Manapság már szinte lehetetlen végiglapozni az Instagramot, a Facebookot, vagy a Tiktokot, hogy ne találkozz valamilyen szponzorált tartalommal. A hirdetések mellett az influencerek tartalmai egyre nagyobb mennyiségben találhatóak meg a hírfolyamban, a videókban és a sztorikban, mivel minden valamirevaló cég szeretné kiaknázni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket
Az utóbbi évtizedben az influencer marketing egy külön kategóriává nőtte ki magát. Igazán népszerű és könnyen elérhető marketing eszköz lett ez a promóciós forma. Természetesen Magyarországra is begyűrűzött ez a jelenség és már nem csak multinacionális márkák, hanem a mikrovállalkozások is kihasználják a véleményvezérek nyújtotta lehetőségeket.
Amellett, hogy az influencer marketing az egyik legnagyobb megtérülést biztosító eleme lehet a marketing eszköztáradnak, számos buktatóval is rendelkezik, így megfelelő felkészültség nélkül nem érdemes belevágni. Ebben a cikkben részletesebben megismerheted ezt a témakört egészen az alapoktól kezdve.
Mi az az influencer marketing?
Egyszerűen megfogalmazva az influencer marketing egy olyan folyamat, melyben egy nagy befolyással rendelkező személy segít promotálni vállalkozásodat, vagy azt amit vállalkozásod kínál.
Régebben a közismert hírességek, sztárok segítségével futtatott kampányok jelentették az influencer marketing egyetlen formáját, azonban az internet terjedésével és aprózódásával ez teljesen megváltozott. Ma már a legkisebb piaci réseknek is megvannak a maguk véleményvezérei, akik segíthetnek elérni egy-egy célcsoport tagjaihoz.
Szóval ezek a véleményvezérek segítenek a kiszemelt tömeg elé juttatni a termékedet, szolgáltatásodat, márkádat, mindezt könnyen feldolgozható formában, egy megbízható „ismerős” személyében.
A véleményvezérekkel leggyakrabban a közösségi média felületeken találkozhatunk, igazából az Instagram felhasználói bázisának növekedésével párhuzamosan alakult ki ez a kategória, de ma már rengeteg más formában is megjelenik az influencer marketing, többek közt a podcasterek, újságírók, vagy épp bloggerek is lehetnek egy-egy szegmens szakértői.
Közös jellemzőjük, hogy követőik aktív, általában egész homogén követőbázissal rendelkeznek. Továbbá képesek befolyásolni a követőik gondolkodásmódját és vásárlási szokásait.
Mielőtt rátérek az influencer marketingben rejlő lehetőségek kiaknázására, ismerjük meg kicsit jobban az influencereket!
Az influencerek (véleményvezérek) típusai
Mivel a közösségi médiában lépten-nyomon influencerekbe futunk és az influencer marketing is egy egyre gyakrabban használt eszköz, ezért természetesen kialakult egyfajta kategorizálás, amely segítségével könnyen leszűkíthetjük a lehetőségeink körét.
Leggyakoribb megoldás a követői bázis szerinti bontás, valamint a piaci szegmens szerinti kategorizálás. Az utóbbi elég egyértelmű, hiszen általában egy véleményvezér beskatulyázható úgy, mint például beauty, tech, vagy épp travel influencer, épp ezért ezzel most nem is foglalkozunk. Nézzük inkább a méret szerinti felosztást, úgyis ez lesz legfőbb vízválasztó egy influencer marketing kampány során.
Celebritások, avagy a mega influencerek
A legszűkebb kategória a közismert személyiségeké, akik jellemzően milliós követőbázist tudhatnak magukénak, Magyarországon már néhány százezres követői táborral is ide sorolhatjuk a véleményvezéreket.
A különböző márkák már évtizedekkel ezelőtt közszereplőkkel, például színészekkel, vagy zenészekkel reklámozták termékeiket, gondoljunk csak a nagyobb ruhatervezőkre, vagy parfümökre.
A mega influencerek bevonása kampányainkba rendkívüli eredményeket hozhat, hiszen egyszerre kerülhetünk több százezer, vagy millió szempár elé. Még ha nem is teljesen azt a célcsoportot célozzuk, akik az influencer követőbázisát adják, akkor is számos üzleti célunk elérésében segíthet egy ilyen kampány.
Előnyei mellett sok hátulütővel is rendelkezik egy-egy ilyen kampány. Az egyik legfontosabb a költségvonzat. Százezres, vagy milliós büdzsékkel kell kalkulálni még magyar nyelvterületen is, nemzetközi terepen pedig ennek a sokszorosával.
