céges weboldal készítés

Céges weboldal készítés 2022-ben – Teljes útmutató

Tartalomjegyzék

A céges weboldal készítése egy igazán komplex folyamat, melynek végén egy olyan honlapot kapsz kézhez, amely a vállalkozásod online megjelenésének sarokköve lesz. Ez lesz az egyik legfontosabb marketingeszköz a kezedben, így érdemes egy kis időt szánni a folyamat megismerésére mielőtt belevágsz. Ebből a cikkből megtudhatod, hogy hogyan is zajlik egy céges weboldal elkészítése, hogyan érdemes nekikezdened, vagy hogy mi az amire fontos odafigyelni. Kezdjünk is bele!

weblap konzultáció

Az üzleti weboldalak kötelező elemei

A legfontosabb fázis azelőtt kezdődik, hogy nekiállnál partnert keresni a leendő céges weboldalad elkészítéséhez. Mielőtt bármibe belefognál, fontos, hogy minél részletesebb képet alkoss arról, hogy mit szeretnél végül kézhez kapni.

Rengeteg célja lehet egy céges weboldalnak a kapcsolatfelvétel biztosításától, egészen a webáruház funkciók megvalósításáig. Alapvetően mindegyik típus azért jön létre, hogy egy kapcsolódási pontot biztosítson a vállalkozásod és az érdeklődök között, de mindegyik esetében más és más megoldásokat kell alkalmazni. Gondolj csak bele mennyivel másabbul van felépítve egy webáruház, mint egy egyszerű egyoldalas bemutatkozó weboldal.

Érdemes számot vetned arról, hogy milyen funkciókat fogsz elvárni a weboldaladtól. Növelje a márkaismertségedet? Mutassa be a portfóliódat? Ismertesse meg a céged és a munkatársaid a látogatókkal? Értékesíthess rajta keresztül?

Ha a célok meghatározásán túlvagy, akkor érdemes a célokhoz funkciókat is társítani. Mire gondolok? Néhány példa.

Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók felvegyék veled a kapcsolatot, akkor erre minél több lehetőséget érdemes biztosítanod. Külön kapcsolat aloldal, mindig látható email cím és telefonszám, kapcsolati űrlapok, élő chat lehetőség.

Ha értékesíteni szeretnél a céges honlapon keresztül, akkor érdemes végiggondolnod többek közt a következőeket. Milyen információkat tartalmazzon a termékek aloldala? Hogyan mutasd be a termékeket, kategóriákat a főoldalon? Milyen fizetési rendszert használj?

Láthatod, hogy rengeteg opció lehetséges és egy jó fejlesztői csapat segíteni fog a tervezésben és megvalósításban, de érdemes minél részletesebb elképzelésekkel nekiállni a partnerkeresésnek.

Laikusként nem egyszerű meghatározni, hogy mit is kell tudnia egy céges weboldalnak, úgyhogy készültem egy kis segítséggel. A következő bekezdések a kiemelten fontos elemekről és tulajdonságokról fognak szólni. Nézzük is ezeket sorban!

Közérthető céges bemutatkozás

Azok akik a weboldaladra érkeznek a leggyakrabban semmit, vagy csak igen keveset tudnak rólad és a vállalkozásodról. Ebből következik, hogy egyértelműen át kell tudnod adni azt az információt, hogy ki is vagy te (kik vagytok ti) és hogy milyen terméket, vagy szolgáltatást nyújtasz. Még jobb, ha már az elején fel tudod vázolni, hogy ez a potenciális felhasználónak miért lehet előnyös.

Profi szövegezés

Az új honlapod egyik legfontosabb feladata, hogy releváns információt nyújtson a cégedről és tevékenységedről. Azaz informálnia és edukálnia kell az odalátogatókat. Itt elsősorban nem hosszú blog cikkekre és bejegyzésekre gondolok, hanem arra a sok apróbb szövegdobozra, amelyeket a honlapodra érkezők döntő többsége olvasni fog.

