Tartalomjegyzék
Valószínűleg nem újdonság számodra, hogy az Instagram napjaink egyik legdinamikusabban növekvő közösségi platformja. Ahogy egy korábbi bejegyzésben már részleteztük, jelenleg a negyedik legnagyobb közösségi oldal közel másfél milliárd aktív felhasználójával. Magyarországon is már több, mint 2 millióan használják az Instát napi szinten.
Hatalmas felhasználói tömeghez érhetsz el az Instagram marketing célú használatával, azonban a népszerűség árnyoldala, hogy az organikus elérés folyamatosan csökken. Tehát egyre nehezebbé válik egyszerű bejegyzésekkel, vagy sztorikkal a felhasználók elé kerülni. Itt jönnek képbe az Instagram hirdetések.
Az Instagram hirdetések használatával, egy pontosan meghatározott felhasználói csoport előtt jelenítheted meg a hirdetésedet a megfelelő helyen és a megfelelő időben. Ezzel megkerülve az algoritmus és a felület megkötéseit.
Ebben a bejegyzésben részletesen megismerheted az Instagram hirdetések előnyeit, típusait, illetve, hogy hogyan készítheted el első saját hirdetéseidet.
Miért érdemes az Instagramon hirdetned?
Számos előnnyel rendelkezik az Instagram más hirdetési felületekkel szemben. Nézzük a legfontosabbakat!
Teljes kontroll
Ahogy említettem, az Instagram hirdetések elkészítéséhez a Facebook hirdetéskezelőjét használhatjuk. Ha már ismered a felületet, akkor tudhatod, hogy ez már magában garancia a számtalan beállítási lehetőségre, amivel lézerpontosan célozhatod a felhasználók tömegét.
Képes leszel meghatározni az olyan általános demográfiai változókat, mint az életkor, a nem, vagy a földrajzi lokáció. Ezek mellett olyan komplexebb beállításokra is lehetőséged van, mint az érdeklődési kör, vagy a munkakör megadása.
Egyedülálló nyomkövetés
A marketing témakörében kevésbé jártasaknak újdonság lehet az, hogy a Facebook és Instagram nem csak saját felületükön követi és rögzíti a felhasználók cselekvéseit, hanem minden olyan helyen, ahová be van ágyazva a követőkódjuk, illetve feltöltött adatokat is képesek feldolgozni.
Mit is jelent ez? Többek közt azt, hogy hirdetéseiddel megcélozhatod például azokat akik a weboldaladon, vagy annak egy aloldalán jártak, vagy például egy bizonyos tevékenységet végeztek ott (vásároltak, kattintottak, stb.). De akár az email adatbázisodat is használhatod alapként egy célcsoport létrehozásához.
Nagy felhasználó bázis
Ahogy a bevezetőben említettem több, mint 2 millió magyar felhasználója van az Instagramnak. Amellett, hogy ez egy hatalmas könnyen elérhető embertömeg, az Instagram bizonyos demográfiai csoportok esetén sokkal jobb elérést biztosít, mint akármelyik más közösségi felület. Ilyen például a 18 alattiak, vagy a fiatal felnőttek korcsoportja.
Könnyen szabályozható költés
Instagram hirdetéseket választva valós időben szabályozható a költésed. Természetesen itt is kell egy büdzsével kalkulálnod, de a hirdetéseid adott időpillanatban szabályozhatod. Tehát, ha úgy látod, hogy egy hirdetés nem működik, akkor leállíthatod azt, így extra forintok elégetését megakadályozva. Míg ha egy hirdetésed jobban teljesít a tervezettnél, akkor akár azonnal növelheted a kampányra allokált költést.
Robosztus analitikai felület
A Facebook elég komoly analitikai arzenált biztosít a hirdetők számára, így bejelentkezést követően azonnal láthatjuk a legfontosabb mérőszámokat és természetesen teljesen testreszabhatjuk a felületet. Ha ez nem elég, akkor ki is exportálhatjuk az adathalmazunkat, hogy külső eszközökkel végezhessünk további elemzéseket.