A másik komoly probléma az influencerek hitelességével kapcsolatban merül fel. Hogy mit értek ezalatt? Biztosan nem kell bemutatnom azt a jelenséget, amikor egy nagyobb követőbázissal rendelkező személy minden második posztja reklám. Egyértelmű, hogy nem azért ajánl egy terméket, mert szereti, vagy használja azt, hanem azért, mert kapott egy nagyobb összeget, hogy posztoljon róla.
Ez a jelenség sajnos a magyar piacon hatványozottan jelen van, így ebben a kategóriában érdemes óvatosnak lenni és átgondolni, hogy mire is fordítjuk a marketing büdzsénket.
Makro influencerek
Egy nagyságrenddel kisebb követőbázissal rendelkeznek a makro influencerek. Ők azok akik egy szűkebb piaci résben mozognak otthonosan és általában egy téma szakértőinek számítanak. Itt sem ritka a több százezres, vagy milliós követőbázis ám itthon az előbbi jellemzőbb.
Kevésbé közismertek, szóval az utcán a legritkábban fogják őket megismerni, azonban az adott témakörben érdekeltek bíznak bennük és véleményükben.
Egészen más előnyökkel jár egy-egy ilyen véleményvezérrel dolgozni, mint az előzőekben bemutatott kategória esetén. A legnagyobb előny nem más, mint hogy sokkal jobban behatárolható célközönséget érhetsz el, így sokkal nagyobb az esélye, hogy azok elé kerülsz, akiket amúgy komolyan érdekelhet az ajánlatod.
Másrészt itt már nagyobb a hitelesség mértéke, így ugyan kisebb számokat látunk majd látogatószám tekintetében, de arányaiban jobb megtérülést hozhat egy ilyen kampány.
Ahogy az előnyök másak, úgy a hátrányok is. Persze itt is felmerülnek az anyagiak, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a kategória tagjai jobban megválogatják, hogy kivel dolgoznak együtt.
Igen, előfordulhat, hogy nemet mondanak az együttműködésre. Ha olyan terméket, vagy szolgáltatást kínálsz, ami nem illeszkedik a portfoliójukba, vagy rombolná a hitelességüket, akkor elutasításokkal kell majd szembenézned.
Mikro influencerek
Ebben a kategóriában már kisebb tömegeket lehet találni, akár egy-egy témakörön belül is. A néhány ezres, vagy tízezres követői bázissal rendelkező tartalomgyártókat szoktuk ide sorolni.
Van még egy eggyel kisebb kategória is, a nano influencereké, de magyar nyelvterületen erről nem igazán érdemes beszélni, szóval őket is idesorolom.
Itt olyan véleményvezéreket találhatsz, akik jóval kisebb, de annál szorosabb közösséggel rendelkeznek, már-már baráti viszonyt ápolnak követőik többségével.
Nagyságrendekkel egyszerűbb velük dolgozni, mert kevesebb megkeresést kapnak és sokszor nyitottabbak is a megkeresésekre. Emellett a szoros kapocs köztük és a követőik közt nagy megbízhatóságot biztosít.
Úgy gondolom, hogy a mikro influencerek alkalmazása egy nagyon költséghatékony módja lehet a potenciális vásárlók, ügyfelek megszólításának. Az influencer marketinget korábban még nem használó vállalkozások számára elsősorban ezen kategória kiaknázását szoktak kezdőpontként javasolni.
Milyen előnyei vannak az influencer marketingnek?
Számos téren hozhat számodra hasznot az, ha véleményvezérekkel dolgozol együtt. Nézzük a legfontosabbakat!
1. Vásárlások számának növelése
Kezdjük a legkézenfekvőbbel. Az influencer marketing kampányok komoly bevételnövekedést okozhatnak.
Mivel azonnal tömegekhez érhetsz el, egy jól megválasztott influencerrel és megfelelően kidolgozott kampánnyal számos új vásárlót szerezhetsz. Sokszor egyszerűbb egy közismert személy követőbázisát használni, mint hirdetni az adott felületen.
2. Megkerülheted az algoritmusokat
Szorosan fűződik az előző ponthoz. A közösségi média felületeken akkora mennyiségű tartalom kerül feltöltésre nap, mint nap, hogy a szolgáltatóknak szabályozniuk kell, hogy milyen tartalmak kerülhetnek a felhasználók elé. Ezt automatizált rendszerekkel, úgynevezett algoritmusokkal végzik.
