Facebook Pixel
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pocket

Mi az a Facebook Pixel? – Minden amit tudni érdemes

Tartalomjegyzék

A Facebook manapság már számtalan eszközt biztosít a hirdetők számára, hogy minél jobban ki tudják aknázni a Facebook hirdetéseiben rejlő lehetőségeket. Van köztük azonban egy, amely nélkül nem érdemes belekezdened a hirdetésbe, ez nem más, mint a Facebook saját követőkódja a Facebook Pixel (magyarul Facebook Képpont).

A Facebook Pixel alapvető fontosságú a hirdetési kampányaidban, hiszen ez az eszköz fog számodra információt szolgáltatni arról, hogy mi történik azt követően, hogy valaki a hirdetésedre kattintott. Gyakorlatilag összegyűjti a weboldalon történő eseményeket és átadja a Facebook számára, majd ezt később könnyen értelmezhető formában láthatod.

Használatával számszerűen láthatod majd, hogy hogyan is teljesít a hirdetésed különböző mutatószámok tekintetében és számos extra lehetőséget is biztosít, melyet a Facebook Képpont telepítése nélkül nem érhetsz el.

Vizsgáljuk meg részletesebben is, hogy mi is a Facebook Pixel és miért érdemes használnod.

Mi is a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel egy rövid kódrészlet, amit a weboldaladba ágyazva nyomon követheted a látogatók viselkedését, majd hozzátársíthatod azt a Facebook profiljukhoz. Extra adatokat gyűjthetsz vele, melyet később a még hatékonyabb hirdetések létrehozására használhatsz.

Így néz ki maga a Facebook Képpont kódja

A fentebb beszúrt képen a Facebook Pixel “Base code”-ot, vagyis az alap kódot láthatod. Ezt a weboldalad minden aloldalán el kell helyezned (ne aggódj ezt később bemutatom, de nem több, mint egy másolás beillesztés).

Ez a kód fogja továbbítani a Facebook hirdetési rendszere felé, hogy a látogató egy aktuális aloldalon járt, de semmi többet. Azonban ennél jóval több információt is kinyerhetünk a Facebook Képpontból.

Itt jönnek képbe az olyan kiegészítő kódrészletek, melyeket “Standard Event”-eknek, vagy “Alapesemények”-nek nevezünk. Ezek használata opcionális, de ha a maximumot akarod kihozni a hirdetéseidből, akkor használatukkal mindenképp meg kell ismerkedned.

Ezek a kódrészletek csak bizonyos aloldalakon és ott is csak bizonyos események megtörténtekor aktiválódnak. Ez konyhanyelven annyit jelent, hogy akkor rögzít a rendszer adatot, ha valaki például rákattint egy gombra, vagy például kitölt egy űrlapot.

Szóval ha valaki megnyitja a weboldalad, akkor csak a base code fut le. Ha ugyanez a felhasználó rákattint a “Kosárba rakom” gombra, akkor az ezt követő kódrészlet rögzíti és átadja a Facebook számára. Ezt követően ezt már a Facebook analitikájában is számszerűsítve láthatod.

Van egy harmadik kódtípus is melyet általában csak a profi felhasználók alkalmaznak, de azért leírom, hogy tudj erről is. Ezek az “Custom conversions“, azaz az “Egyéni Konverziók” nevet viselik.

Ezekkel nagyon speciális események megtörténtét mérhetjük. Példaként egy gyakran alkalmazott felhasználási módot hozok, az érték alapú konverziómérést. Ez azt jelenti, hogy a képpont akkor továbbít extra információt, ha a vásárló kosara elért egy bizonyos összeget.

