céges weboldal készítés

Céges weboldal készítés – Hogyan kezdj neki?

Ebben a cikkben:

A céges weboldal készítése egy igazán komplex folyamat, melynek végén egy olyan honlapot kapsz kézhez, amely a vállalkozásod online megjelenésének sarokköve lesz. Ez lesz az egyik legfontosabb marketingeszköz a kezedben, így érdemes egy kis időt szánni a folyamat megismerésére mielőtt belevágsz. Ebből a cikkből megtudhatod, hogy hogyan is zajlik egy céges weboldal elkészítése, hogyan érdemes nekikezdened, vagy hogy mi az amire fontos odafigyelni. Kezdjünk is bele!

marketing célok

A nulladik lépés: Tervezés

A legfontosabb fázis azelőtt kezdődik, hogy nekiállnál partnert keresni a leendő céges weboldalad elkészítéséhez. Mielőtt bármibe belefognál, fontos, hogy minél részletesebb képet alkoss arról, hogy mit szeretnél végül kézhez kapni.

Rengeteg célja lehet egy céges weboldalnak a kapcsolatfelvétel biztosításától, egészen a webáruház funkciók megvalósításáig. Alapvetően mindegyik típus azért jön létre, hogy egy kapcsolódási pontot biztosítson a vállalkozásod és az érdeklődök között, de mindegyik esetében más és más megoldásokat kell alkalmazni. Gondolj csak bele mennyivel másabbul van felépítve egy webáruház, mint egy egyszerű egyoldalas bemutatkozó weboldal.

Érdemes számot vetned arról, hogy milyen funkciókat fogsz elvárni a weboldaladtól. Növelje a márkaismertségedet? Mutassa be a portfóliódat? Ismertesse meg a céged és a munkatársaid a látogatókkal? Értékesíthess rajta keresztül?

Ha a célok meghatározásán túlvagy, akkor érdemes a célokhoz funkciókat is társítani. Mire gondolok? Néhány példa.

Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók felvegyék veled a kapcsolatot, akkor erre minél több lehetőséget érdemes biztosítanod. Külön kapcsolat aloldal, mindig látható email cím és telefonszám, kapcsolati űrlapok, élő chat lehetőség.

Ha értékesíteni szeretnél a céges honlapon keresztül, akkor érdemes végiggondolnod többek közt a következőeket. Milyen információkat tartalmazzon a termékek aloldala? Hogyan mutasd be a termékeket, kategóriákat a főoldalon? Milyen fizetési rendszert használj?

Láthatod, hogy rengeteg opció lehetséges és egy jó fejlesztői csapat segíteni fog a tervezésben és megvalósításban, de érdemes minél részletesebben elképzelésekkel nekiállni a partnerkeresésnek.

Laikusként nem egyszerű meghatározni, hogy mit is kell tudnia egy céges weboldalnak, úgyhogy készültem egy kis segítséggel. A következő bekezdések a kiemelten fontos elemekről és tulajdonságokról fognak szólni. Nézzük is ezeket sorban!

Közérthető céges bemutatkozás

Azok akik a weboldaladra érkeznek a leggyakrabban semmit, vagy csak igen keveset tudnak rólad és a vállalkozásodról. Ebből következik, hogy egyértelműen át kell tudnod adni azt az információt, hogy ki is vagy te (kik vagytok ti) és hogy milyen terméket, vagy szolgáltatást nyújtasz. Még jobb, ha már az elején fel tudod vázolni, hogy ez a potenciális felhasználónak miért lehet előnyös.

Profi szövegezés

Az új honlapod egyik legfontosabb feladata, hogy releváns információt nyújtson a cégedről és tevékenységedről. Azaz informálnia és edukálnia kell az odalátogatókat. Itt elsősorban nem hosszú blog cikkekre és bejegyzésekre gondolok, hanem arra a sok apróbb szövegdobozra, amelyeket a honlapodra érkezők döntő többsége olvasni fog.