Ennek következtében például Facebookon 1% körüli, vagy az alatti átlagos eléréssel rendelkezik egy üzleti oldal. Igen ha van 10.000 követőd, akkor egy bejegyzésed jó eséllyel kevesebb, mint 100 emberhez jut el.
Ezen rendszer megkerülésében is segítenek az influencerek. Nagyobb eléréssel rendelkeznek, mint az átlagos üzleti profilok, többek közt köszönhető ez az értesítésekre feliratkozott követőknek, vagy annak, hogy az algoritmus előnyben részesíti azokat a tartalmakat, melyeket mérhetően gyakrabban látogat, melyekkel gyakrabban lép interakcióba, vagy hosszabb ideig néz.
3. Növelheted a mikrokonverziók számát
Nem csak a vásárlások, hanem más, számodra fontos célok elérésében is segíthet egy-egy kampány. Ilyen lehet például új hírlevél feliratkozók gyűjtésre, új követők a különböző közösségi oldalaidon, vagy épp weboldal látogatók számának növekedése (akiket később retargetálhatsz).
4. Új, máshol is felhasználható tartalmakhoz juthatsz
Nem utolsó szempont, hogy olyan tartalmat kapsz kézhez, amit más felületeken is felhasználhatsz. Itt nem csak a saját profilokon történő megosztásra kell gondolni. Gondolj bele, hogy mekkora megbízhatóságot sugall az, ha a weboldaladon, vagy épp egy landing oldalon jeleníted meg azt, hogy egy közismert személyiség is a te termékedet, vagy szolgáltatásodat használja.
5. Segít a márkaépítésben
Ez is elég egyértelmű pont. Rengeteg olyan ember is merheti meg a márkádat, termékedet, szolgáltatásodat, akik korábban még nem találkoztak vele. Továbbá egy influencer marketing kampány segíthet pozícionálni a márkádat a piacon és megerősítheti a bizalmat azokban, akik egyébként már vásárlóid, vagy ügyfeleid.
Hogyan indíts saját influencer kampányt?
Ahogy minden marketing eszköz és csatorna bevonásakor, úgy itt is a stratégia felállításával kezdünk. Direkt stratégiát írtam és nem taktikát, mivel a jól kivitelezett influencer marketing kampányokra hosszútávon lehet építeni így érdemesebb nagyobb időtávokra előrevetíteni üzleti céljainkat és azt, hogy hogyan támogathatja ezek megvalósulását az influencer marketing.
1. Célok kijelölése
Ahogyan más stratégiák esetében, úgy itt is a SMART keretrendszer használatát javaslom a célok meghatározásához. Ez egy betűszó amely a specifikus, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött kifejezések angol megfelelőit foglalja magában.
A SMART rendszer szerint a jól megválasztott cél a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
Specifikus, mert konkrétan meghatározod, hogy mit is kell tenned az éléréséért és, hogy hová akarsz eljutni.
Mérhető, mert mérőszámokat rendelsz hozzá, így egyértelműen megállapítható a teljesítmény.
Elérhető, mert a realitások talaján maradsz és nem elnagyolt, megvalósíthatatlan célokat jelölsz ki.
Releváns, mert olyan eszközökkel és tartalmakkal igyekszel elérni, ami releváns a kijelölt célcsoport számára.
Időhöz kötött, mert a teljesülést és az elvégzendő feladatokat időhöz kötöd.
Szóval egy olyan céllal, mint hogy „növelem az értékesítéseket” semmire sem mész, mert egyáltalán nincs konkretizálva. Ezzel szemben az, hogy „Az előzetesen kiválasztott Instagram influencerek segítségével, promotált bejegyzések és sztorik használatával, a két hetes kampányom során 500.000 forint extra árbevételt érek el” már sokkal konkrétabban meghatározza a mivel, mit, mikor és hogyan kérdésekre a válaszokat.
2. Célcsoport meghatározása
Ha influencer marketing használatán gondolkodsz, akkor jó eséllyel elég jól ismered a célcsoportjaidat. Ettől függetlenül fontos megemlíteni, hogy ugyan más eszközök esetén is fontos a célközönség részletekbe menő ismerete, de itt aztán kritikus fontosságú. A célcsoport fog segíteni nagyon erősen leszűkíteni a lehetséges véleményvezérek körét.