200+ Ingyenes Marketing Eszköz​​
Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

Standard események

A cikk írásának időpontjában 17 standard esemény rögzíthető a Facebook Pixel használatával. Ezek a következőek:

  • Fizetési adatok megadása: A felhasználó megadja a fizetési adatait.
  • Kosárba helyezés: Termék kosárba helyezése
  • Kívánságlistára vétel: Termék felvétele a kívánságlistára
  • Regisztráció befejezése: Itt céltól függően több kimenetel is előfordulhat, például felhasználói fiók regisztrációja, vagy feliratkozás egy email listára
  • Kapcsolatfelvétel: E-mail küldése, telefonhívás, SMS, Live chat, vagy más kommunikációs eszköz segítségével kapcsolatfelvétel az ügyfél és a vállalkozás közt
  • Termék testreszabása: Termék egy változatának, például szín, vagy méret kiválasztása
  • Adakozás: Pénz adományozása
  • Hely keresése: Üzleted fizikai lokációjának keresése vásárlási céllal
  • Fizetés kezdeményezése: A fizetési folyamat megkezdése
  • Érdeklődő: Valamilyen információ átadása, például email cím megadása, így a felhasználó bekerül a lead-ek közé
  • Vásárlás: Vásárlási folyamat sikeres befejezése
  • Időzítés: Időpont foglalása
  • Keresés: Keresés lefolytatása a weboldaladon
  • Próbaidőszak indítása: Termék vagy szolgáltatás próbaidőszakának elindítása
  • Jelentkezés elküldése: Jelentkezés az általad kínált termékre, vagy szolgáltatásra
  • Feliratkozás: Díjköteles szolgáltatásra, vagy termékre történő előfizetés
  • Tartalom megtekintése: Adott aloldal, vagy tartalom megtekintése

Láthatod, hogy ezekkel a lehetőségekkel szinte mindent lefed a Facebook amire egy hirdetőnek csak szüksége lehet. A legjobb, hogy egyszer kell ezeket a kódokat beágyaznod a weboldaladba és onnantól kezdve folyamatosan áramlik az információ a Facebook hirdetési rendszerébe.

De mire is használható ez a rengeteg adat? A következő bekezdésben nézzük, hogy mi is ennek a gyakorlati haszna.

Miért van szükséged a Facebook Pixelre?

Nézzünk néhány kézzel fogható példát arra, hogy miért érdemes telepítened a Facebook Pixelt a weboldaladra.

1. Alapvető adatok megismerése

Az első hirdetés elkészítése után a Facebook analitikájára tekintve láthatsz majd néhány mérőszámot, mint például a kattintások, lájkok, vagy a hozzászólások száma. Viszont olyan lényeges adatokat nem fogsz megkapni, mint hogy hányan tették a terméket a kosárba, hányan iratkoztak fel, vagy hogy mennyien vásároltak és milyen értékben.

Ahhoz, hogy végig tudd követni a vásárlási folyamatot egy megfelelően telepített és konfigurált Facebook Pixelre lesz szükséged.

2. Facebook retargeting

A Facebook képpont használatával nagyon könnyedén megcélozhatod azokat, akik már a weboldaladon jártak. Sőt, rengeteg változó alapján szűrheted is őket, így bizonyos oldalak látogatóit, vagy bizonyos eseményeket végrehajtó felhasználókat is célozhatod.

3. Dinamikus hirdetések

Ha webshopod van, akkor ennek a funkciónak nagy hasznát fogod venni. A retargeting hirdetések készítése igazán komplikálttá válhat, ha sok különböző terméket árulsz. Minden hirdetés esetén egyesével beállítani a feltételeket rengeteg időt emészthet fel.

Ebben lesz segítségedre a Facebook dinamikus hirdetési lehetősége. A katalógusodba feltöltött termékek felhasználásával automatikusan hirdetéseket generál a rendszer, a Facebook Pixel által átadott adatokat felhasználva.

Gyakorlatilag automatikusan készíthetsz hirdetéseket, azok számára akik már a weboldaladon jártak.

4. Egyéni és hasonmás közönségek létrehozása

Nem csak automatikusan készíthetsz hirdetéseket, hanem manuálisan is előállíthatsz célcsoportokat a Pixelből érkező adatok felhasználásával.

A legrészletesebb szűrési módokat használhatod fel, ahhoz hogy megalkosd a tökéletes célcsoportot a hirdetéseid számára.

