Tartalomjegyzék
- Weboldal készítés árak, avagy mennyibe is kerül egy weboldal?
- Miért ennyire eltérőek a weboldal készítés árai?
- Mit foglal magában a weboldal készítés ára?
- Weboldal készítés árak tartalomkezelőre alapozva
- Weboldal készítés árak egyedi fejlesztés esetén
- Weboldal készítés árak ha te magad készíted a weboldalt
- Weboldal karbantartás árak
- Az olcsó weboldalakról
- Az ingyenes weboldalakról
- Hogyan csökkentsd a weboldal készítés költségeit?
Ha érdekelnek az aktuális weboldal készítés árak, akkor ezt a cikket neked ajánlom. Rendszerezve, áttekinthető módon ismerheted meg, hogy mi befolyásolja a weboldal készítés költségeit, mennyibe kerülnek a különböző típusú weboldalak, illetve, hogy milyen egyéb költségek merülhetnek fel a weboldaladdal kapcsolatban. (Ugrás az árakat tartalmazó táblázathoz)
Rengeteg tényező befolyásolja egy-egy honlap végleges költségét, teljesen eltérő árajánlatot fogsz kapni egy néhány oldalas céges bemutatkozó oldalra, mint egy komplex webáruházra. Ugyanígy más ajánlatot fogsz kapni, ha egy kezdő, egyedül dolgozó fejlesztőt bízol meg, mintha egy számtalan projekttel rendelkező ügynökségre esik a választásod. Ez csak két kettő a számos tényezőből.
Úgy gondoltam, hogy a témakör megér egy komolyabb cikket, mert rengeteg tévhit kering az amúgy is sok tényezőtől függő témával kapcsolatban. De kezdjük az elején. Mennyibe is kerül ma Magyarországon egy weboldal?
Weboldal készítés árak, avagy mennyibe is kerül egy weboldal?
Ahhoz, hogy egy általános képet kapjuk a hazai árakról némi kutatást kellett végeznem. 2022. szeptemberében vizsgáltam az első száz Google találatot „weboldal készítés” és „weboldal készítés árak” kifejezésre. Egy egyszerűbb 6-7 oldalas üzleti bemutatkozó oldal elkészítésének lehetőségeit kerestem.
Az alaposság érdekében ahol lehetett bekértem egy-egy árajánlatot is, csak hogy teljesebb képet kapjak.
Ahogy az várható volt, elég kaotikus kép rajzolódott ki.
A weboldal készítő cégek 68%-a nem tüntetett fel árat a weboldalán, a másik 32%-ba azokat is beleszámoltam, akik ingyenes weboldal készítést kínálnak. Tovább árnyalja a képet, hogy ahol megjelenítették az irányadó weboldal készítés árakat, ott jellemzően több csomag közül lehet választani, valamint a legtöbbször ezek a csomagok variálhatóak.
Ha az ingyenes megoldásokat nem veszem figyelembe a legolcsóbb ajánlat 89.000 forint volt, míg a legdrágább közel másfél millió forint. A több, mint 15-szörös különbség még számomra is meglepő volt.
Egy néhány oldalas üzleti weboldal esetén leggyakrabban 200.000 és 400.000 forint közötti árakkal fogsz találkozni, azonban egyszerűen akkorák a különbségek, hogy több száz oldal elemzése után sem lehetne teljesen konkrétat mondani. A kutatás eredményeit a következő táblázatban találhatod.
Weboldal készítés árak szabadúszót választva | kb. 89.000 Ft-tól |
Weboldal készítés árak néhány fős ügynökséget választva | kb. 250.000 Ft-tól |
Weboldal készítés árak nagyobb méretű ügynökséget választva | kb. 500.000 Ft-tól |
De természetesen van magyarázat erre a hatalmas különbségre. A következőekben ezekre fogok rávilágítani. Figyelem, nem lesz egyszerűen emészthető a rengeteg befolyásoló tényező, de a cikk végére már látni fogod, hogy mi indokolja ezeket az eltéréseket és, hogy hogyan kalkulálják ki az áraikat a különböző szolgáltatók.
Ez egyébként egy nagyon leegyszerűsített táblázat, amit a cikk további részeiben jobban kifejtek. Továbbá még több átlagos árat láthatsz majd különböző kategóriákra bontva, például technológiák szerint. Illetve megismerheted majd a kiegészítő szolgáltatások árazását is.
