facebook marketing ötletek

Facebook marketing ötletek – Azonnal használható tippek és trükkök

Ebben a cikkben:

Ha hosszabb ideje foglalkozol közösségi médiával, biztosan tudod, hogy régen mennyivel másabb volt a Facebook működése. Néhány évvel ezelőtt egy jól menedzselt Facebook profil központi eleme volt minden online marketing stratégiának. Azonban a növekvő felhasználói bázis gyökeres változásokat hozott. Az organikus elérés csökken, kevesebb az interakció, dominálnak a fizetett megoldások. Háttérbe szorultak az üzleti felhasználók és a Facebook a személyes kapcsolatok helyezte előtérbe.

A teljesen ingyenes Facebook már a múlté. A marketingszakembereknek naprakésznek kell lenniük, ha ki akarják aknázni a megmaradt organikus elérésben, illetve az egyre kompetitívebbé váló hirdetési piacban rejlő lehetőségeket. Ma már minden apró marketing ötlet előnyt jelent az olyan versenytársakkal szemben, amelyek nem naprakészek.

Ebben a cikkben 15 olyan Facebook marketing ötletet osztok meg amit akár már most, a bejegyzés olvasása közben is megvalósíthatsz. Lássunk is hozzá!

1. Tökéletesítsd a profilképed

Az első benyomás ahogyan a való életben, úgy a Facebookon is számít. A profilkép a profilod neve mellett az a vizuális elem, melyet először meglátnak a felhasználók. Akár egy posztod kerül a hírfolyamukba, akár egy keresés eredményeként jelenik meg, kiemelt jelentőséggel rendelkezik.

Egy 180 x 180 pixel felbontású területre nehéz jó kreatívot készíteni. Annál könnyebb elkerülni a túlzsúfolást. Egyszerű ökölszabályként cégek esetében érdemes a logót egy minimál, egyszínű, vagy színátmenetes háttér elé betenni, míg személyes márkák esetén javasolt egy jó minőségű fotót használni a márka arcáról.

A Salesforce egyszerűen egy fehér háttérre tette a logóját, így egyszerűen olvashatóvá téve azt.

Gary Vaynerchuknak sikerül saját magát bemutatnia, úgy hogy egy minimál effekttel kiemelkedik a többi profil közül. Ha követed akkor tudod, hogy mit jelent a kézjele és a felsőjén szereplő felirat. Mindezt az információt egyetlen 180 x 180-as képbe sűrítette.

2. Dobd fel a borítóképed

Elég nagy felületet hasít ki a profilodból a borítóképed. Előkelő helyet, a profilod tetejét foglalja el. Nagyszerű lehetőséget biztosít arra, hogy a profilodra érkezők figyelmét megragadd, olyan mint egy mini landing page.

Nem kell grafikusnak lenned, hogy kiemelkedő borítóképeket készíts. A Canva használatával azonnal méretre szabott képet készíthetsz, húzd és vidd módszerrel. A másik, általam alkalmazott megoldás, hogy készítek egy méretreszabott Photoshop sablont és ezt újra és újra felhasználom mikor szükségem van egy új borítóképre.

Nézzünk néhány ötletet az új borítóképedhez. Ha már mini landng page-ről van szó, akkor használd is úgy. A Quicksporut példáját követve akár egy második CTA-t is elhelyezhetsz itt.

facebook borítókép cta

Nem muszáj képet használnod. Lehetőséged van videó feltöltésére is. Ebben nagy segítségedre lehet, az Animoto nevű szoftver, amellyel könnyen összerakhatod személyreszabott Facebook borító videódat.

facebook borító videó

Mutasd be a terméke(i)det, akár használat közben is. A Nutellát valószínűleg senkinek sem kell bemutatnom, de van mit tanulni a Facebook stratégiájukból. A borítóképüket tekintve egy kiemelkedő minőségű fotóban mutatják be a terméket, egy olyan életképen keresztül, ami bármelyik vásárlójuknál előfordulhat.

termékfotó borítókép

Szezonális kreatívok. Egy-egy ünnep, vagy akció jó alkalom lehet egy új borítókép készítésére. A Nordstrom egy nagyon egyszerű, de mégis ötletes képpel készült az ünnepekre.

szezonális borítókép

3. Töltsd ki a névjegyed

Magától értetődne, de a legritkább esetben látok olyan profilokat, ahol vették a fáradtságot a névjegy feltöltésére. Persze, nem a legnézettebb pontja egy Facebook üzleti oldalnak, de ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes szánni rá néhány percet.

Sokan nem tudják, de az ide felvitt információ számít a Facebook keresések rangsorolásában. Továbbá, ha lokális vállalkozásod van, akkor kiemelten fontos, hogy minden elérhetőséget és információt felvigyél. Segíts azoknak, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt.

Tekints rá úgy, mint egy landing page-re. A küldetésed szövege rövid bemutatja, hogy mit is nyújtasz az érdeklődőnek. A további információban bővebben kifejtheted ezt, egyszerű trükk, hogy minden szolgáltatást belinkelsz ide, így a kezdőlapod helyett már egy specifikus aloldralra küldheted a felhasználót.