Másik nagy potenciált rejtő lehetőség a a hasonmás közönségek létrehozása. Ezek olyan célközönségek, melyeket a Facebook hirdetési rendszere automatikusan generál, megadott változók alapján.

Gyakorlatilag egy már létező célcsoporthoz hasonló emberekből álló csoportot hoz létre. Így olyan emberekre találhatsz, akik hasonló jellemzőkkel rendelkeznek, mint a forrásként megadott.

5. Optimalizálás konverziós eseményekre

A Facebook Pixel használatával a hirdetéseket nem csak az alapesetben is elérhető forgalom, kattintás, vagy videómegtekintés lehetőségekre optimalizálhatod, hanem konverziókra is.

Hogy ez mit is jelent? A Facebook tudni fogja, hogy kik azok akik végrehajtották az általad kijelölt célt a weboldalon. Ebből következően pontosabban határozhatja meg a célzott felhasználókat és pontosabban optimalizálhatja a hirdetéseid megjelenítését.

6. Értékesítési tölcsér elemzés

Mivel a Facebook Pixel a vásárlási folyamat minden lépését átláthatóvá teszi, így könnyedén elemezheted az értékesítési tölcsér teljesítményét. Átláthatod, hogy hol akad meg a folyamat, hol esnek ki a funnelből a felhasználók, vagy hogy mely elemekből lehet még többet kihozni.

Hol találod a Facebook Pixelt?

Most, hogy tudjuk miért érdemes Facebook Képpontot használnod, nézzük hogyan készítheted el a sajátodat.

Jelentkezz be a Facebook Hirdetéskezelő fiókodba. Ezt követően nyisd meg a menüt és válaszd ki az “Eseménykezelő” menőpontot. A későbbiekben itt fogod megtalálni a Facebook Képpontodat.

A Vállalkozáskezelő főmenüje

Így telepítheted a Facebook Pixelt

Ha ez megvan, akkor haladjunk tovább az első Facebook Pixeled elkészítésével. Egy viszonylag üres felületet láthatsz magad előtt. Itt könnyen megtalálhatod az “Adatforrás csatlakoztatása” gombot. Kattints rá.

Kattints a gombra a Pixel hozzáadásához

Ha ez is megvan, akkor egy felugró ablakot kell magad előtt látnod. Itt három lehetőség áll előtted: “Web”, “Alkalmazás” és “Offline”. Válaszd a “Web” lehetőséget.

Válaszd a “Web” lehetőséget

Ezt követően újabb felugró ablak fogad, itt válaszd a “Facebook-képpont” lehetőséget.

Válaszd a “Facebook-képpont” lehetőséget

A következő felületen meg kell adnod a Facebook Pixeled nevét. Érdemes egyedi, könnyen beazonosítható nevet adnod, amit azonnal hozzá tudsz társítani adott weboldalhoz, vagy vállalkozáshoz.

Az alsó mezőbe beírva a weboldalad címét a Facebook ellenőrzi, hogy van-e valamilyen integrációs lehetőség a weboldaladon, ami megkönnyítheti a telepítést.

Ez nem kötelező, de hasznos lehet ha nem tudod milyen technológiák állnak a weboldalad mögött. Ha valamilyen népszerűbb platformra épül a site, mint a WordPress, Shopify, Magento, vagy van telepített Google címkekezelőd, akkor egyszerű dolgod lesz. Ellenkező esetben sem bonyolult a telepítés, de ott manuálisan kell bemásolnod a Pixel kódját.

Ha ezzel a lépéssel is megvagy, akkor alapvetően két lehetőséget biztosít a Facebook a telepítésre.

Az egyik a korábban említett manuális telepítés, ilyenkor neked, vagy a fejlesztődnek egyesével kell bemásolnia a pixel kódját a weboldal kódjába. Erre a legritkább esetben lesz szükség, ugyanis a Facebook felajánl egy másik lehetőséget is.

A másik opció egy partnerintegráció használata. Érdemes végigböngészned a listát, hiszen elég valószínű, hogy egy általad már használt szoftverrel kompatibilis az integrációs felület, így néhány kattintással telepítheted a Facebook Pixelt.