Könnyen használható kezelőfelület
A Hirdetéskezelő egy igazán egyszerűen kezelhető felületet biztosít a felhasználók számára, ahol lépésenként haladhatunk végig a szélesebb körű beállításoktól kezdve a finomhangolásig. Laikusként sem túl nagy kihívás elsajátítani a használatát.
Mennyibe kerül Instagramon hirdetni?
Az első kérdések egyike, hogy mennyibe is fog nekünk kerülni egy-egy kampány, egy adott időszakban.
Az Instagram hirdetések CPC és CPM alapúak, ami azt jelenti, hogy kattintásonként, illetve megtekintésenként fizetünk adott összeget. Ezek az összegek egy aukciós folyamat során kerülnek meghatározásra a másodperc tört része alatt. Rengeteg tényezőt vesz figyelembe a rendszer, ezek között a legfontosabbak a célközönség nagyságra, a kampány célja, a választott hirdetési felület, a hirdetés minősége, vagy a verseny erőssége.
Annyira sok tényező határozza meg egy-egy hirdetési aukció kimenetelét, hogy körülbelüli értékeket is csak egy megfelelő hosszúságú tesztidőszakot követően lehet mondani.
Azonban visszamutatnék az előző bekezdésre, ugyanis a költést elég könnyen szabályozhatjuk. Ha úgy látjuk, hogy nem elfogadható egy-egy kampány megtérülése, akkor leállíthatjuk azt, vagy nekikezdhetünk az beérkezett adatok elemzésének és lépésenként optimalizálhatjuk azt, hogy jobb eredményeket lássunk a későbbiekben.
Szóval összességében itt mindenképp el kell határolnod egy havi büdzsét, amit hajlandó vagy kísérletezésre fordítani. Mivel a legtöbb esetben két számjegyű kattintásonkénti költségekkel fogsz találkozni, így akár egy néhány tízezres havi büdzsével is belevághatsz az Instagram hirdetések futtatásába.
Hirdetés típusok az Instagramon
Mielőtt belevágunk első Instagram hirdetésünk elkészítésébe, nézzük meg, hogy milyen lehetőségeink vannak elhelyezések szempontjából, ugyanis összesen 8 opció közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbeket. Némelyik elérhetősége korlátozott, például Reels hirdetéseket a magyar fiókjainkon nem tudunk létrehozni, míg az angol fiókokkal gond nélkül létrehozhatjuk ezeket. Szóval ne lepődj meg, ha valamelyiket nem találod a hirdetéskezelőben.
Képes hirdetések
A legalapabb hirdetési forma amivel valószínűleg a leggyakrabban találkozhatunk az Instagram felületén. Egyetlen képet tartalmazó formátumról van szó, mely a megcélzott célcsoport tagjainak feedjében fog felbukkanni. A képi tartalom mellett megjeleníthető rövid leírás, egy cta gomb és használhatóak hashtagek is. Továbbá a hirdetést futtató profil neve és profilképe is megjelenik, akárcsak egy natív bejegyzés esetében.
Story hirdetések
Valószínűleg tudod, de azért leírom, hogy az Instagram Story felülete egy egész kijelzőt elfoglaló, álló méretarányú képeket és videókat megjelenítő megoldás. Az Instagram Story hirdetések értelemszerűen itt fognak megjelenítésre kerülni.
Video hirdetések
Videós hirdetéseket megjeleníthetünk a feedben, vagy az Instagram Story felületén, értelemszerűen megfelelő méretarányt választva a kampány elkészítése során. Nagyon hasonló lehetőségeink vannak, mint a hagyományos képi hirdetések esetén, azzal a különbséggel, hogy kép helyett videót jelenítünk meg a célcsoport számára.
Carousel hirdetések
A képes hirdetések feltuningolt változatáról van szó. Itt akár tíz képet is feltölthetsz, amelyek lapozható galériaként jelennek meg a posztok között.
