Facebook képméretek

Facebook képméretek – Mekkora képet készítsek?

Ebben a cikkben:

A kezdetekben a Facebook üzenőfala egy szöveggel linkekkel és indián nevekkel teli folyam volt, amin képeket igen ritkán, videókat pedig még inkább elvétve láthattunk. Aztán ahogy nőtt a felhasználói bázis, változtak a szokások. Ma már a teljes felület a vizuális elemek körül forog. 

Képek ismerőseid nyaralásairól, kedvenc híroldalad legújabb cikkéről, egy élő videó a legújabb self-help gurutól. Valahogy így néz ki egy átlag feed, igen ritkává vált az, hogy a szöveg mellé ne társuljon kép vagy videó.

Természetesen ezt a Facebooknál is tudják, ezért a platform fejlődésével folyamatos figyelmet kapott a különböző vizuális elemek kiemelése. Kiemelt jelentőségűvé vált a Facebook képméretek megfelelő megválasztása.

Azonban a Facebook nem könnyíti meg a dolgunkat, minden egyes vizuális elem egyedi paraméterekkel rendelkezik és ezek folyamatosan változnak. Nem beszélve a hamarosan érkező teljes redesignról, amit még 2019 tavaszán láthattunk először. 

Ebből a komplexitásból kifolyólag írtam ezt a posztot. Ha olvastad az előző, témában írt cikket, akkor most valószínűleg elkezdtél tartalmat gyártani az új fiókodhoz, így igyekeztem kitérni minden vizuális elemre. Ha pontos felbontásra van szükséged csak kattints egy bekezdésre a tartalomjegyzékben és azonnal láthatod, hogy milyen dimenziókra van szükség. 

A felbontáson kívül van még néhány kritérium amire érdemes odafigyelni, mint például a képeken megjelenített szöveg aránya, vagy a mobil és asztali nézet közötti különbségek, ezeket a cikk bekezdéseiben részletesebben taglalom. 

Most haladjunk sorban és nézzük melyik elemet hogyan érdemes megtervezni.

Facebook profilkép méret

Kezdjük a legfontosabbal. A profilkép kiemelt jelentőségű, mivel a profil neve mellett ez a másik olyan elem, ami szinte mindenhol feltüntetésre kerül. Minden egyes bejegyzésnél, kommentnél, megosztásnál látni fogják, illetve a keresések eredményei közt is látszik.

Korábban négyzet alakú volt a profilkép, manapság azonban a legtöbb helyen kör alakban jeleníti meg a Facebook. Mindegy milyen formájú képet töltesz fel, a feltöltést követően a Facebook kör alakúra vágja. Annyi beleszólásod van a dologba, hogy kiválaszthatod mi kerüljön a körön belülre, így ügyelhetsz arra, hogy a lényeges elemek levágás után is megjelenjenek, illetve, hogy szimmetrikus maradjon a kép.

A minimális felbontás 180 x 180 pixel. A megjelenített méret ettől eltér attól függően, hogy épp hol jelenik meg a fotó (asztali gépen, vagy mobilon, hírfolyamon, vagy profiloldalon). Javaslom, hogy nagyobb méretű (legalább 720 x 720 pixel), részletgazdagabb képet tölts fel, ezek kisebb méretre skálázva is igényesebben fognak kinézni. Arról nem is beszélve, hogy ha valaki rákattint a profilképedre, teljes képernyőn is torzulás nélküli képet láthat.

Facebook profilkép mérete

Facebook borítókép méret

Ez az a nagyméretű kép amely az idővonalad felett helyezkedik el. Már csak a méretéből és központi elhelyezkedéséből kiindulva is sok lehetőséget tartogat.

Javasolt minimum 820 x 312 pixeles képet feltölteni, ami ez alatt van az torzítottan fog megjelenni. Asztali gépen ezen a felbontáson fog megjelenni a borítóképed, mobilon 640 x 360 pixeles méretben. 

Szóval a profilképhez hasonlóan ez az elem is másképp jelenik meg mobilon és asztali gépen, nem tartja meg a méretarányait.

Van egy zóna a képen ami mind mobilon, mind asztali böngészőn mindenképp megjelenik (640 x 360 pixel). Érdemes a borítókép lényegesebb elemeit ide központosítani, például, ha egy csoportképet állítanál be, figyelj rá, hogy minden személy ezen a zónán belül legyen. Feliratnál ugyanígy, fontos hogy ne maradjanak le betűk, vagy egész szavak. 

Facebook borítókép méret

Megosztott képek és linkek méretei

Képek

Alapvető funkció a képek hírfolyamon történő megosztása. Természetesen itt is van optimálisabb megoldás annál, minthogy előzetes mérlegelés nélkül töltögesd a képeket. 

Jelen esetben az ajánlott méret 1200 x 1200 pixel. Ez nyilván egy 1:1 méretarányú képet jelent. Emellett lehetőség van 1080 x 1350 pixel felbontású képek megosztására is.