Mivel minden integráció más opciókkal rendelkezik így nem megyek végig rajtuk. Van amelyik opciónál csak be kell másolnod egy sor kódot a megfelelő helyre, másnál engedélyt kell adnod a felületek összekapcsolására. Minden esetben a leírtakat kell követned lépésről lépésre.

Két módszer van amit gyakran alkalmazok és be szeretnék még mutatni neked. Az egyik a Google Tag Managerrel történő telepítés, a másik pedig egy közkedvelt WordPress bővítmény, a Pixel Caffeine használatával.

Telepítés Google Tag Manager (Címkekezelő) segítségével

A Google Tag Manager egy nagyon hasznos alkalmazás. Segítségével szinte bármilyen kódot beilleszthetsz a weboldaladba anélkül, hogy ahhoz fejlesztő segítségére lenne szükséged. Ennek előfeltétele, hogy Te, vagy a weboldalad fejlesztője elhelyezze a Google Címkekezelő kódját a weboldalad kódjában. Innentől kezdve a tiéd az irányítás.

A telepítéshez nem kell mást tenned, mint bejelentkezned a Google Tag Managerbe. Ezt követően kiválasztanod a fiókodat.

A Tag Manager felülete

A bal oldali menüben kiválasztanod a “Tags”, vagy “Címkék” fület. Ezen belül az “Új” gombra kattintani.

A címke konfigurációján belül az “Egyéni HTML” lehetőséget választani. Ezután pedig bemásolni a Facebook-tól kapott kódot.

Válaszd a HTML címkét

Ha ez megvan akkor az alatta található mezőre kattintva megadhatod, hogy mely oldalakon legyen aktív a követőkód. Itt az “Összes oldal” lehetőséget kell választanod az Oldalmegtekintés lehetőségen belül.

Így néz ki a minden oldalon aktiválódó Base Code, nincs más dolgod, mint publikálni

Ha ez megvan nincs más dolgod, mint elmenteni a változtatásokat és élesíteni a Címkekezelő legújabb verzióját.

Telepítés Pixel Caffeine segítségével

Ha WordPress alapú weboldalad van, akkor egész sok lehetőség közül választhatsz.

Használhatod a fentebb említett partnerintegrációt. Elég valószínű, hogy az általad használd témába beilleszthető a Facebook Pixel kódja egy egyszerű másolás, beillesztéssel. De van még egy opciónk, amivel a standard eseményeket is könnyen beállíthatod.

Ez nem más, mint egy Facebook Pixel menedzselésére kihegyezett bővítmény alkalmazása. Ilyen többek közt a PixelYourSite, vagy az AdEspresso által fejlesztett Pixel Caffeine. Most ez utóbbi működését fogjuk röviden átfutni.

Első lépésként keress rá a bővítmény nevére a plugin könyvtárban. Ha ez megvan, akkor telepítsd és kapcsold be a bővítményt.

Keress rá a bővítmény nevére

Ezt követően navigálj a bővítmény aloldalára a WordPress admin felületén belül és keresd meg a “General Settings” fület.

Adj hozzáférést a Facebook profilodhoz, válaszd ki a pixelt és már kész is vagy.

A címkekezelőben kevésbé gyakorlottaknak szoktam ajánlani ezt a bővítményt, mert a könnyű telepítés mellett a standard eseményeket is gyorsan beállíthatod.

Ha WooCommerce alapú webáruházad van, akkor a “General Settings” fül alatt található kapcsolóval bármiféle kódolás nélkül rögzítheted és átadhatod a Facebook számára az ott történt eseményeket.

A “Conversions/Events” fül alatt egyedi konverziókat állíthatsz be, míg a “Custom Audiences” alatt egyéni célcsoportokat készíthetsz.

A Facebook Pixel működésének ellenőrzése

Most, hogy megvagyunk a telepítéssel, nézzük meg, hogy mindent jól csináltunk-e.