Collection hirdetések
Egy hibrid megoldásról van szó, ugyanis egyszerre több képet jeleníthetsz meg mozaikszerűen. A használatához rendelkezned kell termékkatalógussal, ugyanis az itt megtalálható tartalmakat használhatod a hirdetés kreatívjainak elkészítéséhez.
Explore hirdetések
Az Instamgram természetesen minden lehetőséget megragad a hirdetések megjelenítésére, így az explore fül alatt található felületen is elhelyezhetsz hirdetéseket. Annyi a csavar, hogy nem közvetlenül a mozaikszerűen megjelenő tartalmak közt jelenik meg a hirdetés, hanem amikor már itt megnyitott a felhasználó egy képet, vagy videót, akkor görgetést követően fog előbukkanni a hirdetésed.
Shopping hirdetések
Az Instagram nagyon erőlteti az e-kereskedelmet a platformon, egyre több lehetőséget ad a webshopok és online szolgáltatók számára, hogy akár az alkalmazás elhagyása nélkül eladhassák termékeiket / szolgáltatásaikat. Ennek újabb eleme a Shopping hirdetések megjelenése, melyek kattintás után közvetlenül az Instás termékoldalra viszik a felhasználót, ahol akár meg is vásárolhatja a terméket.
Reels hirdetések
Nem csak e-kereskedelmi, hanem videós fronton is erősít az Insta. Miután összevonta az IGTV-t és az Instagram Video-t, következő lépésként a TikTok rövid videós formátumának készítettek konkurenciát a Reels formájában. Természetesen itt sem maradhatnak el a hirdetések, a rövid videók közé ékelhetjük saját videós hirdetéseinket.
Instagram hirdetés készítése alkalmazáson belül
Két lehetőséged is van arra, hogy Instagram hirdetéseket készíts. Használhatod az Instagram alkalmazás beépített „Bejegyzés kiemelés” funkcióját, vagy a Facebook hirdetéskezelőjét. Kezdjük az előbbivel.
Bejegyzés kiemelése
A legegyszerűbb módja új hirdetés létrehozásának, ha kiemeled egy bejegyzésedet. Néhány gombnyomással elindíthatod, viszont hiányzik belőle az a szintű testreszabhatóság, amit vállalkozáskezelővel elérhetsz. Épp ezért nem szoktam senkinek sem ajánlani ezt a módszert. Hirdetéskezelőt használva nagyságrendekkel részletesebben finomhangolhatod a hirdetésed, de nem lenne teljes az útmutató, ha nem térnék ki erre a módszerre is.
Talán akkor lehet hasznos ez a módszer, ha nem számít a költés mértéke, vagy ha nem akarsz időt fordítani a hirdetés elkészítésére, csak szeretnél több embert elérni egy bejegyzéssel.
Ennek az egyszerűbb Instagram hirdetésnek két előfeltétele van. Vagy üzleti, vagy creator fiókkal kell rendelkezned, emellett kell, hogy legyen egy az Instagram fiókodhoz csatolt Facebook oldalad. Ha megfelelsz ennek a két feltételnek, akkor akár azonnal hozzáláthatsz az első hirdetésed elkészítésének.
Nem kell mást tenned, mint kiválasztani egy bejegyzésedet, majd a kép/videó jobb alsó sarkában található kék gombra nyomni.
Ezt követően az Instagram megkérdezi, hogy szeretnéd-e a Facebook oldalhoz tartozó hirdetéskezelőt használni a hirdetés futtatásához. Ez nem kötelező, elszeparálva is futtathatsz hirdetéseket. Ezt követően meg kell adnod olyan alap adatokat, mint a célközönség, a lokáció, a büdzsé, vagy a hirdetés időtartama. Ha ez megvan akkor fizetési módot kell megadnod és indíthatod is az első hirdetésed.