Lényeges, hogy jól megfogalmazott, konzisztens és lehetőleg célcsoportra szabott szövegekkel dolgozzatok, így kihozva a céged weboldalából a lehető legtöbbet.

blog feed

Minőségi tartalom

Ha a weboldal az legfontosabb marketingeszközöd, akkor az ahhoz kapcsolt blog pedig a legolcsóbb eszközöd. Rengeteg előnnyel jár releváns, minőségi tartalmakat megosztani. Segít új látogatókat vonzani a honlapra, a látogatók több időt fognak a weboldaladon tölteni és a feléd érzett megbízhatóságot is növeli, ha írott formában is meg tudod mutatni a szakértelmedet.

Egyedi design

Manapság szinte már minden vállalkozás rendelkezik egyszerűbb, vagy komplexebb weboldallal. Ez azt jelenti, hogy egyre nehezebb kitűnni a weboldalak tengeréből. Abban az esetben, ha nem extrém rövid határidővel van szükséged a honlapodra, akkor ne válassz sablonmegoldást.

Szánj egy kis időt arra, hogy inspirálódj. Keress olyan céges honlapokat amelyeket tetszenek és a kiszemelt fejlesztőkhöz már úgy érkezz, hogy tudsz mutatni egy két példát az elképzeléseidről. Így a te és az ügynökség ötleteit kombinálva, egy egyedi és funkcionális honlapot kaphatsz, amely nem egy mások által is használt sablonra épül.

A munkatársak bemutatása

Nagyban növeli a bizalmat, ha láthatja a látogató azt, hogy ki is áll az adott weboldal mögött. Rengetegszer előfordul az, hogy egy nagyon jól összerakott honlappal rendelkezik a vállalkozás, azonban mégsem teljes az egész. Hiába is keressük a cég tagjait, hiába szeretnénk megtudni, hogy kivel próbáljuk felvenni a kapcsolatot, senkit sem találhatunk.

Azt javaslom, hogy legalább a vezetőségről, vagy azokról legyen fenn minimális információ akik a partneri kapcsolatokért felelnek. Ez nem is igényel túl nagy befektetést. Elegendő, ha feltöltesz egy-egy képet és az illető nevét, pozícióját feltünteted. Ezzel az aprósággal sokkal emberibbé teheted a céges weboldalad.

Termékek / Szolgáltatások

Igazi no-brainer, de van hogy kimarad a termékek, vagy szolgáltatások feltüntetése.

Szolgáltatások esetén legalább a legfontosabb információkat tüntesd fel. Milyen szolgáltatást nyújtotok? Milyen előnyökkel rendelkeztek másokhoz képest? Hogyan tudják felvenni veletek a kapcsolatot?

Termékek esetén pedig javasolt egy informatív termékoldal részletes leírással, valamint jó minőségű képekkel, vagy videókkal.

domain név választása

Kapcsolati adatok

Két fő kritériumnak kell megfelelni a kapcsolati aloldalnak. Az egyik a könnyű elérhetőség, a másik a lehető legtöbb kapcsolat felvételi lehetőség biztosítása.

Könnyű elérhetőség alatt azt értjük, hogy lehetőleg minél több módot biztosíts a kapcsolatfelvételi adatok eléréséhez, persze ésszerű keretek között. Helyezd el a menüben a kapcsolat aloldal menüpontját, ha szükséges a footerben is. Emellett gyakori, hogy az email címet, vagy telefonszámot a menü felett egy vékony sávban megjelenítik.

A lehető legtöbb lehetőség biztosításán pedig azt értjük, hogy minél több csatornán biztosítsd a kommunikáció lehetőségét. Email és telefon mellett használj űrlapokat, ha van kapacitásod biztosíts élő chat, vagy chatbot lehetőséget.

Logikus oldaltérkép

A könnyű navigáció kulcsfontosságú, ha a látogatót megfelelően akarjuk informálni és a kitűzött cél felé terelni. Sokszor lehet még ma is látni, hogy rengeteg menüpontot zsúfolnak össze egy navigációs sávban, vagy hogy rengeteg aloldalon és kategória oldalon keresztül vezet az út egy olyan tartalomhoz, amit már a főoldalról el kellene tudnunk érni.

