weboldal készítés árak

Weboldal készítés árak 2020-ban

Ebben a cikkben:

Mikor valaki felteszi a “Mennyibe kerül egy weboldal?” kérdést, szinte mindig a ház, vagy autó vásárlás példájával szoktam élni. Mennyibe kerül egy ház? Mennyibe kerül egy autó? A válasz természetesen rengeteg dologtól függ. Ki a kérdező és milyen preferenciákkal rendelkezik? Kitől és hol akar vásárolni? Ugyanez érvényes a weboldal készítés árakat tekintve is.

Teljesen eltérő árajánlatot fogsz kapni egy néhány oldalas céges bemutatkozó oldalra, mint egy komplex weboldalra. Ugyanígy más ajánlatot fogsz kapni, ha egy kezdő, egyedül dolgozó fejlesztőt bízol meg, mintha egy számtalan projekttel rendelkező ügynökségre esik a választásod.

Úgy gondoltam, hogy a témakör megér egy komolyabb cikket, mert rengeteg tévhit kering az amúgy is sok tényezőtől függő témával kapcsolatban. De kezdjük az elején. Mennyibe is kerül ma Magyarországon egy weboldal?

weboldal készítés árak

Weboldal készítés árak, avagy mennyibe is kerül egy weboldal?

Ahhoz, hogy egy általános képet kapjuk a hazai árakról némi kutatást kellett végeznem. 2020 augusztusában vizsgáltam az első száz Google találatot “weboldal készítés” kulcsszóra, természetesen a hirdetéseket nem vizsgáltam.

Ahogy az várható volt, elég kaotikus kép rajzolódott ki.

A weboldal készítő cégek 78%-a nem tüntetett fel árat a weboldalán, a másik 22%-ba azokat is beleszámoltam, akik ingyenes weboldal készítést kínálnak. Tovább árnyalja a képet, hogy ahol megjelenítették az irányadó weboldal készítés árakat, ott jellemzően több csomag közül lehet választani, valamint a legtöbbször ezek a csomagok variálhatóak.

Ha az ingyenes megoldásokat nem veszem figyelembe a legolcsóbb ajánlat 89.000 forint volt, míg a legdrágább közel másfél millió forint. A több, mint 15-szörös különbség még számomra is meglepő volt.

Ebből butaság lenne bármiféle átlagot, vagy mediánt kalkulálni. Egyszerűen akkorák a különbségek, hogy több száz oldal elemzése után sem lehetne konkrétat mondani.

De természetesen van magyarázat erre a hatalmas különbségre. A következőekben ezekre fogok rávilágítani. Figyelem, nem lesz egyszerűen emészthető a rengeteg befolyásoló tényező, de a cikk végére már látni fogod, hogy mi indokolja ezeket az eltéréseket és, hogy hogyan kalkulálják ki az áraikat a különböző szolgáltatók.

Miért ennyi eltérőek a weboldal készítés árai?

Mint írtam rengeteg tényező játszik közre az árak alakulásában, de van köztük egy, ami jobban befolyásolja a végső árat, mint az összes többi. Ez pedig nem más, mint maga a weboldalt készítő partner. Ennek az egyetlen tényezőnek köszönhetjük a piac polarizáltságát és ezt a hatalmas árkülönbséget.

Mivel egy olyan piacról beszélünk ahol nagy és folyamatos igény van a kínált szolgáltatások iránt, borítékolható, hogy rengetegen fognak szolgáltatni. Ezzel nincs os probléma. A baj ott kezdődik, hogy rendkívül alacsony a belépési küszöb és teljesen más kategóriában mozgó cégek versenyeznek ugyanazokért az ügyfelekért. Kicsit olyan, mintha egy megye hármas és egy Európa ligában szereplő csapatot hasonlítanánk össze, azzal különbséggel hogy itt a csapatok ugyanabban a ligában fociznak.

Ma már rengeteg oktatóvideó, kurzus, képzés áll rendelkezésre, ahhoz hogy valaki megtanuljon összekattintani egy alap weblapot. Az összekattintani szót szó szerint kell érteni, mert jellemzően olyan játékosaink is vannak, akik nulla programozói, vagy informatikai tudással állnak neki, határtalan önbizalommal kínálni a szolgáltatásaikat. A probléma akkor van, ha valami balul sül el, olyan kérést intéznek felé amit képtelen megoldani, vagy hogy hosszútávon ezek az egyszemélyes cégek valahogy mindig köddé válnak, de erről majd később.