Határozz meg legalább olyan alapvető változókat, mint a nem, életkor, lokáció, jövedelem, iskolázottság, az általuk használt közösségi oldalak, vagy általuk követett profilok.
3. Influencerek keresése
A pont ahol a legtöbb kampány már indulása előtt elvérzik. Többféle megközelítési mód létezik arra, hogy megtaláljuk a legrelevánsabb influencereket, kezdhetjük a követői bázissal, a platformmal, a piaci réssel és még sok mással. Ahány ügynökség, annyiféle módszerrel fogsz találkozni, úgyhogy nézzük a legfőbb szempontokat, amire a döntésünket alapozhatjuk.
Én szeretek a nagyobb kategóriákkal kezdeni, majd folyamatosan szűkíteni a lehetőségek körét, úgy gondolom, hogy ez a leghatékonyabb módja a lehetséges partnerek megtalálásának.
Érdemes általános áttekintéssel kezdeni és faék egyszerűségű eszközöket használni. Kezdd egy-egy kereséssel a kiszemelt platformokon. Egy Google keresés segíthet megtalálni egy-egy piaci rés szakértőit, ugyanígy egy-egy egyszerűbb Instagram keresés és böngészés is támpontokat adhat ahhoz, hogy be tudd lőni kik és milyen típusú tartalmakat készítenek a közösségi oldalra.
Nagy segítséget nyújthat olyan eszközök használata, mint a Buzzsumo, ami aggregálja a különböző közösségi média felületeken zajló eseményeket, de használhatsz olyan eszközöket is, mint az Instagram, vagy a Tiktok hashtag rendszere.
Korábban készítettem egy listát a legnépszerűbb közösségi oldalakról, szóval, ha nem szeretnél kihagyni egyetlen felkapottabb alkalmazást sem, akkor vess rá egy pillantást.
Következő lépésként keress összefüggéseket. Nézd meg, hogy ki kit követ egy adott csoporton belül, kik kommentelnek és kezdd el összeírni azokat a személyeket, oldalakat, amelyek számításba jöhetnek. Ez a lista lesz a kiindulópont, szóval nem baj, ha akár százas nagyságrendű az összeírtak köre, úgyis lépésről lépésre szűkítjük majd azt.
4. Influencerek kiválasztása
Szóval szűkítsük a kört. Ha van egy általános képed arról, hogy hogyan is néz ki az adott piaci szegmens influencereinek köre, akkor következő lépésként a legegyszerűbb ha a követői bázisra fókuszálunk. Ha meghúzol egy felső és alsó határt, akkor sokakat kihúzhatsz a listádról. Nyilván mindenki szeretne minél nagyobb követői bázissal rendelkező influencerekkel dolgozni, de az anyagi lehetőségek eléggé leszűkítik a célzottak körét, szóval érdemes jól átgondolni, hogy ki is marad a listádon.
Következő lépésként egyesével meg kell vizsgálnunk a kiszemelteket. A következő kérdésekre a piac sajátosságaitól függetlenül választ kell kapnunk.
Mennyire releváns az influencer a célközönségem számára? – Fontos, hogy olyan influencert válassz, akivel elérheted a kiszemelt célcsoportot.
Mekkora tömeget érhetek el a segítségével? – Természetesen jó az, ha a pénzedért nagyobb csoportot érhetsz el, de ez ne menjen a minőség rovására.
Milyen gyakran tölt fel új tartalmat? – Érdemes megfigyelni, hogy milyen gyakorisággal kerül fel új tartalom a különböző felületekre.
Ezek közül mennyi szponzorált és mennyi tartalmaz reklámot? – És azt is érdemes megfigyelni, hogy milyen arányban tartalmaznak ezek reklámokat.
Beleférhet-e a büdzsémbe egy kampány az adott influencerrel? – Fontosak az anyagiak is, de erre a kérdésre sokszor csak azután kapunk választ, miután felvettük a kapcsolatot az adott személlyel.
Használta-e már ez az influencer a termékemet / szolgáltatásomat? – Jobb esélyekkel indulunk, ha olyan személyt keresünk meg aki ismer minket, és / vagy már vásárlónk.
El tudom-e személyesen érni, vagy ügynökségen keresztül kell felvennem a kapcsolatot? – A közismertebb személyiségekkel nem fogod tudni dm-ben felvenni a kapcsolatot. A képviselő ügynökség fog veled kommunikálni. Ez magával vonzza a magasabb költségeket, de ezért cserébe jellemzően jóval egyszerűbb lesz a kampány lebonyolítása
Szeretnék-e vele dolgozni? – Végül érdemes figyelembe venni, hogy Te mit akarsz. Ha valamiért nem tartod szimpatikusnak magát az influencert, vagy a tevékenységét, nézőpontját, akkor érdemes kihúznod a listádról.