Miért ennyire eltérőek a weboldal készítés árai?
Mint írtam rengeteg tényező játszik közre az árak alakulásában, de van köztük kettő, ami jobban befolyásolja a végső árat, mint az összes többi. Az egyik maga a weboldalt készítő partner. Ennek az egyetlen tényezőnek köszönhetjük a piac polarizáltságát és ezt a hatalmas árkülönbséget.
Mivel egy olyan piacról beszélünk ahol nagy és folyamatos igény van a kínált szolgáltatások iránt, borítékolható, hogy rengetegen fognak szolgáltatni. Ezzel nincs is probléma. A baj ott kezdődik, hogy rendkívül alacsony a belépési küszöb és teljesen más kategóriában mozgó cégek versenyeznek ugyanazokért az ügyfelekért. Kicsit olyan, mintha egy megye hármas és egy Európa ligában szereplő csapatot hasonlítanánk össze, azzal különbséggel hogy itt a csapatok ugyanabban a ligában fociznak.
Ma már rengeteg oktató videó, kurzus, képzés áll rendelkezésre, ahhoz hogy valaki megtanuljon összekattintani egy alap weblapot. Az összekattintani szót szó szerint kell érteni, mert jellemzően olyan játékosaink is vannak, akik nulla programozói, vagy informatikai tudással állnak neki, határtalan önbizalommal kínálni a szolgáltatásaikat. A probléma akkor válik láthatóvá, ha valami balul sül el, olyan kérést intéznek felé amit képtelen megoldani, vagy amikor hosszútávon ezek az egyszemélyes vállalkozások valahogy mindig köddé válnak, de erről majd később.
Szóval az egyik oldalon vannak az egyszemélyes vállalkozások, vállalkozók akik jó esetben nem egy oktatókurzus után vették a bátorságot a piacralépéshez. Félreértés ne essék, nagyon sok jó szakember van az egyszemélyes vállalkozások mögött is, de a rengeteg kontár miatt ez a réteg sajnos nagyon felhígult és nehéz megbízható fejlesztőt választani.
A másik oldal a sokszemélyes ügynökségeké, ezt is kétfelé lehet bontani. Vannak azok, akiknek már van egy bejáratott, reális kalkulációs módszere és valós piaci áron dolgoznak. Emellett pedig megtalálhatjuk a jellemzően extrém presztizsű ügynökségeket akiktől egy hasonlóan extrém árajánlatot fogsz kapni. Viszont velük ritkábban fogsz találkozni, mert ritkán dolgoznak a kkv szektornak.
Láthatod, hogy elég nagy szakadék van a két oldal között, melynek a közepén a jól teljesít néhány fős vállalkozások és a kkv-kat szívesen kiszolgáló ügynökségek állnak. Valahogy így van ez ha a dolog monetáris oldalát nézzük is. Ezek a szolgáltatók jellemzően rendelkeznek elég tapasztalattal, hogy korrekt árajánlatot tudjanak kiadni. Hogy hogyan tudsz rátalálni ezekre a szolgáltatókra a weboldal készítő vállalkozások tengerében? Írtam egy cikket, amiben támpontokat nyújtok a megfelelő döntés meghozatalához. Itt találod.
A másik tényező a weboldal elkészítéséhez használt technológia, de erről majd a cikk későbbi részében írok. Külön láthatod majd lebontva a weboldal készítés árakat technológiák szerint. Továbbá megtudhatod, hogy milyen árakon juthatsz olyan kiegészítő szolgáltatásokhoz, mint a weboldal karbantartás.
De most nézzük részletesen lebontva, hogy milyen elemek határozzák meg a weboldal árát.
Mit foglal magában a weboldal készítés ára?
Rengeteg kisebb-nagyobb elemből tevődik össze a weboldalak árképzése. Kezdjük a leginkább befolyásoló tényezőkkel.
A weboldal készítő ügynökség mérete
Minél nagyobb egy weboldal készítő cég és minél több alkalmazottal dolgoznak, annál nagyobbak a felmerülő költségek. Ez szerintem tiszta sor. Egyértelmű, hogy többe fog kerülni egy weboldal, ha 2 fejlesztő, egy grafikus, egy szövegíró és egy marketinges is dolgozik a minél jobb eredményen, mintha egy minden az egyben fejlesztő készíti azt el. A nagyobb szervezet több fixköltséggel is jár, azt hiszem ezt sem kell megmagyaráznom.