Én az előre méretarányosan készített grafikai elemek esetén (mint amilyen egy cikk borítóképe) az elem adott méretarányát szoktam alkalmazni. Minden más esetben törekszem 1:1 méretarányú, nagy felbontású kreatívokat alkalmazni, hiszen így tudom a legnagyobb szeletet kihasítani a hírfolyamban rendelkezésre álló helyből.

Gondolj bele, hogy egy 1:1-es arányú kép mennyivel magasabb és mennyivel nagyobb esélye van így arra, hogy megragadja a felhasználó figyelmét.

Linkek

Megjelenésében hasonló az egyszerű képekhez, hiszen mikor egy linket megosztasz, megjelenik a linkelt weboldal előnézeti képe amely egy képre visz kattintáskor, hanem a linkelt weboldalra. 

A cikk végén kitérek rá, hogy hogyan tudod egyszerűen  módosítani egy-egy weblap előnézeti képét. 

Facebook idővonal képméret

Esemény borítóképének mérete

Természetesen az események borítóképe is egyedi felbontással rendelkezik. Javasolt 1336 x 700 pixel felbontású képek használata. A Facebook ajánlata ennél kicsit kisebb, viszont ez a méret mobilon és asztali böngészőn is különösebb gond nélkül alkalmazható. 

Az eseményeken belül megosztott képek jóval kisebbek az idővonalon megjelenő társaiknál, mindössze 470 x 174 pixeles felbontásúak, azonban itt is javasolt a nagyobb méretű képek feltöltése, mivel kattintás után teljes képernyőn jelennek meg.

Facebook esemény kép mérete

Csoportok borítóképének mérete

Mivel a csoportok esetében nincs lehetőség külön profilkép beállítására, így ez az egyetlen olyan kép amit minden csoporttag, vagy látogató azonnal látni fog. Nagyobb, mint a személyes, vagy üzleti profilok borítóképe, így még több hasznos felületet kapunk.

Érdemes nagyobb figyelmet szentelni erre az elemre azért is, mert a felhasználók számára a név és egy rövid leírás mellett ez az egyetlen képi elem ami megjelenik, ha a Facebook felületén belüli linken a csoport neve felé viszik az egerüket. 

A Facebook csoportok borítóképe 1640 x 856 pixel méretű. Fontos, hogy tartsd a méretarányt, mert egyéb esetben a képedet a Facebook levágja.

Facebook képméretek hirdetések esetén

A Facebook elhalmozza különböző formátumaival azokat akik hirdetni szeretnének. Ha még nem hirdettél, akkor is biztosan láttad, hogy mennyire különböző kreatívok jelennek meg mondjuk a hírfolyamban, a jobb oldali oldalsávban, vagy a storyk között. 

Épp a sokszínűség miatt minden egyes hirdetéstípust külön bekezdésben tárgyalok, de előbb nézzük mik azok az általános feltételek amelyeknek minden típus esetében teljesülniük kell.

Univerzális feltételek

Képek esetében az ajánlott fájltípus PNG, vagy JPG. Videók esetében MOV, vagy MP4 kiterjesztés javasolt.

Azok a képek melyek több, mint 20% szöveget tartalmaznak (magán a képen, a kép teljes területéhez viszonyítva) büntetést kapnak. Ez esetenként eltérő. Jelentheti azt, hogy kevesebbszer fog megjelenni a hirdetés, azt is, hogy magasabb lesz a CPC, vagy akár azt is, hogy elutasításra kerül a hirdetés és egyáltalán nem jelenik meg. 

Hírfolyam és Marketplace hirdetések

A legalapvetőbb hirdetési forma, valószínűleg számtalanszor találkoztál már velük. Elég változatos méretarányban jelenhetnek meg, de az ajánlott méretarány téglalap alakú képeket takar.

Az ajánlott méret 1200 x 628 pixel. Minimum 600 pixeles szélességgel és magassággal. 

A méretarány 9:16 és 16:9 között változhat, kivéve ha beillesztesz a szövegbe egy linket, mivel ilyenkor automatikusan 1,91:1 méretarányúvá változik a kép.

Facebook hirdetés képméret

Jobb oldali sávban megjelenő hirdetések

A legrégebbi Facebook hirdetési forma amely asztali gépen a jobb oldali sávban helyezkedik el. Fontos, hogy pontosan használd a javasolt méretet, mert igen igénytelenül néz az ki mikor eltérnek tőle. 

Ajánlott méret 1200 x 628 pixel, míg a minimális méret mindkét irányba 600 pixel. Itt videókkal nem operálhatsz, csak képet tölthetsz fel. 

Carousel hirdetések

Minimum 2, maximum 10 képből álló lapozható formátum. Használhatsz bennük képeket és videókat is. 

Képek esetén Minimum 600 pixel szélesség és magasság. 1:1-es az ajánlott méretarány, minden ettől eltérő formátumot levág a Facebook. Maximum 30MB méretű képek tölthetőek fel.

Videók esetén: Minimum 1080 pixel szélesség és magasság. Maximális feltölthető méret 4GB. Maximum 240 másodperces videót tölthetsz fel, azonban ajánlott ennél jóval rövidebbet alkalmazni. 

