Tartsd meg vásárlóid,  növeld a kosárértéket és gyűjts be több konverziót

A konverzió optimalizálás egy rendkívül sokrétű folyamat, mely a weboldalad folyamatos vizsgálatát, javítását és fejlesztését jelenti. Ennek eredményeképp magasabb konverziós rátát érhetünk el, azaz több látogatóból válik vásárló. Ha szeretnéd kihozni a maximumot weboldaladból, akkor ezt a szolgáltatást neked találtuk ki.
CRO

Röviden a konverzió optimalizálásról (CRO)

Mivel egy kevésbé elterjedt technológiáról van szó ezért nézzük dióhéjban, hogyan is működik a CRO.

A probléma

Végső soron minden forprofit weboldal célja ugyanaz, a konverzió, azaz, hogy a látogatókból vásárlót faragjon.

Azonban sajnos a statisztikák és a tapasztalat azt mutatja, hogy egy átlag webáruházban a látogatók 97-98%-a vásárlás nélkül távozik az oldalról, döntő többségük pedig egy látogatás után már soha nem tér vissza az oldalra.

A kosárba helyezett termékeket az esetek több, mint 70%-ában soha nem vásárolják meg és a legtöbb helyen semmit sem tesznek az átlagos kosárérték növelése érdekében.

A megoldás

Itt jön képbe a konverzióoptimalizálás folyamata.

Ha a jelenleg a látogatók 1%-a konvertál és csak fél %-os növekedést érünk el az 50%-os árbevétel növekedést fog eredményezni úgy, hogy a látogatók számát nem növeltük, azaz extra kiadás nem merül fel.

Egy nagyobb árbevétellel rendelkező webshop esetében ez a növekedés havi milliós árbevételnövekedést hozhat. Épp ezért mi azon dolgozunk, hogy a negatív mérőszámokat minél inkább leszorítsuk és növeljük a konverziók számát.

Tehát a látogatószám növelése nélkül, a weboldal fejlesztésével a következőket érhetjük el

tárhely és domain

Növekvő konverziószám

Természetesen a folyamat középpontjában az áll, hogy minél több látogatót vegyünk rá a vásárlásra.

tárhely és domain

Magasabb átlagos kosárérték

A bevétel növelésének hatékony módja az, ha egy-egy vásárlás alkalmával rávesszük a felhasználót egy extra termék, vagy szolgáltatás megvásárlására. 

tárhely és domain

Kevesebb kosárelhagyás

Fontos, hogy a potenciális vásárló végighaladjon a vásárlási folyamaton, vagy ha már elhagyta azt, akkor szerezzük vissza.

tárhely és domain

Hatékonyabb marketingkampányok

Egy jól optimalizált weboldal támogatja más tevékenységeid (SEO, PPC, organikus forgalom) céljainak megvalósulását is. 

tárhely és domain

Több feliratkozó

Iratkoztasd fel látogatótóidat hírleveledre, chatbotodra és építs adatbázist, hogy később könnyedén elérhesd őket. 

tárhely és domain

Több visszatérő vásárló

A vásárlói elégedettség növelésével és megfelelő kommunikációval elérhetjük azt, hogy a vásárlókból újravásárló váljon.

tárhely és domain

Rengeteg visszajelzés

Az adatok és visszajelzések folyamatos gyűjtésével és feldolgozásával a vállalkozásod más területein is könnyedén javíthatsz.

tárhely és domain

Jobb technikai háttér

A CRO egyik “mellékhatása” az, hogy az olyan más szempontokból is fontos tényezők, mint a weboldalad sebessége nagyban javulnak.

Hogyan csináljuk?

Egy jól bevált, többlépcsős adatvezérelt folyamatot követünk

1. Lépés – Konzultáció

Mielőtt bármibe is belekezdenénk meg kell ismernünk a vállalkozásod. Tudnunk kell, hogy milyen célokat és víziót tart szem előtt a szervezet, meg kell ismernünk az alapszituációt, hogy megfontoltan tudjuk felállítani a stratégiánkat.