Épp ezért van az, hogy a legnagyobb ügynökségek tényleg csak enterprise szinten dolgoznak, mert a kis ügyfelekkel egyszerűen nem éri meg foglalkozniuk.
A weboldal készítő cég presztízse és tapasztalata
Röviden összefoglalva minél nagyobb nevekkel dolgozott együtt a vállalkozás, annál inkább borítékolható egy magasabb ár.
Ha egy fejlesztő cég elég ideig képes talpon maradni és növekedni, az a legtöbb esetben magával vonzza a folyamatosan növekvő reputációt. Ha képes megfelelő minőségű munkát átadni egy-egy multinak, vagy nagyvállalkozásnak egy komolyabb órabérért, akkor ezt a minőségű munkát más ügyfelek esetében sem fogja jóval kevesebbért elvégezni.
Amit itt megjegyeznék, hogy a referenciákat mindig fenntartásokkal kell kezelni. Nézz utána, hogy mit is tud felmutatni a weboldal készítő cég egy-egy referencia említésénél. Ezen a téren sajnos gyakori a trükközés.
A weboldal típusa
A kevésbé megfogható ügynökségi költségek után nézzük a weboldal tulajdonságait és azt, hogy ezek hogyan befolyásolják az weboldal készítés árakat.
Hatalmas a különbség a weboldalak típusai között, hiszen egészen más kategóriákról van szó, mint ráfordítandó idő mennyiségében, mind funkciók tekintetében.
Egy néhány oldalas, egyszerű bemutatkozó oldal elkészítése töredéke egy webshop összerakásának, mind időben, mind árban. Ez egyértelműnek tűnhet a legtöbb olvasó számára. Azért kell mégis megemlítenem, mert az ügyfelek nem tudják mindig, hogy pontosan milyen funkciókra van szükségük. Így például meglepetésként éri őket az, ha például ők csak két terméket szeretnének forgalmazni mégis egy nagyobb árajánlatot kapnak.
Ez azért lehetséges, mert a termékek számától függetlenül teljes webshop funkcionalitással kell ellátni az oldalt. Hiába beszélünk ilyenkor csak néhány aloldal elkészítéséről, ha a mögöttes infrastruktúra felépítése magas tudást és viszonylag sok munkaórát igényel.
A mögöttes infrastruktúra típusa
Talán ezt a tényezőt a legnehezebb kézzel foghatóvá tenni. A megértéséhez a weboldal mögé kell tekintenünk.
Magyarországon általában két megoldás egyikét használják a weboldal készítő cégek. Egyedi fejlesztést készítenek, vagy tartalomkezelő rendszerre alapozzák a weboldalt.
Egyedi fejlesztés során szinte a nulláról építik fel a weboldalad. A keretrendszerek használata itt is bevett gyakorlat, de egy teljesen egyedülálló kódbázis áll az oldalad mögött. Ez egy rendkívül időigényes és nagy szakértelmet, valamint a legtöbb esetben különböző szakértelemmel rendelkező fejlesztőket igénylő feladat. Ebből következik, hogy jóval drágább, mint a tartalomkezelő rendszerek használata.
Akkor fogsz találkozni ezzel a megoldással, ha nagyobb büdzsével rendelkezel a fejlesztésre fordítható összeg, a későbbi karbantartás és üzemeltetés tekintetében is. Vagy, ha olyan specifikus igényed van, amit már nem érdemes tartalomkezelő rendszerrel megvalósítani.
A legtöbb ügynökség tartalomkezelő rendszerre épülő weboldalt fog számodra kínálni. Ez árban és felhasználóbarátság tekintetében is egy jóval kedvezőbb megoldás.
Itt egy alapvető funkciókkal már felvértezett infrastruktúrát alapként használva alakítják ki igényeid szerint a weboldalt. Talán ismerősen cseng a WordPress, a Shopify, vagy a Magento neve, ezek is tartalomkezelő rendszerek.
Sablon, vagy egyedi dizájn?
