Magyarországon is egyre nagyobb szerepet kap a keresőoptimalizálás, mint marketing eszköz. Egyre több és több piaci szegmens szereplői próbálnak „ingyenes” forgalomra szert tenni a Google találati listájából.
Egy-egy nagyobb volumennel rendelkező kifejezés esetén egy első, vagy második hely havi több száz, vagy több ezer új látogatót eredményezhet. És ezt egyre többen ismerik fel.
Ahhoz hogy egy-egy ilyen pozíciót megszerezz, megfelelően optimalizált weboldalra, magas minőségű tartalomra és a weboldaladra mutató releváns linkekre lesz szükséged. Ez így leírva nem tűnhet bonyolultnak, de egy rendkívül időigényes és széles körű tudást igénylő területről van szó. Ezeket a kategóriákat öleli fel a SEO, avagy keresőoptimalizálás témaköre.
A keresőoptimalizálás egyik leghatékonyabb formája az úgynevezett havidíjas keresőoptimalizálás. Ahogy a neve is mondja, fix havidíjért cserébe biztosítja az adott szolgáltató az előzetesen felvázolt SEO-hoz kapcsolódó feladatokat magas szintű megvalósítását.
Én úgy gondolom, hogy a havidíjas keresőoptimalizálás a legjobb megoldás a legtöbb olyan vállalkozás számára, ahol már felismerték a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket, de nincs kapacitásuk, vagy belső szaktudásuk a megvalósításhoz.
Azonban számos tényezőt érdemes figyelembe venni, mielőtt kiszervezzük a feladatokat egy SEO szakértőnek, vagy ügynökségnek. Ebben a bejegyzésben ezeket ismerheted meg.
Mi az a keresőoptimalizálás?
Mielőtt elmélyednénk a témában érdemes néhány szót szólni a keresőoptimalizálás egészéről, ugyanis ahogy írtam egy elég komplex témáról van szó.
Keresőoptimalizálás alatt egy olyan folyamatot értünk, melynek során a weboldalunkat azzal a céllal fejlesztjük, hogy minél magasabb pozíciókat érjen el a számunkra releváns keresési találatok közt.
Tehát egyszerűen megfogalmazva minden lehetséges eszközt kihasználunk, hogy minél több releváns keresés esetén megjelenjünk, minél magasabb pozíciókat elfoglalva a találatok közt.
Mit jelent a havidíjas keresőoptimalizálás?
A havidíjas keresőoptimalizálás a SEO egy olyan formája, melyben jellemzően fix összegért egy SEO szakember elvégzi a korábban felvázolt feladatokat. Tehát egy hosszútávú, nem alkalmi együttműködésről van szó.
Az egyszeri, vagy rövidtávú keresőoptimalizálás jellemzően olyan piacokon működő koncepció ahol rendkívül alacsony a verseny. Ilyenből pedig egyre kevesebb van.
Havidíjas keresőoptimalizálással biztosíthatod, hogy a weboldalad technikai téren mindig magas teljesítményt nyújt, Folyamatosan új tartalmak kerülnek fel rá és folyamatosan nő az autoritása.
Miért előnyös a havidíjas keresőoptimalizálás?
Számos előny szól a havidíjas együttműködés mellett, nézzük a legfontosabbakat.
Kiszámítható költségek: Az egyik legnagyobb előny az anyagiakat tekintve mutatkozik meg. Havidíjas együttműködés során tervezhetővé válnak a kiadások. Némi mozgástér ugyan van a legtöbb szerződésben, tehát lefelé és felfelé is módosulhatnak minimálisan a havi költségek, de átlagot tekintve ugyanakkora kiadást fog jelenti egy ilyen szolgáltatás.
Konstans növekedés: Megfelelő szakértőt, vagy szakértői csapatot választva borítékolható a weboldalad növekvő teljesítménye. Tehát optimális esetben néhány hónap elteltét követően egyre nagyobb organikus forgalmat fog generálni a havidíjas keresőoptimalizálás.
Számszerűsíthető a weboldal organikus teljesítménye: A havidíjas keresőoptimalizáláshoz valós idejű analitika és rendszeres riportolás társul, így mindig naprakész leszel a weboldalad teljesítményével kapcsolatban. És akár te is ellenőrizheted az analitikai eszközök áttekintésével.
Mindig lesz kitől kérdezni: Ha kérdésed merülne fel a szolgáltatással, vagy általánosságban a SEO-val kapcsolatban, akkor lesz kit keresni a kérdéseiddel. A legtöbb szerződés ugyanis tartalmaz havi néhány órányi konzultációt.
Más marketing csatornák teljesítménye is növekszik: Több területen is segíthet a SEO. Többek közt az új látogatókat megcélozhatod a hirdetéseiddel, a javuló technikai teljesítményű weblap képes lehet kisebb visszafordulási arányt produkálni, de az email adatbázisod növekedésére is jó hatással lesz a növekvő forgalom.
Milyen területeken segíthet a havidíjas keresőoptimalizálás?
A havidíjas keresőoptimalizálás csomagok jellemzően egyedi igények alapján kerülnek összeállításra. Azonban az általánosságban elmondható, hogy ha egy generalista, tehát nem a SEO csak egy szűk területére fókuszáló szakértővel dolgozol, akkor a legtöbb keresőoptimalizálást érintő területen segítségedre lelhet.
Tehát a SEO mind a három fő kategóriáját felöleli egy ilyen szolgáltatás:
Technikai keresőoptimalizálás: A weboldal mögöttes technikai jellemzőit, felépítését, infrastruktúráját foglalja magában.