5. Kapcsolatfelvétel
Ha kész a listád, akkor itt az ideje felvenni a kapcsolatot annak tagjaival. Egészen másképp fog kinézni a beszélgetés akkor ha az influencer maga kezeli a kommunikációját, vagy ha ezt ügynökségre bízza. Ügynökség esetén egy standardizált folyamattal fogsz találkozni, ahol felkészülten fogják kezelni a megkeresésedet.
Sokszor egy tapasztaltabb influencer is legalább ilyen profin kezeli a beérkező megkereséseket, de a tapasztalat azt mutatja, hogy nagyban megkönnyíti a folyamatot, ha kész tervvel keresed meg az illetőt.
Ha egy influencer valamely közösségi média profiljára navigálsz, vagy meglátogatod a weblapját, akkor szinte biztosan láthatod, hogy milyen formában várja a megkereséseket. Az Instagram bioban, a Youtube profilon, vagy a weboldal láblécében megtalálhatod a hivatalos csatornákat. Ez általában saját, vagy ügynökségi email.
Ha nem találsz ilyen jellegű információkat, akkor nem marad más hátra, mint hogy dm-ben, azaz privát üzenetben keresd meg az illetőt.
Fontos, hogy az üzenetedben lényegretörő legyél, de ne legyen túl saleses az üzenet. Mi az amit mindenképp tartalmaznia kell?
Milyen előnyökkel jár számára a partnerség? – Ahelyett, hogy azt hangsúlyoznád, hogy ő mit tehet érted, érdemes megfordítani a beszélgetést és a számára nyújtott előnyöket bemutatni.
A kampány részletei. – Érdemes minél több konkrétumot bemutatni, hogy kialakuljon egy kép az elvárásaidról és a terveidről. Mutasd be a márkádat, a reklámozandó terméket, szolgáltatást, vezesd be a kampány céljaiba, vázolj fel néhány elképzelést.
Perszonalizálás. – Soha ne küldj tömeges megkeresést. Egy tapasztaltabb partner azonnal észreveszi, ha nem végezted el a házi feladatot. Dunát lehet rekeszteni a „tetszett a posztod, dolgozz velünk” kaliberű üzenetekkel, szóval szabd testre a megkeresést.
6. A közös munka
Ha az influencer hajlandó velünk dolgozni, akkor ideje kidolgozni a kampány részleteit. Ne ragaszkodj az összes elképzelésedhez, fontos, hogy hagyd a partnert kibontakozni. Mégiscsak ő tudja, hogy mi az ami működhet és mi az ami nem, továbbá ő ismeri csak igazán a követőbázisát.
Azt javaslom, hogy adj iránymutatást az elvárásokkal és tervekkel kapcsolatban és közösen dolgozzátok ki a megvalósítás mikéntjét. Amire mindenképp térjetek ki:
Ki készíti el a tartalmat? – Te adod a kész tartalmat, vagy az influencernek kell elkészítenie.
Milyen felületeken jelenik majd meg a tartalom? – Ha több közösségi média felületen is jelen van az influencer, akkor akár több helyen is megjelenítheted a márkádat.
Milyen típusú tartalom fog készülni? – Ezt nagyban behatárolja a kiválasztott felület, de érdemes lefixálni.
Mennyi tartalom fog készülni? – A tartalom mennyiségében is meg kell egyeznetek.
Mennyi ideig fogtok közösen dolgozni? – Ez szorosan fűződik az előző ponthoz. Ha hatékony a kampány, akkor érdemesebb lehet hosszabb távú, vagy visszatérő együttműködésre berendezkedni.
Hogyan díjazzátok az influencert? – Ez elég egyértelmű. Mibe is fog kerülni a kampány?
Hogyan fogtok a továbbiakban kommunikálni? – Láttam már ezen elcsúszni kampányt, szóval egyeztessetek a rendszeres kommunikációról.
7. Mérés és elemzés
Az elkészült tartalmak publikálást megelőzően van némi beleszólásod azokba, ha erről előre megállapodtatok. Ha megegyeztetek a részletekben, akkor nincs más hátra, mint a posztolás. A folyamatba ezen túl nem igazán tudsz beavatkozni.