Akár egyedi fejlesztésről, akár tartalomkezelőről beszélünk nagyban meghatározza az árakat az, hogy egy már részben, vagy teljesen elkészített sablon dizájnt választasz, vagy egyedi megjelenést szeretnél-e.
Egyértelműen kevesebb munka van azzal, ha csak minimális, vagy igen kevés változtatást igényel az előre elkészített téma. A hátulütője viszont az, hogy könnyen szembejöhet veled a neten ugyanaz a dizájn. Emellett a legtöbbször korlátozott funkcionalitást kapsz és egy egyébként nagyon merev, csak nehezen szerkeszthető felületet.
Ezzel szemben az egyedi dizájn több munkát igényel, de nulla megkötéssel kell számolnod.
A fejlesztési folyamat lépései
Egy másik bejegyzésemben, már részletesen kifejtettem, hogy hogyan is zajlik a weboldal készítés folyamata onnantól, hogy felveszed a kiszemelt ügynökséggel a kapcsolatot, egészen odáig, hogy kulcsrakészen megkapod az oldalt.
A következő lépések követik egymást: kapcsolatfelvétel, konzultáció, árajánlat, szerződéskötés, tervezés, dizájn, tartalomkészítés, fejlesztés, tesztelés, élesítés, karbantartás.
A fejlesztés a tervezéssel kezdődik és az élesítéssel fejeződik be. Ha a folyamat bármely részére az átlagosnál kevesebb idő is elegendő, akkor bizony kevesebb óradíjat kell fizetned, ami alacsonyabb árat jelent.
Hogy lehetséges ez? A jól meghatározott igények mentén, jobban meg lehet határozni a fejlesztéshez szükséges időt. Mondok egy példát. Ha csak néhány oldalt kell elkészíteni, egy viszonylag egységes dizájnnal, akkor a tervezés fázis egyes részei elhagyhatóak, ezzel rengeteg időt spórolva. Másik példa. Ha már rendelkezel előre elkészített grafikai elemekkel, amelyeket a fejlesztők fel tudnak használni, az megint hatalmas könnyebbség.
Az ügyfél igényei
Reflektálva az előző bekezdésre. Minél pontosabban meg tudod határozni, hogy milyen funkciókat szeretnél, annál pontosabb árajánlatot fogsz kapni. Egyértelmű, hogy minél többet szeretnél, annál inkább nőni fog a szükséges munkaórák száma.
Fontos, hogy egyrészt egy lehetőleg minél részletesebb listát készíts az igényeidről, másrészt, hogy egy olyan ügynökséget válassz, akik képesek segíteni még jobban behatárolni azokat. Ezzel a módszerrel a weboldal készítés során kapott árajánlatba már belefoglalják az adott funkciókat. Így időt és pénzt is spórolhatsz, mert sokszor egyszerűbb fejlesztés közben beállítani / elkészíteni funkciókat, mint azokat később a weboldal elkészülte után hozzáadni.
A határidő
Minél rövidebb határidővel kell egy cégnek dolgozni, annál több erőforrást kell átcsoportosítani más projektektől. A határidő csökkenésével szinte biztosan borítékolható a költségek növekedése is. SOS munkák esetében előfordulhatnak 14-16 órás munkanapok ezeket pedig nem sokan fogják extra juttatás fejében bevállalni.
Ezt elkerülendő tervezz előre. Egy hosszabb időintervallum esetén jóval kedvezőbb árajánlatot kaphatsz.
Oldalak száma
Evidens, hogy minél több egyedi aloldalt kell elkészíteni, annál több munkaórát kell az egyes fázisokra fordítani. Ez alól a jól duplikálható aloldalak többségében kivételt képeznek, mert ezek elkészítése automatizálható, gondolok itt az egyszerűbb termékoldalakra. Javaslom, hogy legalább a főbb aloldalakat számold össze és akkor nem fog különösebb meglepetés érni.
Az írott tartalom
Mi a legtöbbször olyan weboldalak elkészítését vállaljuk, ahol a szöveget is mi készítjük el. Ez azonban nincs mindenütt így és az sem mindegy, hogy mennyi tartalomról van. Egy néhány oldalas weboldal szövegezése esetén nem fogsz kiugró árakat tapasztalni. Viszont ha egy nagyon sales fókuszú weboldalt szeretnél, vagy sok termékoldalt kell tartalommal megtölteni, akkor a tartalom előállítása garantálhatóan külön tételként fog szerepelni az árajánlatban.