Lényeges, hogy jól megfogalmazott, konzisztens és lehetőleg célcsoportra szabott szövegekkel dolgozzatok, így kihozva a céged weboldalából a lehető legtöbbet.

konzultáció brainstorming

Minőségi tartalom

Ha a weboldal a legfontosabb marketingeszközöd, akkor az ahhoz kapcsolt blog pedig a legolcsóbb eszközöd. Rengeteg előnnyel jár releváns, minőségi tartalmakat megosztani. Segít új látogatókat vonzani a honlapra, a látogatók több időt fognak a weboldaladon tölteni és a feléd érzett megbízhatóságot is növeli, ha írott formában is meg tudod mutatni a szakértelmedet.

200+ Ingyenes Marketing Eszköz​​
Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

Egyedi design

Manapság szinte már minden vállalkozás rendelkezik egyszerűbb, vagy komplexebb weboldallal. Ez azt jelenti, hogy egyre nehezebb kitűnni a weboldalak tengeréből. Abban az esetben, ha nem extrém rövid határidővel van szükséged a honlapodra, akkor ne válassz sablonmegoldást.

Szánj egy kis időt arra, hogy inspirálódj. Keress olyan céges honlapokat amelyeket tetszenek és a kiszemelt fejlesztőkhöz már úgy érkezz, hogy tudsz mutatni egy-két példát az elképzeléseidről. Így a te és az ügynökség ötleteit kombinálva, egy egyedi és funkcionális honlapot kaphatsz, amely nem egy mások által is használt sablonra épül.

A munkatársak bemutatása

Nagyban növeli a bizalmat, ha láthatja a látogató azt, hogy ki is áll az adott weboldal mögött. Rengetegszer előfordul az, hogy egy nagyon jól összerakott honlappal rendelkezik a vállalkozás, azonban mégsem teljes az egész. Hiába is keressük a cég tagjait, hiába szeretnénk megtudni, hogy kivel próbáljuk felvenni a kapcsolatot, senkit sem találhatunk.

Azt javaslom, hogy legalább a vezetőségről, vagy azokról legyen fenn minimális információ akik a partneri kapcsolatokért felelnek. Ez nem is igényel túl nagy befektetést. Elegendő, ha feltöltesz egy-egy képet és az illető nevét, pozícióját feltünteted. Ezzel az aprósággal sokkal emberibbé teheted a céges weboldalad.

weblap készítés

Kapcsolati adatok

Két fő kritériumnak kell megfelelni a kapcsolati aloldalnak. Az egyik a könnyű elérhetőség, a másik a lehető legtöbb kapcsolat felvételi lehetőség biztosítása.

Könnyű elérhetőség alatt azt értjük, hogy lehetőleg minél több módot biztosíts a kapcsolatfelvételi adatok eléréséhez, persze ésszerű keretek között. Helyezd el a menüben a kapcsolat aloldal menüpontját, ha szükséges a footerben is. Emellett gyakori, hogy az email címet, vagy telefonszámot a menü felett egy vékony sávban megjelenítik.

A lehető legtöbb lehetőség biztosításán pedig azt értjük, hogy minél több csatornán biztosítsd a kommunikáció lehetőségét. Email és telefon mellett használj űrlapokat, ha van kapacitásod biztosíts élő chat, vagy chatbot lehetőséget.

Logikus oldaltérkép

Az egyszerű navigáció kulcsfontosságú, ha a látogatót megfelelően akarjuk informálni és a kitűzött cél felé terelni. Sokszor lehet még ma is látni, hogy rengeteg menüpontot zsúfolnak össze egy navigációs sávban, vagy hogy rengeteg aloldalon és kategória oldalon keresztül vezet az út egy olyan tartalomhoz, amit már a főoldalról el kellene tudnunk érni.

Sokan elsiklanak a megfelelő navigáció fontossága fölött, te ne legyél köztük. Vizsáljátok meg, hogy milyen aloldalakra lesz szükséged és, hogy azok milyen úton lesznek elérhetőek.

Profi tárhelyet szeretnél weboldalad számára?
Az MHosting-nál már évi néhány ezer forintért tárolhatod a weboldalad.