Szóval az egyik oldalon vannak az egyszemélyes vállalkozások, vállalkozók akik jó esetben nem egy oktatókurzus után vették a bátorságot a piacralépéshez. Félreértés ne essék, nagyon sok jó szakember van az egyszemélyes vállalkozások mögött is (én is így kezdtem évekkel ezelőtt), de a rengeteg kontár miatt ez a réteg sajnos nagyon felhígult és nehéz megbízható fejlesztőt választani.

A másik oldal a sokszemélyes ügynökségeké, ezt is kétfelé lehet bontani. Vannak azok, akiknek már van egy bejáratott, reális kalkulációs módszere és valós piaci áron dolgoznak. Emellett pedig megtalálhatjuk a jellemzően extrém presztizsű ügynökségeket akiktől egy hasonlóan extrém árajánlatot fogsz kapni. Viszont velük ritkábban fogsz találkozni, mert ritkán dolgoznak a kkv szektornak.

Láthatod, hogy elég nagy szakadék van a két oldal között, melynek a közepén a jól teljesítő egy-két fős vállalkozások és a kkv-kat szívesen kiszolgáló ügynökségek állnak. Valahogy így van ez ha a dolog monetáris oldalát nézzük is. Ezek a szolgáltatók jellemzően rendelkeznek elég tapasztalattal, hogy korrekt árajánlatot tudjanak kiadni. Hogy hogyan tudsz rátalálni ezekre a szolgáltatókra a weboldal készítő vállalkozások tengerében? Írtam egy cikket, amiben támpontokat nyújtok a megfelelő döntés meghozatalához. Itt találod.

De most nézzük részletesen lebontva, hogy milyen elemek határozzák meg a weboldal árát.

weboldal költségek

Mit foglal magában a weboldal készítés ára?

Rengeteg kisebb-nagyobb elemből tevődik össze a weboldalak árképzése. Kezdjük a leginkább befolyásoló tényezőkkel.

A weboldal készítő ügynökség nagysága

Minél nagyobb egy weboldal készítő cég és minél több alkalmazottal dolgoznak, annál nagyobbak a felmerülő költségek. Ez szerintem tiszta sor. Egyértelmű, hogy többe fog kerülni egy weboldal, ha 2 fejlesztő, egy grafikus, egy szövegíró és egy marketinges is dolgozik a minél jobb eredményen, mintha egy minden az egyben fejlesztő készíti azt el. A nagyobb szervezet több fixköltséggel is jár, azt hiszem ezt sem kell megmagyaráznom.

Épp ezért van az, hogy a legnagyobb ügynökségek tényleg csak enterprise szinten dolgoznak, mert a kis ügyfelekkel egyszerűen nem éri meg foglalkozniuk.

A weboldal készítő cég presztízse és tapasztalata

Röviden összefoglalva minél nagyobb nevekkel dolgozott együtt a vállalkozás, annál inkább borítékolható egy magasabb ár.

Ha egy fejlesztő cég elég ideig képes talpon maradni és növekedni, az a legtöbb esetben magával vonzza a folyamatosan növekvő reputációt. Ha képes megfelelő minőségű munkát átadni egy-egy multinak, vagy nagyvállalkozásnak egy komolyabb órabérért, akkor ezt a minőségű munkát más ügyfelek esetében sem fogja jóval kevesebbért elvégezni.

Amit itt megjegyeznék, hogy a referenciákat mindig fenntartásokkal kell kezelni. Nézz utána, hogy mit is tud felmutatni a weboldal készítő cég egy-egy referencia említésénél. Ezen a téren sajnos gyakori a trükközés.

A weboldal típusa

A kevésbé megfogható ügynökségi költségek után nézzük a weboldal tulajdonságait és azt, hogy ezek hogyan befolyásolják az weboldal készítés árakat.

Hatalmas a különbség a weboldalak típusai között, hiszen egészen más kategóriákról van szó, mint ráfordítandó idő mennyiségében, mind funkciók tekintetében.

Egy néhány oldalas, egyszerű bemutatkozó oldal elkészítése töredéke egy webshop összerakásának, mind időben, mind árban. Ez egyértelműnek tűnhet a legtöbb olvasó számára. Azért kell mégis megemlítenem, mert az ügyfelek nem tudják mindig, hogy pontosan milyen funkciókra van szükségük. Így például meglepetésként éri őket az, ha például ők csak két terméket szeretnének forgalmazni mégis egy nagyobb árajánlatot kapnak. Ez azért lehetséges, mert a termékek számától függetlenül teljes webshop funkcionalitással kell ellátni az oldalt. Hiába beszélünk ilyenkor csak néhány aloldal elkészítéséről, ha a mögöttes infrastruktúra felépítése magas tudást és viszonylag sok munkaórát igényel.