Grafikai anyagok
A kreatívok terén is igen sok költségnövelő tényező akadhat. Szükséged van-e például logóra, vagy tudod-e ezt biztosítani? Szükséged van-e egyedi fotókra, vagy arculathoz illeszkedő grafikai elemekre? Azt javaslom, hogy szedj össze minden vizuális elemet, amit a fejlesztők rendelkezésére tudsz bocsátani, ezzel is időt és pénzt megtakarítva.
Tárhely és domain
Két megkerülhetetlen tényező amit bele kell kalkulálnod a kiadásaidba. Nem mindig részei az árajánlatnak, de mindenképp szükséged van egy tárhelyre, ahol a weboldalad helyet foglal, valamint egy domainre amin keresztül majd elérik azt.
SSL tanúsítvány
Az ingyenes SSL tanúsítvány ma már alapvető része a weboldalaknak. Itt akkor kell extra kiadással számolnod, ha olyan honlapot szeretnél amely kiemelten bizalmas adatokat kezel, pl.: webshopok esetében a kártyaadatok. Ilyenkor érdemes extra ráfordítást eszközölni a megfelelő biztonság érdekében.
Többnyelvűség
Egy viszonylag egyszerűnek tűnő kérés, ami a valóságban elég sok munkával jár. Jó ha már az ajánlatkérés során leszögezitek, hogy szükséges-e más nyelvekre is lefordítani a készülő weboldalt. Továbbá fontos, hogy ez kinek a feladata lesz. Az ügynökség oldja-e meg a szöveg elkészítésével együtt a fordítást is, vagy te biztosítod azt a számukra.
Jogi megfelelőség
A GDRP korában a weboldaladnak legalább egy adatvédelmi tájékoztatóval kell rendelkeznie. Elérhetőek a weben ingyenes sablonok, minták amik egy általánosabbnak mondható weboldal esetén akár megfelelőek is lehetnek. Azonban ezekért senki sem fog felelősséget vállalni. Ha sok személyes adatot kezelsz és/vagy a weboldalon keresztül árusítasz, akkor mindenképp készíttess egyedi adatvédelmi tájékozatót.
Ezen kívül ha a weboldalon keresztül szolgáltatsz, akkor egy általános szerződési feltételek dokumentumra is szükséged lesz. Ebből már tényleg nem érdemes sablon megoldást választani, nagyon könnyen ráfaraghatsz, ha nincsenek egyértelműen meghatározva a keretek.
Weboldal készítés árak tartalomkezelőre alapozva
Ahogy fentebb már kitérte rá a másik fontos tényező az ügynökség méretén és tudásán kívül az alkalmazott technológia, amire a weboldalt építjük. Két élesen elhatárolható technológiára alapoznak manapság a webfejlesztők. Az egyik a tartalomkezelők (CMS) használata, a másik pedig az egyedi fejlesztéseké.
Kezdjük a tartalomkezelőkkel. A tartalomkezelők, vagy CMS-ek olyan szoftverek melyek legfőbb feladata, hogy a weboldal készítést és a weboldal későbbi kezelését leegyszerűsítsék és meggyorsítsák.
A CMS-ek számos alapfunkciót tartalmaznak, amelyeket a fejlesztőknek így már nem kell elkészíteniük. Továbbá olyan kezelőfelülettel rendelkeznek, melyeken keresztül egy laikus is könnyedén módosíthatja a tartalmat, vagy új tartalmakat tölthet fel. Talán hallottál már a WordPress-ről, vagy a Shopify-ról. Ezek is CMS-ek.
Magyarországon leggyakrabban WordPress-en alapuló weboldalakkal fogsz találkozni. Egy rendkívül népszerű, piacvezető technológiáról van szó, ami az interneten fellelhető weboldalak több, mint 30%-a mögött áll.
WordPress weboldal készítési árakat tekintve alacsonyabb költségekkel fogsz találkozni, mint egyedi fejlesztés esetén.