SSD alapú villámgyors tárhely, ingyenes SSL tanúsítvány, e-mail fiók, automata biztonsági mentés, egy kattintásos WordPress telepítés, könnyen kezelhető vezérlőpult és még sok más extra.

Ügyfelek véleményei

Nagyobb hitelt nyújt az egy viszonylag ismeretlen cég esetében, ha egy vásárlójuk arccal és névvel vállalja a véleményét, mintha olyan klasszikus lózungot olvasnál a cégtől, mint hogy “mi vagyunk a legprofibbak”. Az úgynevezett “social proof” egy nagyon sokoldalúan hasznosítható eleme lehet a weboldaladnak. Gyűjtsd be a korábbi ügyfelek véleményeit és használd őket további megerősítésként.

Referenciák, portfólió

Hasonlóan az ügyfelek, vásárlók véleményeihez a partnereid és korábbi munkáid tovább növelhetik az általad sugárzott megbízhatóságot. Sokan döntenek referenciák, korábbi munkák alapján, így érdemes nagy hangsúlyt fektetni ezek bemutatására.

Már az is egy jó lépés, ha a korábbi partnereidet feltünteted, de az igazi a legjobb referenciamunkáid feltüntetése, vagy egy-egy esettanulmány bemutatása lehet.

Lead magnetek

Ez sok cége oldalról lemarad, pedig jellemzően csak egyszer kell elkészíteni. A lead magnet, olyan letölthető tartalom, vagy kedvezmény amiért cserébe a letöltő valamilyen adatot ad meg, legtöbbször az email címét.

Tisztában vagyok vele, hogy sok vállalkozás számára csak egy egyszerű, semmi extra weboldalra van szükség. De ha figyelembe veszed, hogy egyszer kell előállítanod egy komolyabb tartalmat, ami onnantól kezdve folyamatosan segít egy adatbázis felépítésében, akkor már nem is hangzik rosszul a dolog. Végeredményként egy olyan adatbázist hozhatsz létre minimális befektetéssel, amelyet a későbbiekben nagyon jól hasznosíthatsz.

Céges adatok

Újabb magától értetődő elem, ami sok helyről lemarad. A céges adatok egyrészt elvártak, másrészt az adatvédelmi nyilatkozatok korában már kötelezőek.

Érdemes a legfontosabb adatokat már a láblécben megjeleníteni, de célszerű erre fenntartani egy impesszum aloldalt és a kapcsolatok szekcióban is feltüntetni.

Reszponzivitás

Már nem csak asztali gépekről internetezünk. Azt hiszem ezzel nem mondtam újdonságot. Egyre inkább többségben van a hordozható eszközökről böngészők aránya. Kritikus, hogy ne csak asztali gépen, hanem tableteken és mobilon is igényesen jelenjen meg a weboldalad.

On-site és technikai SEO

Elég széles kategória ez, sok tényezőt foglal magában amelyek azért szükségek, hogy minél jobb helyezést érhess el a Google első helyéért folytatott versenyben.

Ide tartoznak az oldalak és bejegyzések tartalmai, a képek és kódok tömörítettsége, a belső linkek, vagy az url-ek is. Fontos, hogy amit lehet megtegyünk a honlap minél nagyobb fokú optimalizáltsága érdekében, így a későbbiekben a tartalommarketing és linképítési fáradozásaink kifizetődőbbek legyenek.

Analitika

Honnan tudjuk, hogy hogyan teljesít a weboldalunk analitikai eszközök nélkül? Pár percnyi előkészület és néhány sor kód bemásolását követően telepíthetjük a Google Analytics szoftverét. Már ezzel az egy eszközzel rengeteg információhoz juthatunk. De sok ingyenes és prémium megoldás létezik, amelyekkel megvizsgálhatjuk és kiértékelhetjük a weboldalunk teljesítményét.

Maximális biztonság

Ez igény és költségkeret függvénye, de az alapvető biztonsági beállítások nélkül én sohasem vennék át egy weboldalt. Ide tartozik a tűzfalas védelem, brute force védelem, vagy a recaptchák használata.

weboldal készítés árak

Aloldalak melyekre a legtöbbször szükség lehet

Aloldalak alatt magát a weboldal egészét alkotó egyes oldalakt értjük. Ilyen a főoldal, a kapcsolat oldal, a termékek aloldalai, vagy épp a felhasználói fiók.