Két nagyon hasznos eszköz lesz ebben segítségünkre. Az egyik a Google Chrome böngészőhöz elérhető Pixel Helper nevű bővítmény, a másik pedig az eseménykezelő beépített tesztelő eszköze.

Kezdjük a Pixel Helper bővítménnyel. Nagyon egyszerű bővítmény. Telepítést követően a böngésződben a bővítmény ikonján azonnal megjelenik, ha az adott weboldalon Facebook Pixel van elhelyezve. Ezt a bal sarokban található kis szám jelzi számunkra.

A Pixel Helper felülete

Ha rákattintasz az ikonra, akkor részletesebb információkat kaphatsz az elhelyezett Facebook Képpontról. Többek közt láthatod a rögzített eseményeket.

A másik tesztelési lehetőséghez a korábban már megnyitott Eseménykezelő aloldalt kell megnyitnod a Facebook hirdetéskezelőjén belül. Itt válaszd ki a korábban elkészített Facebook Pixelt.

Böngészőesemények tesztelése

A fenti menüsorban válaszd az “Események tesztelése” fület, majd bal alul a “Böngészőesemények tesztelése” dobozba írd be a weboldalad url címét.

Ezután a felület átalakul és tesztelheted, hogy működik-e a Pixel, valamint hogy milyen eseményeket ad át.

Itt láthatod listázva a rögzített eseményeket

Konklúzió

Ha komolyan gondolod, hogy a Facebook felületein fogsz hirdetni, akkor a Facebook Pixel alkalmazása nélkül nincs is értelme belevágnod, hiszen használata nélkül minden lényeges adat láthatatlan marad.

Láthatod, hogy a telepítését már a lehető legjobban megkönnyíti a rengeteg integrációs lehetőség. Egy átlag weboldal esetén standard események beállításával együtt sincs 30 percnél többre szükség.

Telepítés után nem sokkal már láthatod befolyni az adatokat, így neki is láthatsz az egyedi célcsoportok, a retargetálás és speciális hirdetési megoldás kiaknázásához.

Tetszett a cikk?
Iratkozz fel hírlevelünkre és olvass még több hasonló tartalmat!

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel egy rövid kódrészlet, amit a weboldaladba ágyazva nyomon követheted a látogatók viselkedését, majd hozzátársíthatod azt a Facebook profiljukhoz. Extra adatokat gyűjthetsz vele, melyet később a még hatékonyabb hirdetések létrehozására használhatsz.

Miért van szükséged a Facebook Pixelre?

Alapvető analitikai információkat gyűjthetsz be, melyekkel mérheted kampányaid teljesítményét. Egyedi célcsoportokat készíthetsz a használatával, továbbá retargetálhatod a látogatóid.

Hol található a Facebook Pixel?

A Facebook vállalkozáskezelő fiókodban az Eseménykezelő menüpontban találhatod meg.

Szűcs Máté

Szűcs Máté

Szia. Szűcs Máté vagyok, a Features.hu alapítója. Már lassan tíz éve foglalkozom online marketinggel, ezalatt megfordultam ügynökségeknél, kis-, és középvállalkozásoknál és startupnál is. A tapasztalataimra alapozva indítottam el a Features.hu-t 2018-ban, először csak blogként, majd ügynökségi formában is. Az itt megjelent bejegyzéseimmel szeretnék segíteni abban, hogy közelebb kerülj üzleti céljaid megvalósításához.
Szűcs Máté

Szűcs Máté

Szia. Szűcs Máté vagyok, a Features.hu alapítója. Már lassan tíz éve foglalkozom online marketinggel, ezalatt megfordultam ügynökségeknél, kis-, és középvállalkozásoknál és startupnál is. A tapasztalataimra alapozva indítottam el a Features.hu-t 2018-ban, először csak blogként, majd ügynökségi formában is. Az itt megjelent bejegyzéseimmel szeretnék segíteni abban, hogy közelebb kerülj üzleti céljaid megvalósításához.
Kérdésed van? Hozzászólnál? Itt megteheted.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

Elküldhetem a következő cikkemet?
Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj új bejegyzéseinkről elsőként

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk nyújtani