3. Lépés – További adatgyűjtés
A harmadik lépés során a saját eszköztárunkat vetjük be a további problémák azonosítása és validálása érdekében. Néhány, a lépés során használt technikák közül:
Visszajelzések gyűjtése: Igyekszünk még jobban megérteni a vásárlókat és a látogatókat. Miért nem vásárolnak? Milyen nehézségeik akadnak? Min javíthatnánk? Számtalan kérdés merül fel melyekre kérdőívekkel, tesztekkel és sok más eszközzel keressük a válaszokat.
Hőtérképes elemzés: Az elemzés során azt vizsgáljuk, hogy hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal a látogatók. Használatával vizualizálhatunk olyan adatokat, mint hogy hová kattintanak, hogyan navigálnak, vagy éppen milyen mélységig görgetnek le az oldaladon.
Felvételek és azok elemzése: Jó kiegészítői a hőtérképes elemzésnek a videófelvételek, melyekkel visszanézhetjük egy-egy felhasználó weboldalon végzett tevékenységét. A legszembetűnőbb problémák könnyedén felfedezhetőek használatukkal.
Mélyrehatóbb analitika: Az eszköztárunkban jóval robosztusabb eszközök vannak, mint amit egy átlag weboldal esetében használni szokás. Olyan eszközöket használunk, mint a Heap Analytics, vagy az Amplitude, hogy a lehető legtöbbet megtudjuk a weboldalon folyó folyamatokról.