Ezek között van néhány, ami az oldal jellegétől függetlenül meg szokott jelenni.

Főoldal

Értelemszerűen szükségünk lesz egy központi felületre az üzleti weboldalunkon, ez lesz a főoldal. A főoldal egy olyan aloldal, amelyen minden lényeges információ megtalálható a vállalkozásunkról, tehát érdemes a következőket feltüntetni:

  • Rövid ismertető a vállalkozásról, tevékenységünkről.
  • Legfontosabb termékek, szolgáltatások bemutatása.
  • Megbízhatóságot növelő elemek: Vélemények, statisztikák, publikációk elérhetőségei.
  • Navigációs lehetőségek: Az érdeklődök számára meg kell könnyítenünk a weboldalon belüli, további navigációt
  • Beágyazott tartalmak: Blog bejegyzések, videók, vagy egyéb a weboldalon egyébként megtalálható tartalmakra mutató linkek
  • További felületeink elérhetőségei: Érdemes többek közt feltüntetni a közösségi médiás elérhetőségeinket.
  • Cselekvésre ösztönző elemek: Olyan elemek melyekkel valamilyen általunk fontosnak vélt cselekvésre igyekszünk rávenni a látogatót. Tipikusan ilyen a hírlevél feliratkoztatás, a termékoldalakra történő navigálás, vagy egy űrlap kitöltése.

Termékek / Szolgáltatások

Igazi no-brainer, de van hogy kimarad a termékek, vagy szolgáltatások feltüntetése.

Szolgáltatások esetén legalább a legfontosabb információkat tüntesd fel. Milyen szolgáltatást nyújtotok? Milyen előnyökkel rendelkeztek másokhoz képest? Hogyan tudják felvenni veletek a kapcsolatot?

Termékek esetén pedig javasolt egy informatív termékoldal részletes leírással, valamint jó minőségű képekkel, vagy videókkal.

Minél több szolgáltatást, vagy terméket kínálsz annál fontosabb, hogy ezek átlátható módon legyenek megjelenítve. Nagy mennyiségű termék esetén például érdemes szűrőket alkalmazni, amelyekkel szűkíthető a megjelenített termékek köre.

Jogi nyilatkozatok

Kötelező eleme a weboldalaknak az adatvédelmi nyilatkozat. Mióta érvényben van az EU rendeletet, azóta köteles vagy tudatni a látogatókkal, hogy milyen adatokat kezelsz és milyen módon. Hiánya akár komoly bírságokat is vonhat maga után.

Emellett, ha szolgáltatást bonyolítasz a weboldaladon keresztül, vagy értékesítesz, akkor egy ÁSZF-re, azaz általános szerződési feltételekre is szükséged lesz.

Bemutatkozás

Leggyakrabban “Rólunk”, vagy “Rólam” elnevezést kap a bemutatkozást tartalmazó aloldal. Ezen aloldal legfontosabb feladata, hogy bemutassa vállalkozásod, tevékenységed, szakértelmed és növelje a megbízhatóságod.

Nincs kőbe vésve, hogy mit kell tartalmazni, de itt is van néhány gyakran alkalmazott elem:

  • A vállalkozás rövid története: Tehát alapítás, jelenlegi helyzet, fontosabb mérföldkövek.
  • Kollégák bemutatása: Legalább a vezetőség bemutatása, de kisebb méretű cégek esetén akár az egész csapat felkerülhet az oldalra. A legkönnyebb dolgod akkor van, ha csak magadat kell bemutatnod.
  • Vélemények: Fontos, hogy bemutasd magad és hogy mit nyújtasz, de mások független véleménye legalább ennyire fontos lehet.
  • Referenciák: Nincs meggyőzőbb egy profi szakmai portfóliónál. Ha van rá lehetőséged, akkor mutasd be néhány korábbi munkád.
  • Kapcsolatfelvételi lehetőség: Érdemes ezt az oldalt is ellátni egy kapcsolatfelvételi blokkal (űrlap, telefonszám, email cím). Ugyanis előfordulhat, hogy épp ez az oldal adja meg a szükséges lökést.