WordPress weboldal készítés árak (4-5 oldalas céges weboldalak) | kb. 180.000 Ft-tól |
WordPress weboldal készítés árak (5+ oldalas céges weboldalak) | kb. 240.000 Ft-tól |
WordPress webáruház készítés árak | kb. 350.000 Ft-tól |
Weboldal készítés árak egyedi fejlesztés esetén
Ahogy említettem a másik technológia az egyedi fejlesztéseké. Egyedi fejlesztés esetén a programozók szinte a nulláról készítik el az adott weboldalt. Persze itt is használnak bizonyos keretrendszereket, vagy előre elkészített szoftvereket. Viszont ezek komplexitása nagyban elmarad a CMS-ekétől.
Mivel egy egyedi fejlesztés teljesen tiszta lappal indul ezért itt aztán nincs lehetetlen. Bármilyen megjelenés és funkció megvalósítható. Viszont jóval nagyobb tudás, tapasztalat és ezzel együtt több munkaóra is szükséges ahhoz, hogy elkészüljön egy egyedi fejlesztésű weboldal.
Egyedi fejlesztésű weboldal készítés árak (4-5 oldalas céges weboldalak) | kb. 500.000 Ft-tól |
Egyedi fejlesztésű weboldal készítés árak (5+ oldalas céges weboldalak) | kb. 800.000 Ft-tól |
Egyedi fejlesztésű webáruház készítés árak | kb. 2.000.000 Ft-tól |
Weboldal készítés árak ha te magad készíted a weboldalt
Egy egészen más megközelítés az mikor valaki veszi a fáradtságot és kitanulja legalább a weboldal készítés alapjait. Manapság már számos nagyon jó angol és magyar nyelvű tanfolyam lelhető fel az interneten. Így minden adott ahhoz, hogy megszerezz egy olyan szintű tudást, amivel egy egyszerűbb céges weboldalt te is elkészíthetsz.
Nézzük, hogy ebben az esetben milyen költségekkel kell számolnod.
Weboldal készítő tanfolyam ára | kb. 30.000 Ft-tól |
Domain ára (2 évre) | kb. 4.000 Ft-tól |
Tárhely ára (egy évre) | kb. 10.000 Ft-tól |
Szükséges szoftverek ára (3-4 WordPress plugin) | kb. 50.000 Ft-tól |
Láthatod, hogy ez a legköltséghatékonyabb megoldás. A hátránya, hogy a saját időd és energiád áldozod be. Továbbá ha problémába ütközöl, akkor jó eséllyel neked kell azt megoldanod, mivel nem lesz kitől kérdezni.
Ettől függetlenül, nem megvalósíthatatlan egy saját weboldal elkészítése ha elég kitartó vagy.
Weboldal karbantartás árak
Ez az a pont amiről nagyon sokan elfelejtkeznek. Egy weboldal igazából sosem készül el teljesen. Mindig lesz mit rajta fejleszteni, mindig jönnek újabb technológiák, szoftverek, eszközök amelyeket integrálnunk kell.
Továbbá vannak olyan kötelező karbantartási feladatok, mint a biztonsági mentések készítése, szoftverek frissítése, esetleges biztonsági rések betömködése, stb.
Sokszor csak akkor tudatosul az emberekben a karbantartás fontossága, mikor már megtörtént a baj. Pedig ezt nagyon könnyű elkerülni. Havi néhány tízezres költségért ugyanis biztonságban tudhatjuk a weboldalunkat.
WordPress weboldal karbantartás árak (havidíj) | kb. 10.000 Ft-tól |
Egyedi fejlesztés karbantartás árak (havidíj) | kb. 50.000 Ft-tól |
Az olcsó weboldalakról
Sajnos sokaknál még mindig az ár a domináns tényező a weboldal készítés során. Ha idáig eljutottál a bejegyzés olvasásában, akkor láthatod, hogy mennyi apró tényező határozza meg a weboldal készítés árakat. Egy rendkívül olcsó ajánlatot csak úgy lehet profitábilisan megvalósítani, ha valahol elveszünk. Ez lehet, hogy úgy jelentkezik, hogy egy agyonhasznált sablont kapunk a pénzünkért, vagy hogy egy skálázhatatlan rendszer áll az oldal mögött, megmutatkozhat a borzasztó szövegezésben, vagy ezer más tényezőben.