On-page keresőoptimalizálás: Leginkább a tartalom minőségét, testreszabottságát, optimalizáltságát jelenti.
Off-page keresőoptimalizálás: Minden a weboldalon kívüli elemet tartalmaz, leggyakrabban az oldalra mutató linkeket soroljuk ide.
Bontsuk ki ezeket egy kicsit részletesebben.
Technikai optimalizálás
Technikai optimalizálás során a SEO szakértők javaslatokat fogalmaznak meg melyeket átadnak a weboldal fejlesztőinek. Ezen javaslatok a weboldal sebességének, struktúrájának és felhasználói élményének fokozására irányulnak.
Többek közt ide soroljuk a reszponzivitás meglétét, az SSL tanúsítványt, a könnyű feldolgozhatóságot, vagy az általános Google által támasztott irányelveknek való megfelelőséget.
Tartalomfejlesztés
Az on-site SEO legnagyobb részét az új tartalmak készítése és a meglévő tartalmak fejlesztése teszi ki. A korábban begyűjtött adatokra alapozva megkezdődik az egy-egy kifejezést célzó új tartalmak előállítása.
Emellett fontos a már meglévő és rangsoroló tartalmak támogatása és fejlesztése.
Linképítés
Weboldalunk autoritását, egy-egy témában releváns szakértelmét leginkább úgy tudjuk bizonyítani a Google és más keresők számára, hogy a websitera mutató linkeket szerzünk más, releváns weboldalakról.
Nem mindegy azonban, hogy honnan és milyen jellegű linkek, milyen kontextusban és milyen gyakorisággal érkeznek.
SEO auditálás
A havidíjas keresőoptimalizálási projekt indulásakor az első teendők egyike a weboldal részletes átvilágítása. Tehát megvizsgáljuk az aktuális teljesítményt, feltárjuk a hibákat, megismerjük magát a vállalkozást és a teljes mögöttes infrastruktúrát.
Az audit során kinyert adatokra fogunk alapozni a későbbiek során.
SEO stratégia
A begyűjtött adatok alapján fel kell vázolnunk, hogy milyen tevékenységeket kell elvégeznünk az organikus forgalom növekedése érdekében. A SEO stratégia tartalmazza az ezzel kapcsolatos legfontosabb adatokat, tehát a teendőket, azok időzítését, a feladatok felelőseit és a büdzsét is.
Kulcsszókutatás
Ez is egy olyan alapvető feladat amit érdemes külön említeni. Kulcsszókutatás során a legfontosabb feladatunk, hogy megtaláljuk azokat a releváns kifejezéseket és kulcsszavakat melyekre magas pozíciót szerezve releváns forgalmat terelhetünk a weboldalunkra.
Mikor várhatok eredményeket?
Jellemzően attól függ, hogy mennyire komplex szolgáltatásra fizettünk elő és hogy egy teljesen új weboldalról van-e szó.
Értelemszerűen minél széleskörűbb a szolgáltatás, annál valószínűbb, hogy javulást láthatunk. Például ha több bejegyzés létrehozása, vagy széleskörűbb linképítés tartozik a csomagba, akkor jóval gyorsabban bukkanhatunk fel a találati listán, mint abban az esetben, ha ezek nem adottak.
A másik fontos tényező, hogy egy már valamekkora erőforrással rendelkező weboldalról beszélünk-e vagy. Erőforrás alatt azt értem, hogy vannak-e bejegyzések az oldalon, megjelenik-e valamilyen kifejezésre a találatok közt, optimalizálva van-e technikailag, vagy mutatnak-e rá hivatkozások.
Sorolhatnám még a tényezőket, de a lényeg, hogy egy ilyen weboldallal gyorsabban lehet eredményeket elérni, mint egy teljesen új weblappal.
Alapvetően 1-2 hónap alatt már számszerűsíthető eredmények mutathatóak fel a legtöbb website esetén, viszont nagyobb horderejű változást jellemzően 3-6 hónapos időtávban lehet elérni.
Tehát ne várjunk azonnal hatalmas változásokat az organikus forgalmat tekintve, ha SEO-ra alapozunk, akkor mindig hosszabb távú megtérülésre kell számítani.
Havidíjas SEO – Végszó
Ha keresőoptimalizálás segítségével szeretnél forgalmat szerezni, akkor a havidíjas konstrukció lehet a legjobb megoldás. Egyszeri és óradíjas megoldásokkal szemben szinte garantálható a teljesítménynövekedés, valamint jóval kiszámíthatóbb költségekkel jár. Nem mellesleg egy olyan üzleti partnert kapsz magad mellé, aki segít megválaszolni a SEO-val kapcsolatos kérdéseidet.
Mi az a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás, vagy SEO egy olyan komplex folyamat, melynek célja, hogy minél nagyobb mértékű releváns forgalmat szerezzünk a Google és más keresők találati listáiból.
Miért jó megoldás a havidíjas SEO?
A havidíjas keresőoptimalizálás során egy havi fix összegért cserébe kiszervezheted a SEO területét érintő feladatokat egy szakértő számára. Tehát lesz egy, vagy akár több dedikált személy aki csak azon dolgoznak, hogy minél nagyobb mennyiségű forgalmat szerezzenek neked, ezzel támogatva az üzleti céljaid megvalósulását. Ezzel nem csak a költségeid lesznek kiszámíthatóak, de folyamatos támogatás is kapsz, valamint konstans növekedésre számíthatsz organikus forgalom terén.