A mögöttes infrastruktúra típusa

Talán ezt a tényezőt a legnehezebb kézzel foghatóvá tenni. A megértéséhez a weboldal mögé kell tekintenünk.

Magyarországon általában két megoldás egyikét használják a weboldal készítő cégek. Egyedi fejlesztést készítenek, vagy tartalomkezelő rendszerre alapozzák a weboldalt.

Egyedi fejlesztés során szinte a nulláról építik fel a weboldalad. A keretrendszerek használata itt is bevett gyakorlat, de egy teljesen egyedülálló kódbázis áll az oldalad mögött. Ez egy rendkívül időigényes és nagy szakértelmet, valamint a legtöbb esetben különböző szakértelemmel rendelkező fejlesztőket igénylő feladat. Ebből következik, hogy jóval drágább, mint a tartalomkezelő rendszerek használata.

Akkor fogsz találkozni ezzel a megoldással, ha nagyobb büdzsével rendelkezel a fejlesztésre fordítható összeg, a későbbi karbantartás és üzemeltetés tekintetében is. Vagy, ha olyan specifikus igényed van, amit már nem érdemes tartalomkezelő rendszerrel megvalósítani.

A legtöbb ügynökség tartalomkezelő rendszerre épülő weboldalt fog számodra kínálni. Ez árban és felhasználóbarátság tekintetében is egy jóval kedvezőbb megoldás.

Itt egy alapvető funkciókkal már felvértezett infrastruktúrát alapként használva alakítják ki igényeid szerint a weboldalt. Talán ismerősen cseng a WordPress, vagy a Magento neve, ezek is tartalomkezelő rendszerek.

Sablon, vagy egyedi dizájn?

Akár egyedi fejlesztésről, akár tartalomkezelőről beszélünk nagyban meghatározza az árakat az, hogy egy már részben, vagy teljesen elkészített sablon dizájnt választasz, vagy egyedi megjelenést szeretnél-e.

Egyértelműen kevesebb munka van azzal, ha csak minimális, vagy igen kevés változtatást igényel az előre elkészített téma. A hátulütője viszont az, hogy könnyen szembejöhet veled a neten ugyanaz a dizájn. Emellett a legtöbbször korlátozott funkcionalitást kapsz és egy egyébként nagyon merev, csak nehezen szerkeszthető felületet.

Ezzel szemben az egyedi dizájn több munkát igényel, de nulla megkötéssel kell számolnod.

A fejlesztési folyamat lépései

Egy másik bejegyzésemben, már részletesen kifejtettem, hogy hogyan is zajlik a weboldal készítés folyamata onnantól, hogy felveszed a kiszemelt ügynökséggel a kapcsolatot, egészen odáig, hogy kulcsrakészen megkapod az oldalt.

A következő lépések követik egymást: kapcsolatfelvétel, konzultáció, árajánlat, szerződéskötés, tervezés, dizájn, tartalomkészítés, fejlesztés, tesztelés, élesítés, karbantartás.

A fejlesztés a tervezéssel kezdődik és az élesítéssel fejeződik be. Ha a folyamat bármely részére az átlagosnál kevesebb idő is elegendő, akkor bizony kevesebb óradíjat kell fizetned, ami alacsonyabb árat jelent.

Hogy lehetséges ez? A jól meghatározott igények mentén, jobban meg lehet határozni a fejlesztéshez szükséges időt. Mondok egy példát. Ha csak néhány oldalt kell elkészíteni, egy viszonylag egységes dizájnnal, akkor a tervezés fázis egyes részei elhagyhatóak, ezzel rengeteg időt spórolva. Másik példa. Ha már rendelkezel előre elkészített grafikai elemekkel, amelyeket a fejlesztők fel tudnak használni, az megint hatalmas könnyebbség.

Az ügyfél igényei

Reflektálva az előző bekezdésre. Minél pontosabban meg tudod határozni, hogy milyen funkciókat szeretnél, annál pontosabb árajánlatot fogsz kapni. Egyértelmű, hogy minél többet szeretnél, annál inkább nőni fog a szükséges munkaórák száma.

Fontos, hogy egyrészt egy lehetőleg minél részletesebb listát készíts az igényeidről, másrészt, hogy egy olyan ügynökséget válassz, akik képesek segíteni még jobban behatárolni azokat. Ezzel a módszerrel a weboldal készítés során kapott árajánlatba már belefoglalják az adott funkciókat. Így időt és pénzt is spórolhatsz, mert sokszor egyszerűbb fejlesztés közben beállítani / elkészíteni funkciókat, mint azokat később a weboldal elkészülte után hozzáadni.