A weboldalad a márkád online megjelenésének központja, a legfontosabb marketingeszközöd. Ha valahol, akkor itt nem érdemes mindenáron spórolnod, mert az a megtakarított összeg a későbbiekben biztosan fel fog merülni költségként. Lehet hogy akkor mikor, gyorsítani kell majd a weblapodon, mikor keresőoptimalizálni kell az aloldalakat, vagy mikor újra kell szövegezni azt, mert nem működnek a kampányaid.
Nem azt javaslom, hogy milliós ajánlat alatt ne fogadj el semmit, mivel láthatod, hogy sokszor ugyanazt kapod egy nagy ügynökségtől, mint egy kisebb gárdától. Én azt javaslom számodra, hogy mérlegeld a szempontokat és ne hagyd, hogy kizárólag az ár domináljon.
Az ingyenes weboldalakról
Ha már az olcsó megoldásokról írtam néhány szót, megemlítem az ingyeneseket is. Az ingyenes weboldal készítő szoftverek is ugyanazon a piacon versenyeznek, mint az ügynökségi megoldások.
Neveket nem írok, mert nem szeretnék egy pert a nyakamba, de ha rákeresel a weboldal készítés kulcsszavakra, akkor megjelenik néhány olyan ajánlat, amely ingyenes weboldal készítés lehetőségével kecsegtet. Ez azonban valóban weboldal készítés és nem weboldal készíttetés.
Itt bizony neked kell megtanulnod lépésről lépésre az adott szoftver használatát. Ezekkel akár egy jól kinéző weboldalt készíthetsz, az másik kérdés, hogy teljesítményben, vagy például funkciók számában soha nem fog egy külön lefejlesztett megoldás közelébe sem érni.
A másik dolog, hogy ha minimális funkcionalitást is szeretnél kicsikarni, vagy nem szeretnéd hogy teljesen sablon szagú legyen a honlapod, akkor havidíjat kell fizetned.
Hogyan csökkentsd a weboldal készítés költségeit?
Végezetül beszéljünk egy kicsit arról, hogy hogyan is tudod csökkenteni a felmerülő költségeket.
A legegyszerűbben nem mással, mint egy kis tanulással. Nálunk a weboldal készítés folyamatának része az, hogy alapvető feladatokra megtanítunk. Rengeteg pénzt megspórolhatsz azzal, ha egy lépéssel ennél is továbblépsz és például a karbantartás alapvető elemeit elvégzed te magad.
Az előzetes tájékozódás is segíthet. Ha tudod például, hogy milyen funkciókat szeretnél, akkor érdemes lehet szétnézni az ezen funkciókat kínáló bővítmények között. Ha egy ingyenes pluginnel megoldható a problémád, akkor miért fizetnél prémiumot?
Harmadrészt pedig az igények felvázolásával. Ha már az elején leszögezitek, hogy mire van pontosan szükséged, azzal sokat lefaraghatsz az árból. Sokkal kiszámíthatóbb a weboldalt készítő cég számára a szükséges idő- és energiabefektetés. Ebből pedig az következik, hogy egy pontosabb árajánlatot fogsz kapni, meglepetések nélkül.
Végszó
Örülök, ha idáig jutottál, mert az azt jelenti, hogy tudatosan tájékozódsz mielőtt belefogsz a weboldal készítés folyamatába. Láthatod, hogy mennyire kaotikus piac ez és, hogy mennyi apró tényezőre kell figyelni. Remélem tudtam segíteni abban, hogy kissé jobban átlásd a helyzeted. Ha van bármi amit hozzáfűznél a leírtakhoz, kérlek oszd meg velem.
Gyakran ismételt kérdések
Mennyibe kerül egy weboldal elkészítése?
Rengeteg tényezőtől függ a szolgáltatás árazása. Egy egyszerűbb 4-5 oldallal rendelkező, CMS alapú üzleti weboldalt jellemzően 200.000 – 250.000 forintos ársávban készítünk el. Webshopokat és komplexebb megoldásokat 400.000 forinttól vállalunk.
Mitől függ egy weboldal ára?
Számos tényező játszik közre abban, hogy ma a magyar piacon 200.000 forintért és 2 millióért is lehet üzleti weboldalakat kapni. Többek közt a fejlesztő cég tapasztalata, tudása, presztízse, a használt technológia, a szükséges funkciók, vagy az aloldalak és kiegészítő szolgáltatások száma.