted a hozzáféréseket, ezen belül pedig különböző szinteket is beállíthatsz, így különböző területeken dolgozó alkalmazottak, különböző elemekhez férhetnek hozzá.

3. Komplexebb hirdetési stratégiák esetén kötelező használnod

Ha vállalkozásod eljutott arra a szintre, hogy egyedi célcsoportokat hozzatok létre egy külső listából, például a hírlevél feliratkozóid email címeiből, akkor kötelező vállalkozáskezelőre váltanod.

Ha a legtöbbet akarod kihozni a Facebook hirdetéseidből, akkor valószínűleg nem hagysz figyelmen kívül egy olyan, már felmelegített célcsoportot, mint egy ilyen lista. Ebben az esetben minél hamarabb váltasz, annál hamarabb tudsz élni ezzel a lehetőséggel.

4. Minél hamarabb váltasz, annál könnyebb lesz a dolgod később

Ha még csak egy Facebook üzleti profilod és egy Instagram fiókod van, akkor nagyon egyszerű dolgod van. Néhány kattintással beimportálhatod a fiókokat a business managerbe. Az idő előrehaladtával egyre több elemmel kell majd zsonglőrködnöd. Egy új Facebook Pixel, egy-egy új alkalmazotti profil, még két hirdetési fiók. Egyre nehezebb lesz mindent átlátnod és kézben tartanod. Tegyél egy szívességet a jövőbeli énednek és kreálj egy vállalkozáskezelői fiókot még ma.

5. Teljesen ingyenes

Egy ingyenes felületről van szó, amely nem elég hogy ingyenes, de olyan eszközöket biztosít ingyenesen, melyeket máshogyan nem kaphatnál meg. Ilyen például az eseményforrások összekapcsolásának lehetősége.

6. A Facebook komolyabb támogatást biztosít

Ha a jövőben bármikor olyan problémába ütköznél amihez kapcsolatba kell lépned a Facebook ügyfélszolgálatával, akkor első körben valószínűleg a vállalkozáskezelő profilod után fognak érdeklődni. Ha minden erőforrást egymástól elválasztva kezelsz és nincs egy központi felületed amin összefogod őket, nem várhatod el, hogy az ügyfélszolgálat átlássa a teljes ökoszisztémádat.

Készítsd el a vállalkozáskezelő fiókodat

Ez egy rendkívül egyszerű folyamat. Látogass el a business.facebbok.com weboldalra. Látni fogsz egy nagy kék gombot “Fiók létrehozása” felirattal. Kattints rá!

Ekkor megjelenik a jól ismert bejelentkezési oldal. Add meg az email címed és a jelszavad.

Ezt követően újabb kitöltendő űrlap jelenik meg.

Add meg a vállalkozáskezelő fiók nevét. Célszerű a vállalkozásod nevét megadni, erre a Facebook is felhívja a figyelmedet. Ezt a nevet minden a fiókhoz hozzáadott felhasználó látni fogja.

Második lépésként add meg a neved és az üzleti email címed.

Ezt követően egy harmadik, utolsó űrlap jelenik meg. Itt értelemszerűen a vállalkozás adatait kell megadnod, ország, cím, stb. Legalul pedig ki kell választanod, hogy saját vállalkozás kezelése céljából hozod-e létre a profilt, vagy más fiókjait fogod menedzselni. Itt alapesetben az első opciót kell választanod. A második opció olyan vállalkozások számára lett kitalálva, mint ez az ügynökség, hiszen mi főleg mások profiljait menedzseljük.

Kész is vagyunk, elkészítetted a vállalkozásod különálló profilját. Folytassuk a már meglévő profilok és elemek hozzáadásával.

Profilok és fiókok hozzáadása

Mielőtt belekezdek, fontos tudni, hogy a Facebook folyamatosan frissíti a vállalkozáskezelő felületét. Valaki számára még a “régi” klasszikus felület érhető el és vannak olyanok akik már az “új”, letisztultabb verzió jelenik meg. Funkciókat tekintve nincs lényegesebb különbség a kettő közt. A legnagyobb eltérés a kezelőfelületet érinti. Én az új verzió használatát fogom bemutatni, ha számodra a klasszikus felület jelenik meg, ne aggódj, minden tárgyalt funkció elérhető ott is.