Sokan elsiklanak a megfelelő navigáció fontossága fölött, te ne legyél köztük. Vizsáljátok meg, hogy milyen aloldalakra lesz szükséged és, hogy azok milyen úton lesznek elérhetőek.

Ügyfelek véleményei

Nagyobb hitelt nyújt az egy viszonylag ismeretlen cég esetében, ha egy vásárlójuk arccal és névvel vállalja a véleményét, mintha azt olvasnád a cégtől, hogy “mi vagyunk a legprofibbak”. Az úgynevezett “social proof” egy nagyon sokoldalúan hasznosítható eleme lehet a weboldaladnak. Gyűjtsd be a korábbi ügyfelek véleményeit és használd őket további megerősítésként.

Referenciák, portfólió

Hasonlóan az ügyfelek, vásárlók véleményeihez a partnereid és korábbi munkáid tovább növelhetik az általad sugárzott megbízhatóságot. Sokan döntenek referenciák, korábbi munkák alapján, így érdemes nagy hangsúlyt fektetni ezek bemutatására.

Már az is egy jó lépés, ha a korábbi partnereidet feltünteted, de az igazi a legjobb referenciamunkáid feltüntetése, vagy egy-egy esettanulmány bemutatása lehet.

Lead magnetek

Ez sok cége oldalról lemarad, pedig jellemzően csak egyszer kell elkészíteni. A lead magnet, olyan letölthető tartalom, vagy kedvezmény amiért cserébe a letöltő valamilyen adatot ad meg, legtöbbször az email címét.

Tisztában vagyok vele, hogy sok vállalkozás számára csak egy egyszerű, semmi extra weboldalra van szükség. De ha figyelembe veszed, hogy egyszer kell előállítanod egy komolyabb tartalmat, ami onnantól kezdve folyamatosan segít egy adatbázis felépítésében, akkor már nem is hangzik rosszul a dolog. Végeredményként egy olyan adatbázist hozhatsz létre minimális befektetéssel, amelyet a későbbiekben nagyon jól hasznosíthatsz.

Céges adatok

Újabb magától értetődő elem, ami sok helyről lemarad. A céges adatok egyrészt elvártak, másrészt az adatvédelmi nyilatkozatok korában már kötelezőek.

Érdemes a legfontosabb adatokat már a footerben megjeleníteni, de célszerű erre fenntartani egy impesszum aloldalt és a kapcsolatok szekcióban is feltüntetni.

Jogi nyilatkozatok

Ha már megemlítettem a GDPR-t. Kötelező eleme a weboldalaknak az adatvédelmi nyilatkozat. Mióta érvényben van az EU rendeletet, azóta köteles vagy tudatni a látogatókkal, hogy milyen adatokat kezelsz és milyen módon. Hiánya akár komoly bírságokat is vonhat maga után.

Reszponzivitás

Már nem csak asztali gépekről internetezünk. Azt hiszem ezzel nem mondtam újdonságot. Egyre inkább többségben van a hordozható eszközökről böngészők aránya. Kritikus, hogy ne csak asztali gépen, hanem tableteken és mobilon is igényesen jelenjen meg a weboldalad.

On-site SEO

Elég széles kategória ez, sok tényezőt foglal magában amelyek azért szükségek, hogy minél jobb helyezést érhess el a Google első helyéért folytatott versenyben.

Ide tartoznak az oldalak és bejegyzések tartalmai, a képek és kódok tömörítettsége, a belső linkek, vagy az url-ek is. Fontos, hogy amit lehet megtegyünk a honlap minél nagyobb fokú optimalizáltsága érdekében, így a későbbiekben a tartalommarketing és linképítési fáradozásaink kifizetődőbbek legyenek.

Analitika

Honnan tudjuk, hogy hogyan teljesít a weboldalunk analitikai eszközök nélkül? Pár percnyi előkészület és néhány sor kód bemásolását követően telepíthetjük a Google Analytics szoftverét. Már ezzel az egy eszközzel rengeteg információhoz juthatunk. De sok ingyenes és prémium megoldás létezik, amelyekkel megvizsgálhatjuk és kiértékelhetjük a weboldalunk teljesítményét.