Épp ezért egy mindenre kiterjedő üzleti konzultációval kezdünk, ahol informálódunk, javaslatokat gyűjtünk és meghatározzuk a főbb KPI-okat.

2. Lépés – Marketinganalitika

Alapvető marketinganalitikai eszközök használatával igyekszünk minél több már a kezdetekkor elérhető adatot begyűjteni. A lépés főbb mozzanatai:

Sales funnel elemzés: Átvizsgáljuk a teljes értékesítése folyamatot a forgalom forrásától kezdve, a weboldalon történő navigáción át egészen a vásárlás megtörténtéig

Látogatói csoportok elemzése: Itt arra a kérdésre keressük a választ, hogy az adott egyén miért nem vásárol? Részletesen elemezzük a különböző látogatói csoportokkal kapcsolatos adatokat és az adatbázisod, így pontosabb képet kapva a vásárlók viselkedéséről.

Technikai elemzés: Sokszor a weboldal rejt néhány akadályozó tényezőt, melyeket az auditálás során behatárolunk. 

Marketingkörnyezet vizsgálat: Egy vállalkozás sem kizárólag az egyetlen szereplője az adott piacnak. Más szolgáltatók efelett gyakran elsiklanak, de mi fontosnak tartjuk, hogy megvizsgáljuk többek között a versenytársaidat, a különböző közösségi felületeidet, vagy hogy az olyan határterületekkel is foglalkozzunk, mint a kulcsszóelemzés. 

 

3. Lépés – További adatgyűjtés

A harmadik lépés során a saját eszköztárunkat vetjük be a további problémák azonosítása és validálása érdekében. Néhány, a lépés során használt technikák közül:

Visszajelzések gyűjtése: Igyekszünk még jobban megérteni a vásárlókat és a látogatókat. Miért nem vásárolnak? Milyen nehézségeik akadnak? Min javíthatnánk? Számtalan kérdés merül fel melyekre kérdőívekkel, tesztekkel és sok más eszközzel keressük a válaszokat.

Hőtérképes elemzés: Az elemzés során azt vizsgáljuk, hogy hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal a látogatók. Használatával vizualizálhatunk olyan adatokat, mint hogy hová kattintanak, hogyan navigálnak, vagy éppen milyen mélységig görgetnek le az oldaladon.

Felvételek és azok elemzése: Jó kiegészítői a hőtérképes elemzésnek a videófelvételek, melyekkel visszanézhetjük egy-egy felhasználó weboldalon végzett tevékenységét. A legszembetűnőbb problémák könnyedén felfedezhetőek használatukkal.

Mélyrehatóbb analitika: Az eszköztárunkban jóval robosztusabb eszközök vannak, mint amit egy átlag weboldal esetében használni szokás. Olyan eszközöket használunk, mint a Heap Analytics, vagy az Amplitude, hogy a lehető legtöbbet megtudjuk a weboldalon folyó folyamatokról.

4. Lépés – Stratégia felállítása

A begyűjtött adatokat folyamatosan elemezzük a folyamatok során, de ez az a lépés ahol végül összesítve is vizsgáljuk az összefüggéseket. A problémák validálása után priorizáljuk azokat és azok megoldásával kezdünk melyek a legrövidebb idő alatt a legnagyobb eredményt tudjuk felmutatni. 

Ehhez többek között kidolgozzuk az új aloldal variációkat, tartalmat készítünk, különböző ösztönzők alkalmazását mérlegeljük és ütemezzük az implementáció folyamatát.

5. Lépés – Tesztelés 

Miután elkészültek az első tesztverziók azonnal be is vetjük őket. Itt kezdődik meg igazából a CRO gyakorlatiasabb része. Amit az előző lépésben hipotéziseink bizonyítása érdekében felvázoltunk azt most leteszteljük. 

A tesztelés leggyakoribb formája az úgynevezett A/B tesztelés, mikor egy-egy változtatást tesztelünk az eredeti weboldallal szemben. Emellett sok esetben multivariate teszteket is végzünk, mikor egyszerre több változtatást tesztelünk. 