Szóval, miután megadtad a szükséges alap adatokat már láthatod a felületet. Keresd a “Vállalkozás beállításai” gombot és kattints rá.

Hirdetési fiókok, facebook oldalak, alkalmazottak

Keresd az oldalsávban a “Beállítási útmutató” menüpontot és kattints rá. Itt egyetlen felület segítségével hozzáadhatod a vállalkozáskezelő fiókodhoz a legfontosabb elemeket.

Az első szekcióban a hirdetési fiókokat tudod menedzselni. A “Hirdetési fiók átadásnak kérése” gombbal egy már létező fiók azonosítóját megadva, fel tudod azt venni a vállalkozás tulajdonába. Az “Hirdetési fiók kérése” gombbal más tulajdonában fiókhoz tudsz hozzáférést kérni, anélkül, hogy a tulajdonodba kerülne az. A “Hirdetési fiók létrehozása” gombbal pedig értelemszerűen egy új hirdetési fiókot tudsz létrehozni.

Az oldalak szekciónál ugyanez a helyzet. Az “Oldal átadásának kérése” egy meglévő oldal tulajdonjogát ruházza a fiókra, az “Oldal kérése” hozzáférést ad a tulajdonjog átadása nélkül, míg az “Oldal létrehozása” gombbal új oldalt hozhatsz létre.

Ezek alatt találhatod az Emberek szekciót. Itt tudsz másoknak hozzáférést biztosítani a fiókokhoz. Egyszerűen add meg a munkatárs email címét, válaszd ki hogy milyen jogosultságot szeretnél adni. Ezt követően válaszd ki azokat a profilokat amelyekhez hozzáférést biztosítasz.

Ha szeretnél később további fiókokat hozzáadni, akkor azt megteheted a “Fiókok” menüpont alatt a megfelelő kategóriát választva. Itt tudod majd hozzáadni az Instagram fiókjaidat és az egyedi alkalmazásaidat is.

Adatforrások

Itt a vállalkozáskezelővel ismerkedőknek két menüpontot emelnék ki.

Az adatforrás menüpontot lenyitva a komplexebb lehetőségek jelennek meg. A “Katalógusok” menüpontot választva feltöltheted a webshopod termékkatalógusát, melyet később hirdetések készítése esetén tudsz legjobban hasznosítani.

A “Képpontok” menüpont alatt csatlakoztathatod a weboldaladba ágyazott Facebook Pixelt, mellyel a látogatók viselkedését rögzítheted és elemezheted.

További beállítások

Javaslom, hogy nézd végig a beállításokat, ismerkedj a felülettel. Elsőre bonyolultnak tűnhet a rengeteg beállítási lehetőség, de rövid idő elteltével jóval otthonosabban fogod használni. Gyorsan végigszaladok a további menüpontokon is, hogy egyszerűbben navigálj a lehetőségek közt.

Felhasználói engedélyek

Az Emberek alszekción belül tudod kezelni a különböző fiókokhoz hozzárendelt személyeket, hozzáférést adhatsz nekik, visszavonhatod azt és kezelheted a hozzáférési szinteket. A Partnerek szekción belül tudsz hozzáférést adni külső személyeknek, például egy ügynökség tagjainak, illetve itt tudsz hozzáférést kérni mások profiljaihoz. A kérések menüpont alatt, a küldött és beérkezett kérések állapotát láthatod.

Vállalkozáselemek

Ezt a szekciót már korábban megtárgyaltuk. A különböző vállalkozásodhoz rendelhető adatforrásokat és felületeket kezelheted az ide tartozó menüpontokon keresztül.

Üzleti fiók

A Vállalkozás adatai menüpontban szerkesztheted a vállalkozás korábban megadott adatait, itt tudod törölni magát a fiókot, vagy exportálhatod az kapcsolódó aktivitások listáját. Fizetési módok menüpont alatt tudod megadni azt a bankkártyát melyről a hirdetési költségeid a rendszer levonja. A Biztonsági központ szekcióban tudod növelni a fiók biztonságát olyan eszközökkel, mint a kétfaktoros azonosítás, vagy a további adminok hozzáadása. Értesítési beállítások alatt tudod módosítani, hogy miről akarsz értesítést kapni és milyen felületen keresztül. A Beállítási útmutató segítségével pedig az alapbeállításokat tudod könnyedén módosítani.