Kapcsolat

Ezen az aloldalon minden lehetséges elérhetőséget fel kell tüntetnünk, hogy a látogatók minél egyszerűbben kapcsolatba léphessenek velünk.

Szóval alapértelmezetten ez legalább egy email címet és telefonszámot jelent. Sokan preferálják az űrlapos kapcsolatfelvételt így ezt is javaslom. Egyre kevésbé látni levelezési címet, de ez is idekerülhet.

Ha van közösségi médiás elérhetőséged, vagy élő chat az oldalon, akkor ezeket is érdemes beszúrni.

Továbbá, ha van fizikai üzleted, például boltod, vagy bemutatótermed, esetleg egy olyan iroda ahol ügyfeleket fogadsz, akkor ezt is érdemes feltüntetni.

Ezen kívül rengeteg extrával láthatod el a kapcsolati oldaladat a tevékenységedtől függően. Például elhelyezheted a leggyakrabban ismételt kérdéseket, ezzel megspórolva egy kör oda-vissza kommunikációt. Vagy akár egy Google Maps térképet is beágyazhatsz, hogy pontosan lássák az üzlet helyét és útvonalat tervezhessenek hozzád.

Blog

A bejegyzéseid, videód lesznek segítségedre abban, hogy bemutasd szakértelmed az adott területen. NAgyban növeli a megbízhatóságot, ha legalább a leggyakrabban keresett kifejezésekről írsz egy keveset, bemutatsz egy esettanulmányt, részletesen jellemzel egy korábbi munkát.

A legnehezebbnek tűnő iparágakban is van lehetőség a blogolásra. Egy ügyfelem például a releváns jogszabályok változásait listázza és nagyon szép forgalmat terel ezzel a weboldalára.

konzultáció

A céges weboldal készítés menete

Most, hogy tudod milyen elemeket érdemes mindenképpen hozzáadnod a készülő céges weboldaladhoz. És azt is tudod, hogy milyen alapvető tulajdonságokkal kell rendelkeznie, nézzük, hogy hogyan is zajlik a üzleti weboldal készítés folyamata.

1. Partner keresés / Kapcsolatfelvétel

Ha már nagy vonalakban megvan, hogy mit is szeretnél, akkor elkezdődhet a weboldal készítő ügynökség keresése. Rengeteg különböző lehetőség áll rendelkezésedre a Google keresőtől kezdve, ismerőseid megkérdezésén keresztül a releváns Facebook csoportokig. Ha van egy, vagy több potenciális jelölt és felvetted vele (velük) a kapcsolatot, akkor következik a második lépés.

2. Konzultáció

A konzultáció lényege, hogy minden releváns információt megtudjatok egymástól. Ez alapján eldöntheted, hogy szívesen dolgoznál-e az adott céggel. Emellett a cég is képes felmérni az igényeidet és árajánlatot adni a munkára.

3. Szerződéskötés

A harmadik lépésre akkor kerül sor, ha a számodra készített árajánlatot elfogadtad. A jogi megállapodás, azaz szerződés megkötése után kezdődhet a lényegi munka. A szerződés elengedhetetlen része az üzleti weboldal készítésének, hiszen mindkét felet védi az együttműködés során és azután is.

4. Tervezés és dizájn

A folyamat során elkészül az oldaltérkép és felvázoljuk a szükséges aloldalakat. Elkészülnek az elsődleges, még módosítható dizájnok, melyek a későbbi éles verzió alapját adják. Általában 3-4 körben szokott egy webdesign véglegessé válni, ami azt jelenti, hogy négyszeri oda-vissza kommunikációt követően kialakul a végleges megjelenés.

5. Tartalomfejlesztés

A tervezéssel párhuzamosan folyik a megfelelő tartalom elkészítése. Rendkívül aprólékos munka, melyben a szövegírók és a fejlesztők nagyban együttműködnek azért, hogy a dizájn és a tartalom harmonikus és hatékony legyen.