Instagram hirdetés készítése a Facebook hirdetéskezelőjével
Korában már írtam egy cikket a Facebook hirdetéskezelőről, úgyhogy az ebben leírtakat nem igazán ismételném. A lényeg, hogy a hirdetéskezelő egy elég robosztus eszköz, mellyel könnyen és gyorsan elkészítheted hirdetésed, majd könnyedén kielemezheted a teljesítményét. Több időt kell szánnod rá, mintha csak simán kiemelnéd a bejegyzésed az alkalmazáson belül, de ha szeretnéd kiaknázni az Instagram hirdetésekben rejlő összes lehetőséget, akkor érdemes megismerkedned az eszközzel.
0. lépés: Társítsd az Instagram profilod a vállalkozáskezelő fiókhoz
Ha még nincs társítva az Instagram fiókod, akkor első lépésként érdemes ezt megtenned. A „Vállalkozás beállításai ” menüben, a „Fiókok” opciót választva, majd ezen belül az „Instagram-fiókok” lehetőségre kattintva csatolhatod az Instagram profilodat.
Ha nem üzleti, vagy creator fióktípust csatlakoztatnál, akkor hozzáadás előtt ezt át kell állítanod, de ebben a rendszer segítségedre lesz.
1. lépés: Hirdetés céljának kiválasztása
Lépj be a hirdetéskezelő fiókodba, majd a zöld színű „Létrehozás” feliratú gombra kattintva kezdjünk bele a kampány létrehozásába. Egy új ablakban megjelennek a választható kampánycélok, három kategóriára bontva. Itt a hirdetéseddel kapcsolatos céloknak megfelelő kampánycélt kell kiválasztanod.
A kampánycélok közti különbségekről a Facebook hirdetésekről szóló bejegyzésemben már részletesebben írtam. Most egy forgalom típusú kampányt fogunk szerkeszteni, de gyakori a konverziók, vagy az aktivitás célok használata is.
2. lépés: Alapbeállítások
Ha kiválasztottad a célt, akkor néhány alapvető fontosságú beállítás megadásával kell folytatnod.
Kezdésként el kell nevezned a kampányod. Javaslom, hogy olyan elnevezést használj, amiből ránézésre leszűrhető, hogy melyik hirdetési kampányról is van szó.
Kampány költési limitje: Itt megadhatsz egy felső limitet, amit nem fog túllépni a kampány futtatása során.
Láthatsz még opciókat A/B tesztelésre és költségkeret optimalizálásra. Egyelőre ezekkel nem kell foglalkoznod, ha jobban megismerkedtél a beállításokkal és a kezelőfelülettel, akkor később ráérsz visszatérni ide.
3. lépés: Büdzsé, célcsoport, további beállítások
A következő néhány lépés a hirdetéscsoportra vonatkozik. Ebből több is lehet egy kampányon belül, azaz készíthetsz több hirdetéscsoportot is különböző beállításokkal.
Forgalom: Itt tudod kiválasztani, hogy hová szeretnéd irányítani a felhasználót, miután a hirdetésre kattintott.
Költségkeret és ütemezés: Megadhatod a hirdetésekre szánt pénzmennyiséget. Választhatsz napi és teljes élettartamra vetített költségkeretek közül. Emellett kiválaszthatod a kezdő és befejező dátumokat is.
Célközönség: Az egyik legkomplexebb beállítás, ez fogja meghatározni, hogy ki fogja látni a hirdetésed. Elkezdheted kézzel kijelölni a számodra szimpatikus csoportokat, de akár egyéni közönséget is készíthetsz, többek közt a profilod követőiből, vagy azokat akik interakcióba léptek valamelyik tartalmaddal. Ha szeretnél többet tudni az egyedi célközönségekről, akkor javaslom, hogy olvasd el a Facebook hirdetésekről szóló bejegyzésemet.
4. lépés: Elhelyezések
Ez az a pont ahol elválik egymástól a Facebook és Instagram hirdetési felület. Itt választhatod ki, hogy hol jelenjenek majd meg a hirdetéseid. Instagram hirdetések esetén értelemszerűen az Instagram opciót kell bepipálnod.