Ezzel meg is vagyunk az alapokkal. Már egy felület alatt kezelheted minden fiókodat és profilodat. A végső bekezdésben vetünk néhány pillantást azokra az eszközökre, amelyeket a későbbiekben sokat fogsz használni.

További fontos felületek

Navigálj vissza a kezdőlapra a bal felül található Facebook logóra kattintva. A bal oldalsávban hat fület láthatsz melyek mindegyike egy-egy üzletileg fontos elemet takar. Nézzük sorban, hogy melyik mit jelent.

Hirdetéskezelő

Ha komolyan veszed a Facebook marketinget valószínűleg ez az a felület ahol a legtöbb időt fogod eltölteni. Itt tudsz szinte minden hirdetésekkel kapcsolatos tevékenységet kezelni. A hirdetések létrehozása, módosítása, elemzése mind itt történik.

Célközönségek

Szorosan kapcsolódik a hirdetéskezelőhöz. Itt tudod kezelni az egyedileg létrehozott közönségeidet, ez alatt értünk többek között olyan csoportokat amelyeket külső forrásból viszel fel, mint az email feliratkozóid listája. Hasonmás célközönségeket is létrehozhatsz, ezek olyan csoportok melyek tulajdonságaikban nagyban hasonlítanak más célközönségekre. Ezzel a funkcióval könnyen kereshetsz többek közt a vásárlóidhoz hasonló felhasználókat. A Mentett célközönségek segítségével pedig, nem kell majd mindig beállítanod a gyakran használt közönségek jellemzőit, egyszerűen két kattintással előveheted őket a munkafolyamatokat gyorsítása érdekében.

Hirdetési jelentések

Részletesen elemezheted különböző változók metszetében a hirdetéseid teljesítményét. Rengeteg lehetőség áll rendelkezésedre az olyan egyszerű adatoktól kezdve, mint a kampány neve, az egészen komplex mérőszámokig. A legjobb, hogy ezeket a jelentéseket le is töltheted, ha prezentálni szeretnéd őket, vagy meg is oszthatod másokkal.

Hirdetési fiók beállításai

Itt minden a hirdetési fiókokhoz kötődő beállítást egy felületben kombináltak, hogy ne kelljen minden egyes alkalommal több oldalnyi beállításon átverekednünk magunkat. Többek között hozzáférsz a hirdetési fiókok alapbeállításaihoz, a hirdetéshez használt oldalakhoz, vagy a fizetési módozatokhoz.

Vállalkozás beállításai

Ezen már egyszer végigmentünk egy korábbi bekezdésekben.

Eseménykezelő

Eseménykezelő menüpontban minden az event-ek, magyarul az események körül forog. Ezek olyan interakciókat jelentenek melyek mérhetőek és fontosak a vállalkozás teljesítménye szempontjából. Ezeket az eseményeket alapesetben a Facebook Pixel segítségével rögzítjük és elemezzük, ez az első menüpontunk. Alatta az egyéni konverziókat találod. Itt olyan eseményeket vihetsz fel, melyek bekövetkezése bizonyos üzleti célokat takar, mint például egy ebook letöltése, vagy egy űrlap kitöltése. Ez alatt pedig a partnerintegrációkat találod. Ezen integrációk segítéségével könnyen összekötheted a Facebook fiókodat a különböző marketingeszközeiddel, így még több információt kinyerve.

Konklúzió

Kissé hosszúra sikerült ez a bejegyzése, de igyekeztem barátibbá tenni az elsőre komplexnek tűnő vállalkozáskezelő felületét. Ha szeretnéd magasabb szinten marketing célokra használni a közösségi médiát, akkor eljön az az idő mikor muszáj lesz egy fiókot regisztrálnod. Jobb ha minél hamarabb rászánsz 15-20 percet a regisztrációra és a felület megismerésére, nagy segítséget fog majd nyújtani a későbbiek során.

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Domain név választás

Hogyan válassz domain nevet?

A domain név választás sosem egyszerű feladat. Tudd meg cikkünkből, hogy mit érdemes figyelembe venned és mi alapján érdemes választanod.

Kérdéses van? Hozzászólnál? Itt megteheted 👇

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pocket
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk neked nyújtani.​