Maximális biztonság

Ez igény és költségkeret függvénye, de az alapvető biztonsági beállítások nélkül én sohasem vennék át egy weboldalt. Ide tartozik a tűzfalas védelem, brute force védelem, vagy a recaptchák használata.

határidő

A céges weboldal készítés menete

Most, hogy tudod milyen elemeket érdemes mindenképpen hozzáadnod a készülő céges weboldaladhoz. És azt is tudod, hogy milyen alapvető tulajdonságokkal kell rendelkeznie, nézzük, hogy hogyan is zajlik a céges weboldal készítés folyamata.

1. Partner keresés / Kapcsolatfelvétel

Ha már nagy vonalakban megvan, hogy mit is szeretnél, akkor elkezdődhet a weboldal készítő ügynökség keresése. Rengeteg különböző felület áll rendelkezésedre a Google keresőtől kezdve a releváns Facebook csoportokig. Ha van egy, vagy több potenciális jelölt és felvetted vele (velük) a kapcsolatot, akkor következik a második lépés.

2. Konzultáció

A konzultáció lényege, hogy minden releváns információt megtudjatok egymástól. Ez alapján eldöntheted, hogy szívesen dolgoznál-e az adott céggel. Emellett a cég is képes felmérni az igényeidet és árajánlatot adni a munkára.

3. Szerződéskötés

A harmadik lépésre akkor kerül sor, ha a számodra készített árajánlatot elfogadtad. A szerződés megkötése után kezdődhet a lényegi munka.

4. Tervezés és dizájn

A folyamat során elkészül az oldaltérkép és felvázoljuk a szükséges aloldalakat. Elkészülnek az elsődleges, még módosítható dizájnok, melyek a későbbi éles verzió alapját adják.

5. Tartalomfejlesztés

A tervezéssel párhuzamosan folyik a megfelelő tartalom elkészítése. Rendkívül aprólékos munka, melyben a szövegírók és a fejlesztők nagyban együttműködnek azért, hogy a dizájn és a tartalom harmonikus és hatékony legyen.

6. Fejlesztés

Itt kezdi el elnyerni végleges megjelenését a céges weboldalad. Az előző pontokban elkészült vázakat elkezdik feltölteni a tárhelyre és már a böngészők számára értelmezhető formába önteni azt. A fázis végére már a majdnem teljesen végleges honlapodat fogod látni.

7. Tesztelés és élesítés

A feltöltött weboldal számtalan szempont szerint végigteszteljük és a még fennmaradó utolsó simításokat is elvégezzük. Ezt követően feltöltjük azt a végleges tárhelyére.

Végszó

Remélem sikerült segítenem egy jobb céges honlap elkészítésében. Hidd el, sokkal jobb végeredményhez fogsz jutni akkor, ha felkészülten állsz neki a folyamatnak. Szánj egy kis időt a kutatásra és az igényeid pontosabb meghatározására. Sokszorosan fog megtérülni a most befektetett munka, hiszen mégiscsak a céged legfőbb marketingeszközéről beszélünk.

Ha céges weboldal készítés előtt állsz és még többet olvasnál a témáról akkor javaslom ezt a cikkemet. Itt méginkább részletekbe megyek a webfejlesztés folyamatával és az elvárások felvázolásával kapcsolatban.

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

weboldal készítés árak

Weboldal készítés árak 2020-ban

Mikor valaki felteszi a “Mennyibe kerül egy weboldal?” kérdést, szinte mindig a ház, vagy autó vásárlás példájával szoktam élni. Mennyibe kerül egy

WooCommerce bővítmények

A leghasznosabb WooCommerce bővítmények

A WooCommerce manapság at egyik legnépszerűbb webshop platform. Nem véletlenül, hiszen telepítése után minden alapfunkciót megkapsz ahhoz, hogy WordPress alapú weboldaladból webáruházat

Kérdésed van? Hozzászólnál? Itt megteheted 👇

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pocket
small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk neked nyújtani.​