Ha ez megvan, akkor az „Elemek testreszabása” szekciónál láthatod, hogy a rendszer csak az Instagrammal kapcsolatos felületeket jelölte be. Itt még tovább szűkíthetsz a lehetőségeken és kiválaszthatod például csak a képfolyamot, vagy a sztorikat, ha csak ezeken a felületeken szeretnél hirdetni.
Ha ez megvan, akkor folytathatjuk a kreatívval.
5. lépés: A hirdetések kreatívjai
A hirdetések beállításainak utolsó lépéseihez érkeztünk. Itt tudjuk testreszabni a hirdetés kinézetét, gyakorlatilag azokat az elemeket finomíthatjuk itt amelyek a felhasználók elé kerülnek. A legfőbb beállítások sorban:
Hirdetés neve: A hirdetés hirdetéskezelőben való beazonosítására szolgál
Identitás: A hirdetés felett megjelenő profilt tudod itt kiválasztani
Hirdetés beállításai: Itt tudod a tartalom formátumát kiválasztani. A fentebb említett képi, videós, galéria, vagy kollekció lehetőségek állnak rendelkezésedre.
Hirdetés kreatív tartalma: Itt tudod megadni a majd megjelenő rövid leírás, a képet / képeket / videót, valamint a cta gomb feliratát.
A beállítások módosításának hatásait azonnal láthatod a jobb oldalon megjelenő előnézetben. Ha elégedett vagy a látottakkal, akkor kattints a Közzététel gombra. Ezt követően rövid átfutási időt követően, ha mindent rendben talált a Facebook / Instagram rendszere, akkor a hirdetésed aktiválódik.
Rövid kitérő: Instagramon, vagy Facebookon hirdessek inkább?
Ha már megemlítettem a Meta hirdetéskezelőjét, akkor röviden beszéljünk a Facebookról is. Hiszen ha elkészíted az Instagram hirdetésed, akkor néhány kattintással Facebookon is elindíthatod ugyanazt a kampányt.
Gyakran felmerül a korlátozott büdzsével rendelkező vállalkozások körében, hogy melyik felületen hirdessenek és hogy osszák be ezt a pénzügyi keretet. Én a következőt szoktam javasolni:
Az Instagram és a Facebook is ugyanannak a vállalatnak a tulajdonában van, de eltérő célközönséggel és funkciókkal rendelkeznek. Az Instagram egy vizuálisabb platform, a fotókra és videókra összpontosítva, míg a Facebook inkább szövegközpontú, és a tartalomtípusok szélesebb körét teszi lehetővé.
A hirdetések tekintetében az Instagram általában hatékonyabb az olyan vállalkozások számára, amelyek vizuálisan vonzó termékekkel vagy szolgáltatásokkal rendelkeznek, vagy amelyek a fiatalabb demográfiai réteget célozzák meg. A Facebook ezzel szemben hatékonyabb lehet olyan vállalkozások számára, amelyek összetettebb vagy hiánypótló termékeket és szolgáltatásokat kínálnak, vagy amelyek idősebb demográfiai célcsoportot céloznak meg.
Egy másik fontos szempont az egyes platformokon történő hirdetés költsége. Az Instagram általában drágább, különösen bizonyos típusú hirdetések, például a Stories hirdetések esetében. A Facebook ezzel szemben költséghatékonyabb lehet, különösen az olyan hirdetések esetében, amelyek meghatározott demográfiai vagy érdeklődési körökre irányulnak.
Tippek a hatékonyabb Instagram hirdetésekhez
Most, hogy az alapokkal tisztában vagyunk, nézzünk néhány gyakorlati tanácsot, hogy minél nagyobb megtérülést érhess el a hirdetéseiddel.