A határidő

Minél rövidebb határidővel kell egy cégnek dolgozni, annál több erőforrást kell átcsoportosítani más projektektől. A határidő csökkenésével szinte biztosan borítékolható a költségek növekedése is. SOS munkák esetében előfordulhatnak 14-16 órás munkanapok ezeket pedig nem sokan fogják extra juttatás fejében bevállalni.

Ezt elkerülendő tervezz előre. Egy hosszabb időintervallum esetén jóval kedvezőbb árajánlatot kaphatsz.

Oldalak száma

Evidens, hogy minél több egyedi aloldalt kell elkészíteni, annál több munkaórát kell az egyes fázisokra fordítani. Ez alól a jól duplikálható aloldalak többségében kivételt képeznek, mert ezek elkészítése automatizálható, gondolok itt az egyszerűbb termékoldalakra. Javaslom, hogy legalább a főbb aloldalakat számold össze és akkor nem fog különösebb meglepetés érni.

Az írott tartalom

Mi csak olyan weboldalak elkészítését vállaljuk, ahol a szöveget is mi készítjük el. Ez azonban nincs mindenütt így és az sem mindegy, hogy mennyi tartalomról van. Egy néhány oldalas weboldal szövegezése esetén nem fogsz kiugró árakat tapasztalni. Viszont ha egy nagyon sales fókuszú weboldalt szeretnél, vagy sok termékoldalt kell tartalommal megtölteni, akkor a tartalom előállítása garantálhatóan külön tételként fog szerepelni az árajánlatban.

Grafikai anyagok

A kreatívok terén is igen sok költségnövelő tényező akadhat. Szükséged van-e például logóra, vagy tudod ezt biztosítani? Szükséged van-e egyedi fotókra, vagy arculathoz illeszkedő grafikai elemekre? Azt javaslom, hogy szedj össze minden vizuális elemet, amit a fejlesztők rendelkezésére tudsz bocsátani, ezzel is időt és pénzt megtakarítva.

Tárhely és domain

Két megkerülhetetlen tényező amit bele kell kalkulálnod a kiadásaidba. Nem mindig részei az árajánlatnak, de mindenképp szükséged van egy tárhelyre, ahol a weboldalad helyet foglal, valamint egy domainre amin keresztül majd elérik azt.

SSL tanúsítvány

Az ingyenes SSL tanúsítvány ma már alapvető része a weboldalaknak. Itt akkor kell extra kiadással számolnod, ha olyan honlapot szeretnél amely kiemelten bizalmas adatokat kezel, pl.: webshopok esetében a kártyaadatok. Ilyenkor érdemes extra ráfordítást eszközölni a megfelelő biztonság érdekében.

Többnyelvűség

Egy viszonylag egyszerűnek tűnő kérés, ami a valóságban elég sok munkával jár. Jó ha már az ajánlatkérés során leszögezitek, hogy szükséges-e más nyelvekre is lefordítani a készülő weboldalt. Továbbá fontos, hogy ez kinek a feladata lesz. Az ügynökség oldja-e meg a szöveg elkészítésével együtt a fordítást is, vagy te biztosítod azt a számukra.

Jogi megfelelőség

A GDRP korában a weboldaladnak legalább egy adatvédelmi tájékoztatóval kell rendelkeznie. Elérhetőek a weben ingyenes sablonok, minták amik egy általánosabbnak mondható weboldal esetén akár megfelelőek is lehetnek. Azonban ezekért senki sem fog felelősséget vállalni. Ha sok személyes adatot kezelsz és/vagy a weboldalon keresztül árusítasz, akkor mindenképp készíttess egyedi adatvédelmi tájékozatót.

Ezen kívül ha a weboldalon keresztül szolgáltatsz, akkor egy általános szerződési feltételek dokumentumra is szükséged lesz. Ebből már tényleg nem érdemes sablon megoldást választani, nagyon könnyen ráfaraghatsz, ha nincsenek egyértelműen meghatározva a keretek.

On-site keresőoptimalizálás

Ez nagyon sokszor kimarad az árajánlatból. Ahhoz, hogy a későbbi keresőoptimalizálási törekvéseid minél hatékonyabbak legyenek, ahhoz jó alapokkal kell rendelkezned. Ezt úgy fogod tudni elérni ha egy olyan weboldallal kezdesz bele a folyamatba, ahol a kötelező elemek, mint a linkek, a tömörítés, vagy az alapvető szövegezés rendben van.

honlap ár

Az olcsó weboldalakról

Sajnos sokaknál még mindig az ár a domináns tényező a weboldal készítés során. Ha idáig eljutottál a bejegyzés olvasásában, akkor láthatod, hogy mennyi apró tényező határozza meg a weboldal készítés árakat. Egy rendkívül olcsó ajánlatot csak úgy lehet profitábilisan megvalósítani, ha valahol elveszünk. Ez lehet, hogy úgy jelentkezik, hogy egy agyonhasznált sablont kapunk a pénzünkért, vagy hogy egy skálázhatatlan rendszer áll az oldal mögött, megmutatkozhat a borzasztó szövegezésben, vagy ezer más tényezőben.