Ezt követően két dolgot tehetsz, egyrészt, ha hosszabb együttműködésről van szó, akkor javaslatokat tehetsz az első bejegyzések / videók / stb. publikálását követően.
Másrészt mérheted és mérned is kell a kampány teljesítményét és folyamatosan le kell vonnod a következtetéseket. De hogyan mérd egy influencer marketing kampány megtérülését?
Nagyban függ az első lépésben kijelölt céloktól az, hogy mit is vársz el a kampánytól. Ha a SMART keretrendszert használtad, akkor egyértelműen eldöntheted, hogy a kampány elérte-e a kijelölt célokat.
Akármi is legyen a célod van néhány olyan elem, amit mindenképp érdemes figyelemmel kísérni.
Interakciók: Könnyen monitorozható az interakciók száma. Figyeld a kommentek, megosztások, mentések, dm-ek és egyéb metrikák változását.
Elérés: Az elérés mutatja meg számunkra, hogy mennyi felhasználót is értünk el. Ez a legtöbb felületen publikus és / vagy a profil tulajdonosa számára elérhető.
Kattintások száma: Általában ezt a mérőszámot is rendelkezésre bocsátja az adott platform, de ha nem az sem baj, mivel képesek vagyunk Google Analytics, vagy más analitikai szoftver segítségével mérni. Ehhez nem kell mást tennünk, mint UTM paramétereket tennünk a linkekre és azonnal szűrhetővé válik az influencertől származó forgalom.
Konverziók száma: A fentebb említett UTM paraméterek segítségével vissza tudjuk vezetni a vásárlásokat az influencer marketing kampányunkra. Ebből elég nagy pontossággal láthatjuk, hogy mennyi konverziót, valamint mikrokonverziót sikerült begyűjtenünk. Az UTM paraméter mellett gyakori az egyedi, influencerhez kötött kuponok használatának megfigyelése.
Követőbázis változása: Az influencer marketing mellékhatása, hogy a követőbázisunk némi növekedést fog mutatni.
Mérőszámok változása: Érdemes figyelemmel kísérni az olyan általános mérőszámok változásait, mint a látogatók, visszatérő látogatók, adott csatornákról érkező látogatók, befejezetlen vásárlások, vagy a munkamenetek száma. Ezek az átlagtól való eltérése sok esetben visszavezethető a kampányra.
Az influencer marketing kampányok talán a legnehezebben mérhető elemei az online marketingesek eszköztárának, de ha kialakul egy munkamenet, akkor a következő kampány során már jóval könnyebb dolgod lesz. Nagyban megkönnyíti a dolgod, ha visszapillantasz az első pontra és konkrét célokat jelölsz ki, így sokkal könnyebb lesz kielemezni a beérkező adattömeget.
Influencer marketing – Végszó
Az influencer marketing már nem csak egy trend, hanem egy olyan eszköz a vállalkozások kezében, amiben masszív potenciál van. Akármelyik közösségi oldalt is nézzük, mindnek megvannak a maga véleményvezérei és nagyon jó alternatívát biztosítanak a felületek hirdetési rendszerei mellett.
Ha jobban megnézünk egy-egy kampányt, akkor azt láthatjuk, hogy egyébként nem különbözik túl sokban egy más eszközzel folytatott kampánytól. Célokat jelölünk ki, megkeressük az optimálisnak tűnő megoldásokat, megtervezzük, majd elindítjuk a kampányt, majd mérünk, elemzünk és visszacsatolunk.
Néhány kampány után már rutinszerűen fog menni, szóval azt javaslom, hogy ha megfordult a fejedben a gondolat, hogy véleményvezérekkel jutsz majd el a célcsoportodhoz, akkor érdemes minél hamarabb belevágnod és tapasztalatot szerezned.
Gyakran ismételt kérdések
Mi az az influencer marketing?
Egyszerűen megfogalmazva az influencer marketing egy olyan folyamat, melyben egy nagy befolyással rendelkező személy segít promotálni vállalkozásodat, vagy azt amit vállalkozásod kínál.
Milyen előnyei vannak az influencer marketingnek?
Számos ponton segítheti üzleti céljaid elérését egy-egy influencer marketing kampány. A teljesség igénye nélkül: segíthet növelni a vásárlások számát, a vásárlások mellett egyéb konverziónövekedést is hozhat, növekedhet a követői bázisod, és a márkaismertséged, megkerülheted vele az algoritmusok korlátait és új máshol is felhasználható tartalmakhoz juthatsz.