4. Szerezz egyedi Facebook URL-t

Melyik néz ki jobban?

www.facebook.com/tesztkft

vagy,

www.facebook.com/tesztkft-3442197342820

Az első nem csak, hogy könnyebben olvasható és értelmezhető, de már első ránézésre jóval profibb megoldás, mint a második. Ha szeretnél egyedi Facebook URL-t, menj a profilodon a névjegy fülre. Majd az általános szekción belül kattints a @felhasználónév létrehozása linkre. Ezt követően a felugró ablakban add meg a kívánt felhasználónevet.

egyedi url

5. Válassz megfelelő CTA gombot

Minden üzleti Facebook oldalnak lehetősége van beállítani egy CTA gombot. Ez az a kék színű gomb a borítókép alatt, amit valószínűleg már számtalanszor láttál. Elég sok lehetőséged van, ezért érdemes megfontolnod, hogy az aktuális marketingstratégiádat melyik interakció tudná legjobban támogatni.

Például, ha szeretnéd a webáruházadra terelni a forgalmat, akkor érdemes a bolt felkeresése gombot választani, lead generálás esetén jó választás lehet a regisztráció gomb, míg ha azt szeretnéd, hogy minél egyszerűbben felvegyék veled a kapcsolatot, akkor válaszd a hívás most, üzenetküldés, vagy az e-mail küldése lehetőségeket.

cta webshop

Az Amazon a bolt felkeresése gombot használja, amely továbbvisz a webáruház felületére

cta landing oldal

A Lootcrate a további információk gombot használja. Erre kattintva egy jól megtervezett landing oldalra érkezünk, ahol minden fontos információt megtudhatunk a termékekről.

6. Használj emojikat

Ma már nem is igazán tudok elképzelni egy chates beszélgetést emojik és matricák nélkül. Néhány év alatt teljesen a kommunikációnk részei lettek ezek az elemek. Azonban a szövegírók, marketingesek sokszor megfeledkeznek róluk, pedig néhány jól elhelyezett emojival sokkal emberibbé tudod tenni a kommunikációdat. Sokkal természetesebbnek hat egy-egy szöveg a használatukkal, illetve kiemeli a tartalmad a tengernyi hírfolyamon megjelenő szöveg közül.

7. Használd fel a követőid által készített tartalmakat

Néha nem kell időt fordítanod arra, hogy kitaláld és megalkosd a legújabb bejegyzésed, hiszen lehet, hogy egy követőd ezt már megtette helyetted. Nem egyszerűen időt és energiát spórolsz vele, de még a márkahűségeden is javíthat, ha megosztod egy-egy követő posztját, ami tartalmazza a termékedet, vagy szolgáltatásodat.

Ha értesítést kapsz arról, hogy valaki betagelte az üzleti Facebook oldalad érdemes megfontolnod, hogy megosztod az illető tartalmát, legyen az szöveges bejegyzés, fotó, vagy bármi más.

8. Posztolj több videót

Korábban már írtam róla, de nem árt elismételni. Ha az egyre zsugorodó organikus elérést szeretnéd maximalizálni, akkor nem hagyhatod ki a videós tartalmakat. A Facebook kezd egyre videócentrikusabb felületté válni, mi sem mutatja ezt jobban, mint a Facebook Watch globális bevezetése, vagy az egyre több hírfolyamban felbukkanó videó.

Ma már a legegyszerűbb videószerkesztő szoftverekkel is nagyon jó minőségű videókat lehet összedobni, de ha nem szeretnél a szerkesztéssel bajlódni, akkor fontold meg az élő közvetítések használatát.

9. Mutasd be a csapatod

Hajlamosak vagyunk elfelejteni a Facebook eredeti (azóta eléggé megváltozott) célját, azaz, hogy összekösse az embereket. A legtöbben nem azért jelentkeznek be a Facebook fiókjukba, hogy a vállalkozások végeláthatatlan ajánlatait böngésszék.

Ha ki akarsz emelkedni a márkák tengeréből, adok egy ötletet. Tedd emberibbé a márkádat. Próbálj meg többet mutatni a háttér mögött zajló folyamatokról. Ennek az egyik legalapvetőbb eleme, hogy bemutatod azokat, akik nap, mint nap a vásárlókért dolgoznak.

Posztolj egy csapatfotót, tölts fel egy képet egy céges vacsoráról, vagy ez közös ünneplésről. Mutasd, meg hogy nem egy rideg, idegen vállalkozással lép kapcsolatba a látogató, hanem hús-vér emberekkel.

10. Posztolj optimális időben

Erről is írtam már korábban. Változatos időpontokban történő posztolással és a Facebook Elemzések eszköz használatával, viszonylag gyorsan kiderítheted, hogy mik azok az idősávok, amelyekben posztjaid a legjobban teljesítenek. Ha már rászánod az energiát a bejegyzés elkészítésére, fordíts időt az optimalizálásra is.