6. Céges weboldal véglegesítése

A céges weboldal készítés azon része, amikor már közel végeleges állapotban láthatod a weblpaod.. Az előző pontokban elkészült vázakat elkezdik feltölteni a tárhelyre és már a böngészők számára értelmezhető formába önteni azt. Ebben a fázisban már csak a dizájn és a funkciók finomhangolása zajlik.

7. Tesztelés és élesítés

A feltöltött weboldal számtalan szempont szerint végigteszteljük és a még fennmaradó utolsó simításokat is elvégezzük. Megvizsgáljuk, hogy megfelelően jelenik-e meg a weboldal a különböző eszközökön és felbontásokon. Teszteljük az olyan funkciókat, mint az űrlapok, az esetleges időpontfoglaló, vagy a webáruház funkciók. Ezt követően feltöltjük azt a végleges tárhelyére.

Végszó

Remélem sikerült segítenem egy jobb céges honlap elkészítésében. Hidd el, sokkal jobb végeredményhez fogsz jutni akkor, ha felkészülten állsz neki a folyamatnak. Szánj egy kis időt a kutatásra és az igényeid pontosabb meghatározására. Sokszorosan fog megtérülni a most befektetett munka, hiszen mégiscsak a céged legfőbb marketingeszközéről beszélünk.

Ha céges weboldal készítés előtt állsz és még többet olvasnál a témáról akkor javaslom ezt a cikkemet. Itt méginkább részletekbe megyek a webfejlesztés folyamatával és az elvárások felvázolásával kapcsolatban.

Tetszett a cikk?
Iratkozz fel hírlevelünkre és olvass még több hasonló tartalmat!

Gyakran ismételt kérdések

Mennyibe kerül egy átlagos weboldal elkészítése?

Egy átlagos üzleti weblap elkészítése sablon megjelenéssel körülbelül 150000 forintba kerül. Míg az egyedi dizájnnal ellátott weboldal ennek körülbelül a duplája.

Mennyi ideig tart elkészíteni egy weboldalt?

Üzleti weboldalakat akár 2-3 hetes határidőkkel is elvállalunk.

Miért titeket válasszalak?

Mert a legkorszerűbb technológiákat nyújtjuk 8 év tapasztalatával, rövid határidővel és garanciával. Emellett kijelölt kapcsolattartód lesz és folyamatos tájékoztatást kapsz a folyamat lépéseiről.

Mit foglal magában a weboldal készítés szolgáltatás?

Többek között teljesen egyedi dizájnt, pénzvisszafizetési garanciát, reszponzív megjelenést, magyar kezelőfelületet, biztonsági mentést, ingyenes SSL tanúsítványt, tartalom feltöltést, rövid határidőt, kijelölt kapcsolattartót, valamint weboldal kezelési oktatást.

Milyen csomagok közül választhatok?

Jelenleg három csomagajánlatot kínálunk, de természetesen ezektől eltérhetünk és egyedi árajánlatot is adhatunk.

Szűcs Máté

Szűcs Máté

Szia. Szűcs Máté vagyok, a Features.hu alapítója. Már lassan tíz éve foglalkozom online marketinggel, ezalatt megfordultam ügynökségeknél, kis-, és középvállalkozásoknál és startupnál is. A tapasztalataimra alapozva indítottam el a Features.hu-t 2018-ban, először csak blogként, majd ügynökségi formában is. Az itt megjelent bejegyzéseimmel szeretnék segíteni abban, hogy közelebb kerülj üzleti céljaid megvalósításához.
Szűcs Máté

Szűcs Máté

Szia. Szűcs Máté vagyok, a Features.hu alapítója. Már lassan tíz éve foglalkozom online marketinggel, ezalatt megfordultam ügynökségeknél, kis-, és középvállalkozásoknál és startupnál is. A tapasztalataimra alapozva indítottam el a Features.hu-t 2018-ban, először csak blogként, majd ügynökségi formában is. Az itt megjelent bejegyzéseimmel szeretnék segíteni abban, hogy közelebb kerülj üzleti céljaid megvalósításához.

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk nyújtani