Ha megvan a nyertes verzió, azt újra teszteljük és újra és újra. Addig folytatjuk a folyamatot, míg szemmel láthatóan javulnak a korábban meghatározott legfontosabb mérőszámok.

6. Lépés – Implementálás

A sikeres tesztelést követően a nyertes verziókat implementáljuk, majd nyomon követjük a teljesítményüket. Ezt követően pedig javaslatokat teszünk a kampányok eredményeinek más médiumokra történő átültetésére.

Most, hogy ismered a hogyant, ismerd meg azt is, hogy miért épp minket érdemes választanod

Teljeskörű kivitelezés

Nekünk nincs szükségünk a grafikusaid, fejlesztőid, szövegíróid munkaidejére. Mi mindent megtervezünk és meg is valósítunk, így extra erőforrás ráfordítása nélkül, az alapoktól a kivitelezésig mindent egy csomagban megkapsz. 

teljeskoru-kivitelezes
szeleskoru-eszkoztar

Széleskörű eszköztár

Az évek során már kialakult az a marketing eszköztár amivel a legkomplikáltabb helyzeteket is megoldhatjuk. Számtalan analitikai, website tesztelő, grafikai, kérdőívező és egyéb szoftver van birtokunkban milliós értékben. Ezt a jól bejáratott pakkot teljes egészében arra használjuk, hogy a legjobbat hozzuk ki a weboldaladból.

Sokéves tapasztalat

Mondhatnánk az is, hogy nem ma kezdtük. Évek óta weboldalak tervezésével, létrehozásával és optimalizálásával foglalkozunk. Megvannak a kialakult munkamenetek, a válaszok a leggyakoribb kérdésekre és problémákra. Segítségünkkel gyorsan és hatékonyan elérheted céljaidat.

sokeves-tapasztalat
ertheto-riportolas

Érthető riportolás

Mi emberi nyelvre fordítjuk a folyamatokat és az eredményeket. Nem dobálózunk túlkomplikált szakmai kifejezésekkel. Ha velünk dolgozol mindig tudni fogod, hogy épp mivel foglalkozunk és hogy ez milyen eredményeket hoz. 

Szeretnéd ha a te weboldalad is jobban teljesítene? Kezdjünk hozzá!

Töltsd ki ajánlatkérő űrlapunkat és mi 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!

Akikkel már volt szerencsénk együtt dolgozni

intercontinental-budapest
yogoplay2019
mirinda-logo
bradolife-logo
dunarama
wtsklient
tarcsay
cseszlai
tererzek
astontuzvedelem
fanbot
beer_spa_logo_badge
benestudio
lanzo
dunataxi
bodzavendeghaz
bovecmassage
defrokazan
rglas
dkka
cleanx
hasznaltautougyved
fintechzone
pszichoforyou
gaborhenttes
galtanya
hunhigienia
fintechgroup
maphealthwatch
insub-logo
itssunnysomewhere
kolibri
mehesugyved
medmax
teamrekreacio
tomkingskennel
transzformator
sunlion
virusellen-black
legfittebbmunkahely

Leggyakrabban feltett kérdések

Mennyi időt vesz igénybe a folyamat?

Ez számos tényező függvénye. Többek közt a forgalom nagysága, vagy a weboldalad architektúrája nagyban befolyásolja, hogy mennyi tesztet tudunk elvégezni adott idő alatt. Jellemzően legalább 3 hónapos időtartammal kell számolni.

Biztonságos a konverziós ráta optimalizálás SEO szempontból?

A kettő kéz a kézben jár. A felhasználói élményre ható javítások sokszor olyan feladatokat takarnak, amelyeket keresőoptimalizálás keretében is szokás elvégezni.

Mennyibe kerül a CRO?

Egyedi ajánlatot szoktunk adni. Függ a weboldalad és marketingtevékenységed komplexitásától, valamint afolyamat előre látható hosszától.

Hogyan tudom követni, hogy mi történik a weboldalamon?

Ha kérdeznél mi csak egy emailre vagyunk tőled, de a heti reportokat mindig időben meg fogod kapni.

small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk neked nyújtani.​