Facebook carousel hirdetés

Videó hirdetések

A legfelkapottabb hirdetési forma? Mintha a hirdetéskezelők felébredtek volna téli álmukból, mostanában egyre több videós hirdetést láthatunk a hírfolyamot görgetve. 

Itt a hírfolyamban és video streamben megjelenő videókat taglalom, a story formátumról a következő bekezdésben írok. 

A videó minőségét tekintve töltsd fel a lehető legnagyobb felbontást, mivel a Facebook fogja szabályozni a videó minőségét.  Az ajánlott méretarány 16:9, ez azonban 9:16 arányig változhat. Ajánlott a 16:9-es arányt tartani, mert a Facebook megvághatja őket. 

Maximális méret 4GB lehet. Maximum 240 másodperces videót tölthetsz fel. Itt is ajánlott a rövidebb formátumok használata, in-stream videóknál pl.: 5-15 másodperc javasolt.

+1 Felirat. 

A statisztikák azt mutatják, hogy a legtöbben némítva nézik a Facebook videókat. Ebből következik, hogy ha elkészült a videód érdemes feliratot készítened hozzá. 

Story hirdetések

Itt mind a Facebookon, mind az Instagram felületén megjelenő story-król van szó. Mindkettő azonos dimenziókkal rendelkezik, a teljes kijelzőt kitöltik.

A képek 5 másodpercig, míg a videók 15 másodpercig láthatóak.

Az optimális méretarány 9:16, akárcsak a hagyományos Instagram storyk esetében. A kreatív tetején és alján érdemes 14-15%-nyi helyet kihagyni, mivel ezek a különböző eszközök, különböző felbontásai miatt levágásra kerülhetnek. Ezekre a területekre nem érdemes kiemelt fontosságú tartalmat helyezni.

A méretarányt videók esetében csak 1%-al engedi torzítani a Facebook, szóval itt kiemelten fontos, hogy megfelelő méretben rögzíts.

Képek esetében megengedőbb a platform, itt akár 16:9-es méretarányig is megoszthatunk képeket (másik kérdés, hogy egy ilyen kreatívot érdemes-e storykban megjeleníteni). 

Minimális szélesség mindkét esetben 500px.

Facebook story képméret

Messenger hirdetések

A Facebook Messenger hirdetések meglepő módon a Messenger felületén jelennek meg. Kizárólag alkalmazáson belüli mobilos formátumról beszélünk.

A javasolt felbontás 1200 x 628 pixel, a legkisebb feltölthető szélesség 254 pixel, a legkisebb feltölthető magasság 133 pixel.

16:9 és 9:16-es felbontások között variálhatsz, azonban a Facebook 1,9:1 arányba fogja vágni a képeid.

Facebook Messenger képméret

Instant experiences (Collections és Canvas)

Újabb kizárólag mobilos hirdetési lehetőségek. Sokkal kevésbé gyakoriak, mint az előzőekben említettek, de természetesen ezt is megemlítem. 

Egy kattintásra a teljes képernyőt elfoglaló, interaktív felületekről van szó melyek használatával egyszerre több terméket is megjeleníthetsz, vagy egész kijelzőt elfoglaló interaktív videót jeleníthetsz meg.

Képek esetén javasolt az 1:1-es és 16:9-es méretarány, minimum 600 pixeles szélességgel és magassággal, maximum 30MB-os mérettel.

Videók esetén minimum 1200 x 628 pixel felbontású videót érdemes alkalmazni. Maximum 4GB méretű videó tölthető fel, maximum 120 perc hosszúságban, de érdemes egy percre, vagy az alá szorítani a hosszt.

Open Graph, avagy hogyan változtasd meg a linkek előnézetét

Biztosan előfordult már veled, hogy megosztottál egy linket Facebookon és nem az a kép jelent meg amit szerettél volna, vagy semmi sem jelent meg. Ahhoz, hogy ezt a problémát orvosoljuk meg kell ismernünk az Open Graph-al.

Az Open Graph egy olyan szabvány ami segíti a weboldalad és más online felületek, mint például a Facebook közti integrációt. Néhány megfelelő helyen elhelyezett tag segítségével a Facebook képes olyan adatokat automatikusan átvenni a weboldaladról, mint a megosztott url-hez tartozó előnézeti kép.

Itt többet is olvashatsz a megfelelő paraméterezésről: https://ogp.me/, azonban ha nem szeretnél a technikai megvalósítással bajlódni, használd a Yoast SEO, vagy a Rank Math bővítményeket melyek vizuális felületet biztosítanak az adatok felviteléhez.

Open Graph képek
A Rank Math felületén egyszerűen formálhatod a megosztani kívánt link előnézetét
Tetszett a cikk?
Iratkozz fel hírlevelünkre és olvass még több hasonló tartalmat!

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Kérdésed van? Hozzászólnál? Itt megteheted 👇

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pocket
small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk neked nyújtani.​