Nyisd meg a Facebook oldalad, majd az Elemzések eszközön belül kattints a bejegyzések fülre.

facebook elérés

11. Elemezd a tartalmad

A tartalom elkészítése csak a jéghegy csúcsa. Ha szeretnéd tudni, hogy milyen tartalomra érdemes időt fordítanod, fontos, hogy kövesd és elemezd a bejegyzések teljesítményét. Ennek a legalapvetőbb eszköze az előző pontban említett Elemzések eszköz. Itt a bal sávban található fülek közül a Bejegyzések nevűt választva, egyesével láthatod bejegyzéseid, mellettük pedig az adott bejegyzés teljesítményét.

12. Javíts a reakcióidődön

Egyértelmű, hogy nem lehet minden kommentre és üzenetre azonnal válaszolni, de ne hagyd órákig válasz nélkül a kérdezőket. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbben elvárják a gyors reakciót, és itt nem csak az ügyfélszolgálati kommunikációra gondolok.

Sokat javíthat a márkád megítélésén és nagyon sok pozitív kimenetele lehet annak, ha viszonylag rövid időn belül megválaszolsz egy feltett kérdést, vagy párbeszédbe elegyedsz egy kommentelővel. Sokaknak imponálhat az, hogy időt szakítasz az érdeklődőkre. Egy-egy időben megválaszolt hozzászólás akár egy meglévő vásárló megtartását is jelentheti.

A reakcióidő javításának legegyszerűbb módja, ha letöltöd a Facebook mobilos alkalmazásait, így mindig láthatod, ha valaki interakcióba lépett a profiloddal.

13. Kísérletezz a hirdetésekkel

A végére hoztam néhány hirdetésekhez fűződő tippet is. Ezek főleg azoknak szólnak, akik még nem foglalkoztak Facebook hirdetésekkel.

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy egyre népszerűbb hirdetési felületté válik a Facebook. Ha még nem vágtál bele a használatába, vagy korábban készítettél 1-2 hirdetést, de feladtad, akkor javaslom, hogy fuss neki és ismerd meg a felületet.

Nem kell azonnal elkezdened pénzt tolnod a hirdetésekbe, nem is javaslom, hogy alaposabb megfontolás nélkül nekikezdj. De az nem kerül semmibe, ha bejelentkezel a hirdetéskezelőbe és megnézed, hogy milyen lehetőségeket tartogat.

14. Szűkítsd a megcélzottak körét

Gyakori hiba a kezdő hirdetők körében, hogy túl széles közönséget céloznak. Általában az a logika emögött, hogy jóval több ember fogja látni a hirdetésed. Ez egy útszéli reklámtáblánál ez egy pozitív dolog lehet, de itt sajnos nem ez a helyzet.

A Facebook hirdetések egy kulcspontja a jól megválasztott célcsoport. Elsőre zavaró lehet, hogy mennyire pontosan tudsz célozni. Gondold végig, hogy milyen demográfiai változókat, milyen érdeklődési kört, milyen geográfiai helyszínt szeretnél célozni. Elkészíthetd a világ legjobb kreatívját, ha nem egy jól megválasztott csoportot célzol vele, akkor akár ki is dobhatnád a pénzed az ablakon.

15. Ismerd meg az egyedi közönségeket

Nem feltétlenül kell vadidegeneket megcéloznod a hirdetéseiddel. A Facebook egyik legjobb funkciója, hogy olyan embereket is választhatsz a hirdetésed célzottjaiként, akik már korábban interakcióba léptek a márkáddal.

Feltöltheted a teljes email feliratkozó listádat. Kiválaszthatod azokat is akár, akik már vásároltak, meglátogatták a weboldalad, vagy megnézték egy videódat. Rengeteg mofu és bofu stratégiát lehet felépíteni azokra, akik már érdeklődést mutattak a terméked, vagy szolgáltatásod iránt.

Konklúzió

Ha csak néhányat valósítasz meg a fentebb leírt tippekből, máris versenyelőnyben leszel azokkal a vállalkozásokkal szemben, amelyek nem fordítanak időt a tevékenységük és megjelenésük optimalizálására. A Facebook továbbra is az egyik legfontosabb eszköz a marketingesek számára és már néhány apróbb, néhány perc alatt megvalósítható módosítással is sokat dobhatsz a hatékonyságodon.

Tetszett a cikk?
Iratkozz fel hírlevelünkre és olvass még több hasonló tartalmat!

Olvass tovább, ezek a cikkek is érdekelhetnek:

WooCommerce bővítmények

A leghasznosabb WooCommerce bővítmények

A WooCommerce manapság at egyik legnépszerűbb webshop platform. Nem véletlenül, hiszen telepítése után minden alapfunkciót megkapsz ahhoz, hogy WordPress alapú weboldaladból webáruházat

Kérdésed van? Hozzászólnál? Itt megteheted 👇

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pocket
small_c_popup.png

200+ Ingyenes marketing eszköz​

Emeld magasabb szintre vállalkozásod teljesítményét teljesen ingyenes marketing eszköztárunkkal. Több, mint 200 eszköz havidíj nélkül.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy minél jobb élményt tudjunk neked nyújtani.​