Figyelj a méretarányokra
Még ma is rengetegszer látom, hogy a hirdető készít egy kreatívot és minden egyes felületen azt használja. Ezzel az a probléma, hogy 1:1-es méretarányú kép nem a legjobb választás egy 9:16-os Instagram Story felületen.
Mikor kiválasztod az elhelyezéseket nézd végig, hogy hová milyen méretarányú tartalmakra lesz szükséged és ne kövesd el ezt az amatőr hibát.
Teszteld a különböző kombinációkat
Sok olvasó számára biztosan egyértelmű, de muszáj leírnom, mert ez a jól teljesítő Instagram hirdetések esszenciája. Minden egyes módosítható elemet tesztelned kell annyi változatban amennyi csak belefér az idődbe és a büdzsédbe. Gondolj bele 5 kép, 5 rövid leírás és 5 különböző formátum már 125 hirdetésváltozatot eredményez. A 125 különböző változatot megfelelő ideig futtatva biztosan lesz néhány kiemelkedő köztük.
Ezt a néhány kiemelkedőt megtarthatod és tovább használhatod, hiszen valószínűleg jó megtérülést eredményeznek, a többit leállítod és új változatok elkészítésébe kezdesz. Viszonylag rövid idő alatt lesz néhány olyan hirdetésed, amely kiemelkedő eredményeket generál számodra.
Készíts feliratokat a videós hirdetésekhez
Mivel a videók némítva indulnak el az alkalmazásban így érdemes feliratozni a videókat, hogy már induláskor, még hang nélkül is értelmezhető legyen a videó.
A másik megfontolás emelett, hogy sokan lenémítva használják a telefonjukat, így lenémított állapotban is elérheti célját a videós hirdetés
Folyamatosan mérj és elemezz
Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni már az első hirdetéseidből is, akkor figyelemmel kell követned a beérkező adatokat és ezek alapján döntéseket kell hoznod a hirdetéseiddel kapcsolatban. Szerencsére a Facebook elég robosztus analitikát biztosít a hirdetők számára, így kezdők számára is könnyen értelmezhetővé válnak a történések.
Fontos, hogy időt szánj a felület, valamint a legfontosabb mérőszámok megismerésére. Kezdd a CPA és CPC értékekkel, a hirdetés elérésével és frekvenciájával és a megjelenések számával.
Mivel a Facebooknak sok esetben maga felé hajlik a keze, így javaslom, hogy idővel vonj be más analitikai szoftvert is az elemzésekbe, főleg ha a weboldaladra terelnéd a forgalmat. Kezdésként a Google Analytics használatát javaslom.
Teszteld a hirdetéseid a követőbázisodon
Ha még nem hirdettél korábban Instagramon (vagy bármilyen más felületen), akkor a rengeteg lehetőség akár ijesztő is lehet. Nem egyszerű eldönteni, hogy mivel is kezdjünk, hogyan vágjunk bele a kampányok elkészítésébe.
Ilyenkor szoktam azt javasolni a kezdő hirdetőknek, hogy mielőtt „élesben” használnák a hirdetéseket, próbálják ki azokat olyan célcsoportokon, akik már ismerik a márkát. Kezdd először a követőiddel, oszd meg bejegyzésként a hirdetés kreatívját, tegyél mögé egy kis büdzsét és figyeld a reakciókat, aztán folyamatosan növelheted a célzottak körét a weboldal látogatóival, a hírleveled feliratkozóival, stb. Míg nem lesz egy finomított kreatívod, amivel végül egy hidegebb közönséget is megcélozhatsz.
Ismerkedj meg a remarketing fogalmával
A remarketing egy olyan folyamat, melyben azokat célzod, akik már valamilyen formában interakcióba léptek a márkáddal. Egy ilyen csoport lehet a weboldalad egy aloldalának látogatói, az Instagram követőid, azok akik a webshopodban kosárba tettek egy terméket és még sorolhatnám.