A weboldalad a márkád online megjelenésének központja, a legfontosabb marketingeszközöd. Ha valahol, akkor itt nem érdemes mindenáron spórolnod, mert az a megtakarított összeg a későbbiekben biztosan fel fog merülni költségként. Lehet hogy akkor mikor, gyorsítani kell majd a weblapodon, mikor keresőoptimalizálni kell az aloldalakat, vagy mikor újra kell szövegezni azt, mert nem működnek a kampányaid.

Nem azt javaslom, hogy milliós ajánlat alatt ne fogadj el semmit, mivel láthatod, hogy sokszor ugyanazt kapod egy nagy ügynökségtől, mint egy kisebb gárdától. Én azt javaslom számodra, hogy mérlegeld a szempontokat és ne hagyd, hogy kizárólag az ár domináljon.

Az ingyenes weboldalakról

Ha már az olcsó megoldásokról írtam néhány szót, megemlítem az ingyeneseket is. Az ingyenes weboldal készítő szoftverek is ugyanazon a piacon versenyeznek, mint az ügynökségi megoldások.

Neveket nem írok, mert nem szeretnék egy pert a nyakamba, de ha rákeresel a weboldal készítés kulcsszavakra, akkor megjelenik néhány olyan ajánlat, amely ingyenes weboldal készítés lehetőségével kecsegtet. Ez azonban valóban weboldal készítés és nem weboldal készíttetés.

Itt bizony neked kell megtanulnod lépésről lépésre az adott szoftver használatát. Ezekkel akár egy jól kinéző weboldalt készíthetsz, az másik kérdés, hogy teljesítményben, vagy például funkciók számában soha nem fog egy külön lefejlesztett megoldás közelébe sem érni.

A másik dolog, hogy ha minimális funkcionalitást is szeretnél kicsikarni, vagy nem szeretnéd hogy teljesen sablon szagú legyen a honlapod, akkor havidíjat kell fizetned.

weboldal befektetés

Hogyan csökkentsd a weboldal készítés költségeit?

Végezetül beszéljünk egy kicsit arról, hogy hogyan is tudod csökkenteni a felmerülő költségeket.

A legegyszerűbben nem mással, mint egy kis tanulással. Nálunk a weboldal készítés folyamatának része az, hogy alapvető feladatokra megtanítunk. Rengeteg pénzt megspórolhatsz azzal, ha egy lépéssel ennél is továbblépsz és például a karbantartás alapvető elemeit elvégzed te magad.

Az előzetes tájékozódás is segíthet. Ha tudod például, hogy milyen funkciókat szeretnél, akkor érdemes lehet szétnézni az ezen funkciókat kínáló bővítmények között. Ha egy ingyenes pluginnel megoldható a problémád, akkor miért fizetnél prémiumot?

Harmadrészt pedig az igények felvázolásával. Ha már az elején leszögezitek, hogy mire van pontosan szükséged, azzal sokat lefaraghatsz az árból. Sokkal kiszámíthatóbb a weboldalt készítő cég számára a szükséges idő- és energiabefektetés. Ebből pedig az következik, hogy egy pontosabb árajánlatot fogsz kapni, meglepetések nélkül.

Végszó

Örülök, ha idáig jutottál, mert az azt jelenti, hogy tudatosan tájékozódsz mielőtt belefogsz a weboldal készítés folyamatába. Láthatod, hogy mennyi kaotikus piac ez és, hogy mennyi apró tényezőre kell figyelni. Remélem tudtam segíteni abban, hogy kissé jobban átlásd a helyzeted. Ha van bármi amit hozzáfűznél a leírtakhoz, kérlek oszd meg velem, velünk a kommentekben.

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

WooCommerce bővítmények

A leghasznosabb WooCommerce bővítmények

A WooCommerce manapság at egyik legnépszerűbb webshop platform. Nem véletlenül, hiszen telepítése után minden alapfunkciót megkapsz ahhoz, hogy WordPress alapú weboldaladból webáruházat

Kérdésed van? Hozzászólnál? Itt megteheted 👇

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pocket
small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk neked nyújtani.​