Ezek a hirdetések jellemzően nagyobb megtérülést hoznak, hiszen a csoport tagjainak többsége ismeri a márkád és a vásárlási folyamat egy későbbi szakaszában tart, tehát nem kell akkora meggyőző erő egy konverzió eléréséhez, mint egy hidegebb közönség esetén.
Célozz hasonmás célközönségeket
A hasonmás célközönségek nagyon hatékony szereplői egy már jól teljesítő kampány skálázásának. Ezeket a célközönségeket a Facebook / Instagram automatikusan létrehozza számodra egy már meglévő célközönség alapján. Tehát kiválasztasz egy célközönséget és a Facebook algoritmusa olyan egyénekből alkot számodra egy új közönséget, akik nagyban hasonlítanak a kiválasztott csoportra.
Ha már van legalább egy olyan Instagram hirdetési kampányod, ami jó megtérülést mutat, akkor javaslom, hogy az optimalizálás mellett duplikáld a kampányt és célközönségként használj hasonmás célközönséget
Haladj gyorsan
Sokan esnek abba a hibába, hogy már az elején mikromenedzselni akarják az Instagram hirdetési kampányaikat. Ez úgy gondolom hatalmas hiba. Nem érdemes az elején túlságosan a részletekbe bonyolódni, főleg kisebb büdzsével. Ezen a skálán csak nüansznyi különbségek lesznek. Ahogy fentebb is írtam, készíts néhány eltérő változatot a hirdetéseidből és indítsd el a hirdetéseket, ne gondolkodj túl sokat. A beérkező adatokból már könnyedén le fogod tudni szűrni, hogy mi az ami működik és mi az ami nem.
Később a már nyertes kampányokat nyugodtan finomíthatod, hogy tényleg egy brutális megtérüléssel operáló Instagram hirdetési kampányt hozz létre, de az elején én úgy gondolom, hogy ennek nincs túl sok értelme.
Instagram hirdetések: Végszó
Örülök, hogy ha végigolvastad a bejegyzést és rászántad az időt, hogy tájékozódj az Instagram hirdetésekkel kapcsolatban, mielőtt a gyakorlatban is belevágnál. Így nem csak gyorsabban, de talán egy fokkal jobban megtérülő hirdetéseket is készíthetsz.
Nincs más hátra, minthogy belekezdj az első kampányaid elkészítésébe. Ha még nincs hirdetéskezelőd, akkor készíts egyet, válts üzlet fiókra és ezután Te is meglátod, hogy mennyire könnyen kezelhető a felület. Javaslom, hogy minél gyorsabban kezdj hozzá a gyakorlati megvalósításhoz és kezdd el átültetni a leírtakat a mindennapi Instás munkamenetedbe.
Miért érdemes Instagramon hirdetned?
Már csak a közösségi platform mérete is elég meggyőző lehet, hiszen jelenleg a világ negyedik legnagyobb közösségi oldala. Magyarországon több, mint 2 millióan használják az alkalmazást.
Rengeteg különböző változó szerint választhatod meg a célcsoportod körét, így pontosan azok fogják látni a hirdetésed, akikhez szeretnél eljutni.
Instagram hirdetéseket a Facebook hirdetéskezelői felületén keresztül indíthatsz (Ugyanazon cégcsoporthoz tartozik a két alkalmazás), ami garancia a számtalan beállítási lehetőségre, a valós idejű kontrollra, valamint a robosztus analitikai eszköztárra.
Mennyibe kerül Instagramon hirdetni?
Erre a kérdésre előzetesen választ adni szinte lehetetlen. A hirdetések megjelenítését egy aukciós rendszer végzi, amely számtalan tényezőt vesz figyelembe. Körülbelüli értékeket is csak egy tesztidőszakot követően lehet felvázolni.
Azt szoktam javasolni a kezdő hirdetőknek, hogy határoljanak el egy büdzsét, amelyet hajlandóak hirdetési kampányok futtatására fordítani. Ezt a későbbieken a beérkező adatok alapján aztán lehet módosítani felfelé, vagy akár lefelé is.